• Anonym (PMS)

Ipren vid pms?

Jag har en psykisk sjukdom i botten som blir mycket värre när jag har pms. Riktigt rejäla humörsvängningar åt alla dåliga håll.

tyker mig märka att psyket funkar bättre med en Ipren i kroppen. Kan det stämma, eller inbillar jag mig? Någon som märkt något liknande?

• Svar på tråden Ipren vid pms?
  • Anonym (Ne)

Ipren är mot inflammation och inte psykiska sjukdomar

• Anonym (PMS)
    Anonym (Ne) skrev 2013-04-30 13:31:16 följande:
    Ipren är mot inflammation och inte psykiska sjukdomar
    Haha, det vet jag väl. :)
  • Anonym (PMS)

Nej, det verkar ju helt otroligt om jag googlar lite. Om jag inte får en inflammation i hjärnan av alla hormoner.. :P

Jaja, någon med vettiga tips vid dessa helvetes-dagar?

• Pimpinellan

Testa munkpeppar,agnus castus. Kan hjälpa mot allehanda mens-och fertilitetsbesvär som t.e.x pms. Pyridoxin kan hjälpa mot de kroppsliga besvären. Mycket mjölk och ost kan också hjälpa och att undvika socker.

• Anonym (PMS)
    Pimpinellan skrev 2013-04-30 13:45:52 följande:
    Testa munkpeppar,agnus castus. Kan hjälpa mot allehanda mens-och fertilitetsbesvär som t.e.x pms. Pyridoxin kan hjälpa mot de kroppsliga besvären. Mycket mjölk och ost kan också hjälpa och att undvika socker.
    Ok, tack för tipset. Hjälper det mot plötsliga gråtattacker och andra mentala kollapser?
  • Pimpinellan
    Anonym (PMS) skrev 2013-04-30 13:47:29 följande:
    Ok, tack för tipset. Hjälper det mot plötsliga gråtattacker och andra mentala kollapser?

Det kan hjälpa,nån garanti finns ju aldrig,men det är ju värt att prova. Såg ett tv-program om en med allvarlig pms och hon åt bort pms.en med bl.a mjölk och inget socker och även annan nyttig mat. Food hospital på TLC hette det.
  • dogcatbird

PMDD googla på det

Ipren hjälper för att du blir lite, lite avtrubbad mot omgivningen...

Många blir hjälpta av Femal balans, jag har aldrig märkt det.

De dagarna man bara vill mosa alla omkring sig för att man är "utan hud" och alla är så irriterande kan man ta en receptfri åksjuketablett, Postafen.

Koffein går fetbort för en med PMS. det får man dricka de dagar mellan mens och ägglossning 

• Anonym (tjej)

Låter inte helt konstigt faktiskt med tanke på att de börjat prata om att depression är en slags inflammation i kroppen.

Svar på tråden Ipren vid pms?