• Karin736

Får bara den ena föräldern i er familj natta?

Jag söker småbarnsfamiljer där barnet (ca 1-2 år gammalt) har valt ut den ena föräldern som "nattare" vid läggdags. Det är till en artikel i en av landets största föräldratidningar och förutom intervju kan det ev bli aktuellt med plåtning av fotograf.
    Jag vill gärna intervjua både mammor/pappor som är den favoriserade föräldern, och föräldrar som känner sig bortvalda. Hur löser ni det rent praktiskt när barnet vill att samma förälder alltid ska natta? Hur tänker ni kring det och hur känns det?
    Om ni har haft en sådan här period som nu är över kan det också vara intressant, hör av er!
    Inboxa mig 
    om ni är intresserade av att vara med i artikeln eller få veta mer, och sprid gärna vidare om du känner andra som är inne i en period när barnet favoriserar ena föräldern. Tack!

Karin, frilansjournalist med inriktning mot bl a föräldraskap 
  • Svar på tråden Får bara den ena föräldern i er familj natta?
  • W Goldberg

Vill inte vara med i någon tidning, men det borde ju inte vara allt för svårt att hitta lämpliga föräldrar till den artikeln.
    Jag tror att minst 85% av alla barn genomgår en sådan fas i den åldern där dom favoriserar den ena eller andra föräldern.
    Man får helt enkelt som vuxen "genomlida" den fasen med ett leende, för den går över.

Hoppas du hittar de du söker, men som sagt, det torde inte vara allt för svårt. 

Svar på tråden Får bara den ena föräldern i er familj natta?