Sertralin, theralen och alkohol?
Kan man dricka om man tar ovanstående mediciner dagligen?
Kan man dricka om man tar ovanstående mediciner dagligen?
Nej... läs på fass.se så ser du vad det står om alkohol och dessa mediciner.
Hur får du som 16 åring tag på alkohol öht?
Hur får du som 16 åring tag på alkohol öht?
Vad som kan hända spelar väl mindre roll. Står det så så låt bli.
Just sertralin tror jag inte det är så jättefarligt att kombinera med alkohol, det kan nog i värsta fall förstärka effekten av antingen medicinen eller alkoholen. Dock ska man nog försöka undvika att kombinera alkohol och theralen, enligt rekommendationerna på den länkade sidan ska man försöka hålla sig till ett glas vin, men du kan väl försöka vara utan theralen ett par dagar innan du festar loss? Bra länk: www.alimemazin.se/theralen/alkohol.html
Jag överlevde! Det var ju ingen fara alls att dricka.
Nu vet jag inte hur det är med just de här lm, men paracetamol och alkohol i kombination kan ge leverskador och dessa behöver man inte märka genast.
NEJ NEJ NEJ!
Har käkat medicinerna du äter just nu & kombinerat dessa med alkohol.. om du inte vill råka jävligt jävligt illa ut så skippa dina mediciner samma dag som du tänkt dricka samt efter följande dag. Eller drick inte.
kom ihåg att 1 öls effekt kan bli 3 gånger starkare än för andra just pga dina mediciner!
Herregud man ger ju Theralen till alkisar som vill sluta supa så farligt är de inte. Men inget att rekommendera för du kan må skit dagen efter. Men jag fick en gång dagen efter jag hade supit.som en gris i dagar (gör ej längre) ta 40mg mot ångesten och abstinensen...