• Anonym (förvirrad)

hur märker du om någon är intrresserad och gillar dig

gäller främst kring nätdejting men också i andra situationer som i skolan, på jobbet... fysiskt, kroppsspråk och verbalt, alla tecken ni kan komma på som skvallrar om intresse....? 

• Svar på tråden hur märker du om någon är intrresserad och gillar dig
  • Anonym (Karl)

Det undrar jag med. Någon som har något svar?

• Anonym (vill också veta)

Jag undrar samma som ts? Jag går runt och bär på en känsla av att någon är lite xtra flirtig mot mej men jag är för blyg för att fråga vederbörande om det är så.

• Anonym (hmmm)

Det var ju längesen det hände... men jag brukade tolka ögonkast som tecken på intresse. Om man upptäckte att någon tittade särskilt ofta på en. Ni vet, det klassiska, när man tittar ditåt vänder han/hon bort blicken lite påkommen. Det kanske var det första tecknet. Sedan brukar man väl ofta gilla att prata med eller åtminstone vara i närheten av personen man är intresserad av.

Men ärligt talat, alla jag har haft ihop det med har varit ganska rättframma med sitt intresse och jag har aldrig fått ihop det med någon av dem som jag har haft den typen av kontorsflirt med, då man bara kastar trånande blickar på varandra. Dvs, man föreslår fika, eller bio, eller dylikt, vill inte skiljas åt, träffas igen, kysser varandra, och på den vägen är det.

Det är ju spännande att hålla på och flirta och tolka signaler och både frukta och längta till nästa tillfälle man ses... men det leder aldrig till någonting om inte någon av personerna tar ett initiativ.

• Anonym (tjej)

Jag märker det genom att killen tittar lite extra på mig än vanligt.
    Ibland söker de kontakt och småpratar om ingenting, ibland blir man till och med utbjuden eller kontaktad. 

• kär84

Närvaro, personen dyker ofta upp i din närhet. Komplimanger, subtila oftast. Blickar, oftast längre än tre sekunder. Presenter, oftast något som är bundet till något ni pratat om. Tex din favoritkaka, godis eller liknande. Att personen tycker om att skämta med dig. Ibland retas. Uppmärksammar det du berättat om, minns det dvs. Tar kontakt med dig, fb, instagram, SMS eller dylikt. Det jag beskrivit or typexempel på någon som är intresserad eller tom kär...

• Anonym (Maybe)

Jag vill tro att en på min arbetsplats är intresserad, men känner mig inte så säker så att jag skulle 'satsa pengar på det'.

Han tittar ofta på mig, sätter sig gärna på platsen bredvid om han kan (dock svårt att upptäcka då vi har begränsat antal platser, men känns som om kan han välja väljer han bredvid mig). Kommer ihåg många saker jag nämnt, dock kommer han ihåg en del om alla kollegor (är en grupp på 11 pers sammanlagt).
    Han är inte direkt flirtig, men inte fått någon hint om att han är det alls, inte den typen. Dessutom vet han att jag har ett stabilt förhållande.
    Jag är inte intresserad av kollegan annat än att ha en bra arbetsrelation, men när jag gång på gång märkte att jag var i hans blickomfång började jag uppmärksamma det lite mer.  

• Anonym (hmmm)

Anonym (Maybe) skrev 2013-10-14 09:34:50 följande:
    Jag vill tro att en på min arbetsplats är intresserad, men känner mig inte så säker så att jag skulle 'satsa pengar på det'.

Han tittar ofta på mig, sätter sig gärna på platsen bredvid om han kan (dock svårt att upptäcka då vi har begränsat antal platser, men känns som om kan han välja väljer han bredvid mig). Kommer ihåg många saker jag nämnt, dock kommer han ihåg en del om alla kollegor (är en grupp på 11 pers sammanlagt).
    Han är inte direkt flirtig, men inte fått någon hint om att han är det alls, inte den typen. Dessutom vet han att jag har ett stabilt förhållande.
    Jag är inte intresserad av kollegan annat än att ha en bra arbetsrelation, men när jag gång på gång märkte att jag var i hans blickomfång började jag uppmärksamma det lite mer.  
    En del har ju det där sättet. Jag har också en sån manlig kollega. Jag är villig att satsa pengar på att han INTE är intresserad av mig mer än som vän och kollega. Det är okej att föredra varandras sällskap framför andras på jobbet, även om man är av motsatt kön, tycker jag.

• Anonym (Karl)

Jag träffade en tjej i skolan. Första dagen vi sågs kollade hon jättemycket på mig, när jag kollade så kollade hon bort. Någon gång skrattade hon åt mig, jag var normalt klädd så jag vet inte vad hon skrattade åt. Jag tror inte hon gillade mig eftersom hon skrattade åt mig. Vad betyder de när ni tjejer skratta åt killar?

• Anonym (hmmm)
    Anonym (Karl) skrev 2013-10-14 15:18:24 följande:
    Jag träffade en tjej i skolan. Första dagen vi sågs kollade hon jättemycket på mig, när jag kollade så kollade hon bort. Någon gång skrattade hon åt mig, jag var normalt klädd så jag vet inte vad hon skrattade åt. Jag tror inte hon gillade mig eftersom hon skrattade åt mig. Vad betyder de när ni tjejer skratta åt killar?
    Tjejer kan skratta åt så många olika saker och av så många olika orsaker, precis som killar. Det är omöjligt att veta vad hon skrattade åt. Nästa gång det händer tycker jag att du ska fråga, om du verkligen vill veta.
  • Anonym (Fabian)

Jag jobbade ihop med en tjej, var bara vi två. Ibland stannade hon kvar ett par timmar längre, fast hennes arbetstimmar var gjorda. Hon hade inget annat för sig. Vi har hörts nån enstaka gång på Facebook, och för ett tag sen hade hon klickat i att hon ville träffas i matchningar på Badoo. Inte alltid hon svarat när jag mejlat dock.
    Så, jag vet inte. 

• Anonym (Karl)
    Anonym (hmmm) skrev 2013-10-14 16:25:05 följande:
    Tjejer kan skratta åt så många olika saker och av så många olika orsaker, precis som killar. Det är omöjligt att veta vad hon skrattade åt. Nästa gång det händer tycker jag att du ska fråga, om du verkligen vill veta.

Jo men om man fråga en sådan fråga kommer svaret att bli inget ( med ett leende på läpparna) hon skrattade ju inte ett gapskratt utan mer ett små flin.
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (Karl) skrev 2013-10-14 20:18:41 följande:

Jo men om man fråga en sådan fråga kommer svaret att bli inget ( med ett leende på läpparna) hon skrattade ju inte ett gapskratt utan mer ett små flin.
    Men vi kan ändå inte hjälpa dig med att tolka hennes skratt. Är det så att du vill att hon skrattar för att hon är intresserad av dig, dvs du är egentligen intresserad av henne? I så fall får du börja skicka ut egna signaler på intresse. Flirta lite och lägg in en stöt när du känner dig redo. Lycka till!
Svar på tråden hur märker du om någon är intrresserad och gillar dig