• Anonym (Förtvivlad)

Bjuden på bröllop, vad ska en tjockis ha för klänning ?

Jag är rund och kort, 163 cm och väger 80 kg. Min övervikt sitter nästan bara på överkroppen !! jag håller på och gå ner i vikt ( har vägt betydligt mycket mer ) men kommer inte hinna bli smal tills bröllopet, vilket känns riktigt jobbigt och vill inte gå på grund av det, men kan ju inte bara isolera mig för att jag är tjock :( alla kommer väl tänka att jag är en tjockis som inte tar tag i mitt liv men jag kämpar hela tiden... så vad för klänning kan jag ha som gör att jag ser lite smalare ut ? Jag har konstigt nog smala ben så ni kan ju tänka er en dallring mage och tjocka armar till ett par ben som ser ut att tillhöra en smal persons... men jag kan ju inte bära kortkort på ett bröllop bara för att framhäva mina ben :( tips ???

• Svar på tråden Bjuden på bröllop, vad ska en tjockis ha för klänning ?
  • Anonym (a)

Hmm, jag skulle nog rekommendera att köpa en kroppsstrumpa (jag minns inte vad det heter Glad). Men elastisk med förstärkning som håller magen på plats. Sen är det bara att börja leta klänning! Armar kan man dölja med en snygg kofta över.

• Anonym (Förtvivlad)

Ja en sån är alltid bra haha :) men jag tycker det är jobbigt att vara så stor runt midjan och uppåt, tycker inget passar och önskade att jag hade mer fett på lår och ben :( någon speciell form kan lam tänka på som passar oss med mage ?

• Anonym (m)

Jag är i samma längd och insåg att jag gått upp 5 kg i vinter, vilket jag inte alls är van, väger dock en del mindre än du gör. Men jag har en hemsk putmage! Har haft klänning två gånger på sistone på fester. Nu senast en helt rak och före en som var insvängd vid magen. Jag föredrar en rak enkel kort klänning faktiskt, för då är det ju ok om man väger 1 kg mer eller mindre också. Att du har smala ben är väl bara bra, ta något som är minst knäkort så ser man dina smala ben :)

• Baby Firefly

Du ska absolut framhäva dina smala ben Jag är rätt rund om överkroppen, men jag har fantastiska ben. Kör på något a-linjeformat som slutar 5 cem ovanför knät. Då ser benan snygga ut och drar åt sig uppmärksamheten ifrån överkroppen. Om du har stora bröst, satsa på något v-ringat.

• Anonym (Förtvivlad)

Tack för svaren :) ska ner på stan idag och se om jag hittar någon knälång klänning, men det är lite tråkigt på ett sett för jag vill egentligen ha långklänningen men inser att jag säkert kommer se ut som en säl i den. Hittade nämligen en fin på nelly men hoppas jag hittar något idag. Å så svårt med den där nedrans magen :( rädd att jag ska se supergravid ut.

• Nyfiken gul

fast 80 kg är inte detsamma som att se ut som en valross även om du känner dig så... och nej jag försöker inte släta över hur du känner det men 80 kg är ingen grym övervikt. 

är det någon särskild klädkod?

klä dig i det du känner dig fin i - då kommer du också att se smalare ut.

Klär du dig för att dölja din kropp - då kommer du se enorm ut...

Så funkar det. Ju mer du försöker gömma dig ju mer kommer du synas.   

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Förtvivlad)
    Nyfiken gul skrev 2013-04-30 06:55:28 följande:
    fast 80 kg är inte detsamma som att se ut som en valross även om du känner dig så... och nej jag försöker inte släta över hur du känner det men 80 kg är ingen grym övervikt.  är det någon särskild klädkod? klä dig i det du känner dig fin i - då kommer du också att se smalare ut. Klär du dig för att dölja din kropp - då kommer du se enorm ut... Så funkar det. Ju mer du försöker gömma dig ju mer kommer du synas.   

Nja men jag är väldigt kort och det mesta av övervikten sitter på överkroppen så jag ser nog större ut än vikten också, det som är jobbigt. Det är mörk kavaj eller något sånt. Hittat en klänning på lindex på nätet som jag ska gå ner och prova tror jag, kan inte lägga upp bild men provar en länk, www.lindex.com/se/dam/party-perfect/6946291/Klaenning/ ,, den fast i grönt eller blått, vad tror ni ? Blir den för vardaglig eller för fin / party ? ? Kan inget om klädkoder.
  • Nyfiken gul
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2013-04-30 07:02:09 följande:

Nja men jag är väldigt kort och det mesta av övervikten sitter på överkroppen så jag ser nog större ut än vikten också, det som är jobbigt. Det är mörk kavaj eller något sånt. Hittat en klänning på lindex på nätet som jag ska gå ner och prova tror jag, kan inte lägga upp bild men provar en länk, www.lindex.com/se/dam/party-perfect/6946291/K... ,, den fast i grönt eller blått, vad tror ni ? Blir den för vardaglig eller för fin / party ? ? Kan inget om klädkoder.
    den är jättefin!  Den kan du absolut ha. Vilka härliga färger!  
  • Tesselajnen

Den där klänningen är toppenfin (köpt den i blått till mig själv :P)

Bodyslimmer är ett måste däremot, så om du inte redan har en sådan underklänning så iväg och hitta en som passar dig! De gör underverk för kroppen! Jag har gått ner mycket i vikt och sedan jag vägde ca 85 kilo till 162cm har jag inte haft klänning på mig utan en slimmer under. De är fantastiska! (Nu är jag nere på ca 70 kilo och slimmern är verkligen min bästa vän!)

Ett läckert pärlhalsband till klänningen och ett par snygga skor som framhäver dina ben så är du fit for fight! Solig

Kilo för kilo ska bort! ~ fran100till60.blogspot.se/ ~
  • ImLost
    Tesselajnen skrev 2013-04-30 08:32:10 följande:
    Den där klänningen är toppenfin (köpt den i blått till mig själv :P)

Bodyslimmer är ett måste däremot, så om du inte redan har en sådan underklänning så iväg och hitta en som passar dig! De gör underverk för kroppen! Jag har gått ner mycket i vikt och sedan jag vägde ca 85 kilo till 162cm har jag inte haft klänning på mig utan en slimmer under. De är fantastiska! (Nu är jag nere på ca 70 kilo och slimmern är verkligen min bästa vän!)

Ett läckert pärlhalsband till klänningen och ett par snygga skor som framhäver dina ben så är du fit for fight! Solig
    vart hittar man en bodyslimmer ? ska också på bröllop och hittat en fin klänning dock med ett tyg som framhöver lite oönskade grejer ?! ;)
Svar på tråden Bjuden på bröllop, vad ska en tjockis ha för klänning ?