Anonym (sambo och ex) skrev 2013-04-30 08:36:54 följande:
Nu är inte min sambo vän med sitt ex, jag är däremot vän med mitt ex... jag och exet har ett barn ihop visserligen men är inte vänner bara därför.
Vad har de för relation? Messar varann dagligen eller hörs någon gång i månaden?
Vi messar och ringer varann varje dag, och ses en till ett par gånger i veckan.
Får du vara med när de ses eller vill de umgås själva?
Min sambo vill inte vara med men visst så kan de ses nån gång ibland och då hålla sig hyffsade mot varandra, de är så olika varann och klickar egentligen inte alls.
Vad tycker exet om dig?
Exet är inte direkt förtjust i min sambo men de tjaffsar aldrig, är det tjaffs så tas det mellan mig och exet och min sambo blir aldrig inblandad i det.
Vad tycker du om exet?
Min sambo kan tycka att mitt ex är en stor idiot men han har ändå accepterat läget att vi är vänner och han uppför sig mot exet de få gånger de ses.
Vad har du för förhållande till ditt ex?
Min sambo har inget direkt förhållande till mitt ex, de kan prata om barnet eller hjälpa varandra om det behövs med något så de är inte helt omöjliga inför varandra.
Vi har haft problem med svartsjuka då min sambo ibland tror att jag inte släppt mitt ex, vilket jag känslomässigt gjort däremot så händer det att vi ligger med varandra ibland vilket min sambo inte vet om och baserat på min egen erfarenhet där så tror jag att det är svårt att helt släppa sitt ex om man fortfarande är nära vänner och har en nära kontakt. Gäller såklart inte för alla men i många fall så tror jag att det är så.
Fy fan vilket svin du är! Du förtjänar inte att din sambo litar på dig och du förtjänar inte din sambo!
Han har ju uppenbarligen alla skäl i världen att vara svartsjuk!!!
Man knullar fan inte sitt ex när man har en ny partner! Skäms med dig!
Jag skäms ögonen ur mig för att människor som du finns!