Min syster är sjuk!
Jag och min 6 år äldre syster har varit goda vänner i flera år... Jag och min man har visserligen tyckt när vi umgåtts att min syster betett sig illa mot sin man och hånat honom samt kallat honom för fula saker inför oss andra. Dessutom är hon riktigt sjukligt snål, svartsjuk och avundsjuk. Inte nog med detta, hon är även känslokall, säger aldrig förlåt, ursäkta, jag älskar dig, etc. Emellan allt det här är hon ganska smart och har ett bra jobb och är som vem som helst. Vi har alltid tagit hennes sätt med en klackspark och bara tyckt att hon är konstig och skrattat lite åt det.
Plötsligt en dag började jag lägga märke till att hon härmade mig med allt från att försöka sno mina vänner, klädstil, bilmärke, inredning etc. Jag tänkte att vi kanske är så lika att det känns som att hon härmas...men det finns så specifika händelser såsom att hon ville gifta sig samma datum som vi och ville att hennes man skulle se ikadan ut som min m.m.
En dag blev hon plötsligt osams med min närmsta vän (vännen fattade inget och var dessutom gravid) kallade henne för fruktansvärda saker, sen kastade hon ut sin man som var tvungen att fortsätta betala hennes boende (hon är expert på manipulation) och hade sex med främmande unga killar utomlands, sen blev hon osams med min närmsta granne och nära vän för något pyttelitet, kallade henne för grova saker och bröt helt (usch vad jag skäms). SEN fick jag skiten för allt!!! När jag blev gravid och dessutom drabbades av en cancer som skulle bortopereras svek hon mig, ringde flera gånger under en lång period och skrek och anklagade mig för att ta vännernas parti istället för hennes och kallade mig för fruktansvärda saker trots att jag grät och bad henne sluta. Sen blev det total tystnad och hon slutade helt höra av sig. Jag mådde jättedåligt och kunde inte sova om nätterna. Nu är mitt barn fött och då kom hon och hälsade på kallt och snabbt. Sen kom hon en gång till hem till mig men denna gång började hon anklaga mig för att FRYSA UT henne ur släkten???? Och vände på hela steken och allt hon gjort mot mig anklagar hon MIG för??? Hon är sjuk och pga all press har jag hamnat i en depression. Är så chockad och ledsen. Hennes tonårsdotter berättade för mig att hon går hos skolpsykolog pga att mamman är så känslokall mot henne. Mannen har fått flytta hem igen "tillfälligt" som hon uttryckt det. När jag berättat detta för min pappa säger han att hon altid varit "konstig" och att jag inte ska bry mig. men helt ärligt! Jag börjar vända sorgen mot ilska och vill hämnas för att få ro. Vad tycker ni? Vad skulle ni gjort mot en sån häxa? Hon försöker nu träffa släktingar och vända på historien mot mig. Jag har flera som varit vid min sida under åren och VET att hon är galen, men hon är manipulativ. Är hon psykopat?