• Ninni4

Någon här som arbetar som Tandsköterska?

Funderar starkt på att söka in på Tandsköterskeutbildningen och skulle vilja veta lite mer om detta.
    Är det en tuff utbildning?
    Vad har ni för lön och hur många år har ni arbetat som detta?
    Är undersköterska och har arbetat som detta i 10 år. Kan man få upp sin ingångslön som tandsköterska om man har arbetat som usk tidigare?
    Vill ju inte få en sämre lön efter att jag studerat.
    Vad har ni för arbetsuppgifter och arbetstider?

Tacksam för svar =)

• Svar på tråden Någon här som arbetar som Tandsköterska?
  • Småbarnsliv

Jag är också USKA och har precis sökt in till tandsköterskeutbildningen... det jag kan se skiljer det inte alls mycket in lönerna dess värre..
    Dock det som kan vara positivt är att man kanske slipper jobba dessa helger & kvällar... Vilket är ett stort plus för mig!

• Ninni4

Vad skoj! Lycka till :) Ska du läsa på distans eller skola?
    Jag är också själv less på helger och kvällar och tror att arbetet som tandsköterska kan passa mig. Kunde dock inte söka in nu till hösten eftersom jag kommer va f-ledig året ut. Men funderar starkt på att söka till nästa höst.
    Jag bryr mig inte så jättemycket om jag inte får mer i lön än vad jag har som uska idag. Men helst vill man ju inte gå ner i lön efter att man läst en utb och har studielån.

• Småbarnsliv
    Ninni4 skrev 2013-05-04 21:49:35 följande:
    Vad skoj! Lycka till :) Ska du läsa på distans eller skola?
    Jag är också själv less på helger och kvällar och tror att arbetet som tandsköterska kan passa mig. Kunde dock inte söka in nu till hösten eftersom jag kommer va f-ledig året ut. Men funderar starkt på att söka till nästa höst.
    Jag bryr mig inte så jättemycket om jag inte får mer i lön än vad jag har som uska idag. Men helst vill man ju inte gå ner i lön efter att man läst en utb och har studielån.
    Tack!
    Ja jag hoppas verkligen att jag kommer in, men det får vi vi se...