• Sillan3

    Mitt ex förstörde sonens 10års-dag .. lång

    Mitt ex hade sonen nu i helgen då pojken fyllde 10 år. Jag Hade hört att han skulle ordna kalas på lördag för kompisar, sen ha familjekalas på söndag. Det vore väl inget fel med det 
    MEN
    nu när pojken kommer hem så berättade han att pappan inte firade hans födelsedag hemma. De hade visserligen kalas på lördagen med kompisar men det var hans lillebror hos pappan som fick välja form och smak till tårtan de hade på det kalaset. Min son ville ha en hjärtformad princess tårta men det fick han inte!Förvånad Lillebror fick välja aktivitet och musik till kalaset och han är endast 5 år och fyller inte ens år denna månad. Sonen fick presenter så som bio presentkort, presentkort på game osv från kompisar.. dessa tyckte pappan ha rätt att behålla själv då han då kunde som han uttryckte sig "köpa något vettigt för". Från pappan fick pojken ingenting.
    Natten till söndag sov min son över hos en kompis ifrån pappans kretsar.. de fick väcka honom med pannkakor o grattis.....
    På söndagen skulle de till farfar och fira där.... MEN nej! det skulle visa sig att det inte var sonen som firades utan farfars fru!!!  Skrikandes Min son fick varken grattis eller presenter från någon i familjen där.!!Förvånad De ansåg att trotts att han fyllde 10 den dagen så var det inte relevant för farfars fru hade fyllt år nån vecka innan o skulle firas.  Han fick snällt sitta på en restaurang o äta sina pannkakor o vara snäll för Kärringens skull....

    Jag är helt mållös!...det är vad jag kallar MOBBING o KRÄNKNING av högsta grad jag hade kunnat fixa en värdig o kärleksfull födelsedag åt min son men de förstörde det.... pojken är sååå ledsen o kom hem gråtande igår efter skolan..

    Vad skulle ni göra i mina kläder jag har lust att "¤%&/" alla i exets närhet.. så gör man väl inte!!????   


    Jag väljer inte alltid rätt.. det är mitt ex ett utmärkt bevis på
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-09 10:56
    Eftersom ni undrade hur det gick... uppdatering finns i inlägg 35 och framåt..
  • Svar på tråden Mitt ex förstörde sonens 10års-dag .. lång
  • Sillan3

    Det har jag redan gjort. igår kväll med bonuspappan o mig .. men tack.. o det blir kalas på söndag med.. hela min familj kommer då..Solig

  • Baby
    Sillan3 skrev 2013-04-30 17:49:26 följande:
    Det har jag redan gjort. igår kväll med bonuspappan o mig .. men tack.. o det blir kalas på söndag med.. hela min familj kommer då..Solig
    Det låter bra =) Nu får han ju två "riktiga" kalas.
    I am what I am.
  • viseversa

    Har du frågat varför han gjorde så mot sonen? Och kräv att han ger tillbaka sonens presenter. Låter ju helt sjukt.

  • Sillan3
    viseversa skrev 2013-04-30 18:24:05 följande:
    Har du frågat varför han gjorde så mot sonen? Och kräv att han ger tillbaka sonens presenter. Låter ju helt sjukt.

    Jag har ifrågasatt hans agerande men har inte fått nåt annat svar än - " nu blev det så"   

    Presenterna tycker exet att han har rätt till för att det var han som ordnade kalaset.. jag bestämmer bara över presenter han får hos mig säger han... sjukt.. för att allt är ju sonens saker o sonen borde bestämma över dessa.. 

    Exet anser att jag gör för stor sak av detta o borde "-gå vidare".-" pojken fyller ju år flera gånger till"..   
  • Aprille

    Stackars pojke! Du är en stark och bra kvinna önskar alla barn hade en så bra kvinna i sitt liv och den sortens värme och kärlek!


    Älskande. Dansande. Levande! Stolt mor till tonårsson, djärv utforskare av kosmos.
  • Sillan3

    tack!
    men hur ska jag få sonen att hantera det hela?.. han vill inte åka till sin pappa nästa vecka... han är så besviken o sårad..

  • Baby
    Sillan3 skrev 2013-05-01 12:20:04 följande:

    tack!
    men hur ska jag få sonen att hantera det hela?.. han vill inte åka till sin pappa nästa vecka... han är så besviken o sårad..


    Men om pojken inte vill åka till sin pappa så kan väl ingen tvinga honom..?
    I am what I am.
  • eval

    Fy vad tråkigt :( Får man stjäla från sina barn? Det är fullt begripligt att han inte vill åka dit. Måste han det? (Växte upp i en fin rosa bubbla där jag fick vara som jag ville hos mina föräldrar...)

  • Sillan3
    Baby skrev 2013-05-01 19:44:38 följande:
    Men om pojken inte vill åka till sin pappa så kan väl ingen tvinga honom..?

    Ja tyvärr så är det bestämt via tingsrätten att han ska vara där varannan vecka från onsdag eftermiddag till måndag morgon...
    Jag är med andra ord tvingad att låta honom gå..  
Svar på tråden Mitt ex förstörde sonens 10års-dag .. lång