• hund

    Säger ni dagis eller förskola?

    Säger ni dagis eller förskola?

  • Svar på tråden Säger ni dagis eller förskola?
  • Litet My

    Dagis, för att det inte finns ett bättre ord för förskola som väldigt många tolkar in som förskoleklass.

  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    Beror på vad jag pratar om.

    Pratar jag om "när jag gick på dagis" så säger jag dagis. Om någon "rättar" mig där så förklarar jag den personen dum i huvudet och säger dagis några gånger till bara för att.

    Handlar det om förskola säger jag förskola, generellt. Händer dock att jag säger dagis då och då för det med, men det förekommer sällan.


    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • For Real

    Jag säger dagis för så hette det när jag gick där och är det något jag har svårt för så är det värdelösa ordbyten. Hen är en annan sån där grej som jag bara inte KAN använda, jag hatar det jäkla ordet lika mycket som jag hatar ordet förskola. Det är totalt onödigt med båda orden, det fanns fullt fungerande ord innan dessa nya tillkom. Jag är lat av naturen och vill inte alls "anpassa" mig och lära mig att använda dessa nya moderna och onödiga ord. Old fashioned fick just ett aniskte, haha.


    Jag bloggar jävligt bra med! Besök forreal.blogg.se
Svar på tråden Säger ni dagis eller förskola?