• Anonym (m.m)

Min sambo tjatar och gnäller om sex hela tiden..

Min sambo tjatar och gnäller om sex hela tiden.. I princip varenda morgon vaknar jag av att han är sugen, dvs gnider sig mot mig eller stönar "aaah" i mitt öra eller nått, och det gör mig skitirriterad för jag ligger liksom och sover. Till det hela hör också att jag är gravid i snart 4e månaden och varje morgon är det nästan panikspringning på toaletten som gäller. Om jag säger nej då, t.ex "Jag måste gå på toaletten" då blir han skitsur.

Detta hände även imorse, som så många gånger innan. Vi hade sex senast i förrgår, dvs typ 1½ dygn sen. Och vi har sex i snitt 1 gång om dagen, ibland 2. Men så fort jag inte vill så blir han sur, och säger att jag inte tänder på honom, att det är så jävla tråkigt att jag aldrig tar initiativ (Jag hinner ju inte?! Jag ligger ju och sover?!)

Sen eskalerar det till att han säger att jag borde skaffa en kille med lika lite sexlust som mig själv.. Att han minsann är kåt varenda dag och behöver få ligga.. Varpå jag säger att han beter sig som en 16årig överkåt pojke, och undrar hur han ska klara sig efter förlossningen.. Svaret jag får på det är "Jag får väl skaffa en älskarinna då." Och då säger jag, att det är exakt det här som gör att jag inte blir så jävla sugen på att ha sex.. För efter denna konversation är jag ju garanterat skittänd och vill ha honom?

Jag försöker även förklara att NÅNGÅNG vore det trevligt, NÅNGÅNG, om man bara kunde mysa UTAN att det MÅSTE leda till sex. Det måste ALLTID leda till sex. Jag kan aldrig få en puss eller en kram utan att han börjar gnida sig mot mig.

Nu kommer säkert många tycka att jag ska vara glad som har en sambo som är kåt på mig, men detta börjar bli skitjobbigt för jag går faktiskt inte runt och är kåt 24/7, speciellt inte nu när jag är gravid och skittrött. Han anser att jag ska vara kåt på studs, på kommando, och är jag inte det så är jag en hemsk flickvän som inte tänder på honom. Vilket jag faktiskt gör,  vi har skitbra sex - och som sagt så är det inte så att det går en hel vecka utan att vi har sex.

Det har gått så långt att jag fan får lite ångest så fort han närmar sig mig om jag inte känner mig sugen, för jag vet att han kommer börja bråka om saken.

Ska jag bara hålla käften, klä av mig och ställa upp? Det vore egentligen den lättare lösningen än att behöva bråka såhär..

Idag gick det så långt att jag slängde av mig alla kläder, la mig raklång på sängen och sa "Sätt på mig nu då!".. Då kallade han mig dum i huvudet och gick därifrån. Och jag kanske var lite dum i huvudet vid det ögonblicket, men så långt gick det.

Jag känner mig som en evighetskarusell som det bara är att hoppa på när man känner för det.

Och ja, ni kan ju förstå att detta inte direkt hjälper sexlivet på något sätt. Dock så är dessa "bråk" inget som brukar hänga kvar utan det brukar återgå till det normala ganska fort och inte påverka kommande sex, men det är just det att detta inträffar MINST en gång i veckan. MINST en gång bråkar vi om det.

Och det här går liksom över i andra  bråk.. t.ex att jag säger "Gå härifrån" och han säger "Jag gör vad jag vill i mitt hus" (Det är hans hus, suprise.) och om jag t.ex går till köket och tar ett tuggummi så vrålar han "ÄTER DU SERIÖST GODIS TILL FRUKOST?!" och då känner jag bara "Jag tog ett tuggummi.. Din, jävla, idiot..."

Hatar att det ska vara på det här viset.. Tack för att jag fick gnälla av mig. Får väl se till att börja sära på benen när herrn skriker om det nästa gång, och vara en "bra och duktig flickvän".

• Svar på tråden Min sambo tjatar och gnäller om sex hela tiden..
  • straw2008

Din kille verkar sjuk i huvudet VAD ska du med honom till??

I kinamockaskogen.....
  • Anonym (tjo)

Jag hade blivit galen. Han borde vara mer än nöjd om ni har sex 1-2 gånger per dag! Han får ta och skärpa till sig. Du ska inte ställa upp bara för att han vill, speciellt inte när ni redan har ett aktivt sexliv. Min exman började gnälla när det gått omkring 3 veckor mellan gångerna och det kan man väl mer acceptera...

• Sommarfjäril

Han är respektlös och omogen! Jag skulle aldrig låta någon kalla mig dum i huvudet. Att han har synpunkter på vad du äter till frukost låter ju helt galet, han behöver väl inte bry sig om när du stoppar in ett tuggummi i munnen...?!

För övrigt verkar han ju se dig som en slags knulldocka som man kan sätta på när man har lust, bara det faktum att han pratar om att skaffa en älskarinna eller att DU behöver skaffa en kille med mindre sexlust låyter faktiskt helt vansinnigt i mina öron.

• Anonym (e)

Usch vad respektlös han är! Om han är en sån omogen egoist borde det väl ha märkts innan du blev med barn (och då känns det ju rätt hopplöst faktiskt, människor ändrar sig inte)?
    Ta med honom till barnmorskan och be henne förklara varför det är helt normalt för vissa att inte ha lika hög sexlust under graviditeten, och förklara hur dåligt stress är för dig och barnet är just nu.

Och be honom läsa den här tråden, så att han kanske fattar hur less du är!

• Anonym (m.m)

Han hakar upp sig på just det här att jag "aldrig tar intiativ" och därför inte tänder på honom. Och jag försöker förklara att jag hinner ju aldrig ta nå initiativ eftersom han är på mig i princip konstant. Jag hinner aldrig bli "egenvilligt" sugen. Han säger då att han har rätt till sina känslor, att han måste få säga hur han känner och att jag då kanske ska skaffa någon annan med mindre sexlust. Precis vad man säger till sin gravida sambo, eller hur?

Jag har absolut ingenting emot sex, jag gillar sex. Men nååångång, speciellt på morgonen när man är trött, vore det skönt att bara kunna få ligga i sängen och kramas och känna närhet utan att det MÅSTE innebära sex.

• Anonym (e)
    Anonym (m.m) skrev 2013-04-29 10:15:10 följande:
    Han hakar upp sig på just det här att jag "aldrig tar intiativ" och därför inte tänder på honom. Och jag försöker förklara att jag hinner ju aldrig ta nå initiativ eftersom han är på mig i princip konstant. Jag hinner aldrig bli "egenvilligt" sugen. Han säger då att han har rätt till sina känslor, att han måste få säga hur han känner och att jag då kanske ska skaffa någon annan med mindre sexlust. Precis vad man säger till sin gravida sambo, eller hur?

Jag har absolut ingenting emot sex, jag gillar sex. Men nååångång, speciellt på morgonen när man är trött, vore det skönt att bara kunna få ligga i sängen och kramas och känna närhet utan att det MÅSTE innebära sex.
    Har han svårt för empati överlag?
  • Anonym (m.m)
    Anonym (e) skrev 2013-04-29 10:20:13 följande:
    Har han svårt för empati överlag?
    Ja det har han nog.. Han kan nog visa tendenser av kontrollbehov och egoism i olika sammanhang, svårt att förstå andra människor, men det är just det här som börjar bli riktigt jobbigt för mig (och för han också då tydligen.)

• Anonym (e)
    Anonym (m.m) skrev 2013-04-29 10:24:38 följande:
    Ja det har han nog.. Han kan nog visa tendenser av kontrollbehov och egoism i olika sammanhang, svårt att förstå andra människor, men det är just det här som börjar bli riktigt jobbigt för mig (och för han också då tydligen.)

Isåfall behöver han nog hjälp att inse att han inte beter sig riktigt klokt just nu. Ni kanske ska gå i parterapi?
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Buss-Åke) skrev 2013-04-29 10:32:56 följande:
    TS, skärp dig... Du respekterar ju inte hans behov! Seså, var en duktig och lydig kvinna nu, och sära på benen...
    Det gjorde hon ju men då ville han inte utan kallade henne dum i huvudet.

TS, ni ska ha barn ihop. Antingen säljer ni hans hus och flyttar in i något gemensamt eller så är det ERT hus. Du ska inte vara en gäst.

Vad du äter till frukost (åt kan jag inte ens anse att du gjorde, du tog ett tuggummi..) har han inte med att göra annat än om han oroar sig för dig pga knepig kosthållning, men då uttrycker man sig inte så som han gjorde.

Han har problem som han bör komma underfund med innan barnet är fött, för som ni har det nu så kan du lika gärna flytta därifrån, uppenbarligen bryr han sig inte om han förlorar dig eller inte.

• Anonym (Ligger)

Det sådana där patetiska killar inte inser är att ju mer man tjatar och beter sig som ett komplett rövhål, desto mindre ligga blir det.
    Jag hade en exakt likadan sambo. Det slutade med att jag inte ens kunde se på människan utan att känna äckel. Jag tvärvägrade varje gång till slut.

Idag har jag en sambo som kan komma upp bakom mig, kyssa mig i nacken och viska något gulligt i mitt öra för att sedan återgå till det han höll på med. Han tar aldrig i mig med grundtanken att få sex utan för att han vill visa ömhet och vara nära. Guess what...det blir mycket ligga av i vårt hem :D. För att jag vill, för att jag åtrår honom, för att jag känner mig uppskattat och respekterad.

• EllinorE

Usch så jobbigt, som du säger så hinner inte du bli kåt till att ta initiativ om han alltid är på dig först! 
    Jag kan verkligen förstå panik-känslan man till slut får!
    Jag skulle skrika inom mig "BACK OFF"!
    Fattar han inte så småningom att det biter honom i röven att hålla på så då? 
    Hur är känslan du får av honom i övrigt?
    Är han kontrollerande?
    Vill han "äga" dig?
    Är han kåt av vana eller är han verkligen kååååt liksom?
    Ja du förstår hur jag menar!

Svar på tråden Min sambo tjatar och gnäller om sex hela tiden..