• Aichan

Värmeslag under brösten

Tjejer... Vad gör ni åt värmeslag under brösten? 

Har du haft problem under brösten med värmeslag osv?

Jag har i flera flera år haft svåra besvär med värmeslag under brösten (som är då även stora och hängiga), ibland är det värre och ibland är det lättare. Det är kladdigt (kladdiga som är typ blandning av svett, var, o sånt antar jag), det svider, det luktar illa, och är väääldigt rött o irriterad. Ibland så är det verkligen hemskt och smärtan kan vara obeskrivlig. Jag har provat lite allt möjligt, barnpuder, potatismjöl, mm. Men det funkar inte nå vidare bra. 

Skickar med en bild på hur det kan se ut...

Det kan då vara väldigt jobbigt. Går inte ens att duscha nå vidare eftersom det svider nå extremt.

Men nu är jag verkligen less på denna smärta, lukten, kladden o allt. Kan man få hjälp hos gyn?  Skulle det hjälpa om man lyfter brösten? Men det har man förstås inte nå pengar till. Vad har ni gjort, ni som har typ samma problem?

• Svar på tråden Värmeslag under brösten
  • Trolle40

Är det inte svamp ? Ser uppenbart ut så .

• Anonym (Hedda)

Verkar vara svamp eller eksem...ring vårdcentralen!

• Aichan
    Trolle40 skrev 2013-04-30 11:31:22 följande:
    hm, ingen aning. :/ Kanske är det? Men jag har haft så i flera år med att det är varm och svider under. Men just nu så är det hemskt. Tog bilden nu på förmiddagen med. Vad kan man göra åt det då tro?
  • MammaMaria06
    Trolle40 skrev 2013-04-30 11:31:22 följande:
    Håller med. Om jag var dig skulle jag ringa vårdcentralen.
  • Aichan
    Anonym (Hedda) skrev 2013-04-30 11:34:59 följande:
    Verkar vara svamp eller eksem...ring vårdcentralen!
    Okej, ja, jag får nog ta och göra det sen när jag är fri från den hemska förkylningen. Är då vårdcentralen bättre att ringa till då än till gyn?
  • A82

Du kan vända dej till en vanlig VC. Tror du får bättre hjälp där än på gyn när det gäller brösten.
    Det kan finnas olika orsaker till det du har.

Som ovanstående skrev. Svamp
    Exem av något slag
    värmeutslag
    mm

Är det utslag pga att brösten hänger och värme/svett orsakar kan ett lyft hjälpa så det blir mer luftigt. (Finns bra bh:ar till det)     

• Aichan
    MammaMaria06 skrev 2013-04-30 11:35:23 följande:
    Håller med. Om jag var dig skulle jag ringa vårdcentralen.
    Okej, då får jag ta och kolla upp det och ringa inom kort. :)
  • Aichan
    A82 skrev 2013-04-30 11:37:05 följande:

Du kan vända dej till en vanlig VC. Tror du får bättre hjälp där än på gyn när det gäller brösten.
    Det kan finnas olika orsaker till det du har.

Som ovanstående skrev. Svamp
    Exem av något slag
    värmeutslag
    mm

Är det utslag pga att brösten hänger och värme/svett orsakar kan ett lyft hjälpa så det blir mer luftigt. (Finns bra bh:ar till det)     

Okej, då får jag ta och ringa dom inom kort då. :) 

Vad för bhar funkar bäst då till det tro? :) 
  • Olympia
    Aichan skrev 2013-04-30 11:36:45 följande:
    Okej, ja, jag får nog ta och göra det sen när jag är fri från den hemska förkylningen. Är då vårdcentralen bättre att ringa till då än till gyn?
    Gyn har hand om problem i underlivet.
  • Anonym (Lika)

Jag blir likadan när jag går för mycket utan bh. Har alltid bh och går jag hemma utan så brukar jag när jag sitter ner vika in tröjan under brösten (min man skrattar alltid åt mig men vaf*n ska jag göra haha).

Under en period när min Mamman inte kunde ha bh fick hon också liknande men hon började ha vanlig deodorant under brösten. Hon rollade på och torkade bort överflödet så det inte blev kladdigt och det funkade susen.

• A82
    Aichan skrev 2013-04-30 11:39:29 följande:
    Okej, då får jag ta och ringa dom inom kort då. :) 

Vad för bhar funkar bäst då till det tro? :) 

En bra lyftande och luftande, absorberande sportbh skulle vara en bra bh, det fick jag rekommenderat för en stadig bra lyftande bh)
    eller en bra bomulsbh som andas. Skulle dock undvika byglar närmsta tiden då de kan skava
  • Trolle40

Finns receptfria salvor som är bra mot svamp , o se till att det är torrt under brösten

Svar på tråden Värmeslag under brösten