Jag är bonusmamma till 2barn snart....
Hur hanterar man dethär...
Konflikterna, rädslan ifrån mina vänner som skjuter undan mig mer och mer ju mer de får umgås med
min pojkvän, vi har varit tillsammans i snart 2månader och precis innan han träffade mig hade
han en kk (ja han verkade först stolt över det) när vi träffades var vi ärliga emot varandra och jag ryckte på
axlarna, tänkte alla har vi väll dumma saker för oss i förflutna, men nu börjar det förflutna komma ifatt
och vi fick veta för ca 2 veckor sedan PÅ SMS. att hans xkk väntar hans barn, ja han vill självklart
ha faderskaps test och han tvekar fortfarande på om hon är gravid iallafall då hon tog nyheten om mig och pojkvännen ganska hårt, då hon hade svårt att förstå att han hade skaffat en flickvän. Hon ville bara ligga
igen och sedan kom detta beskedet 2 veckor efter han talat om att han var tillsammans med mig.
Han säger att hon sagt att hon lider av deprition/djup ångest och tagit mediciner för dethär,
nu är hon gravid som sagt enligt henne själv och nu ska hon på ultraljud på inskrivnings tiden när hon ska till
bvc tydligen. Helt sne drivet allting, jag är orolig att släppa iväg honom själv, delvis för att om det inte är sant och det är ett trick för henne att se vart han står kanske han faller tillbaka för frestelsen och har sex med henne igen
jag vet väldigt lång sökt man ska lita på varandra, men jag litar inte på henne, hon verkar inte riktigt stabil...
MEN hur hanterar jag detta om hon nu mot förmodan är gravid, det kommer att vara hans första ultraljud
nånsing (då han inte fick närvara på förra barnets) för mamman....
jag ville att våran ev gemensamma barn skulle vara den där magiska stunden av ultraljudet
av vårat barn... och nu kommer hon att ha något som är hans och hennes, han tror inte att hon kommer
att utnytja det, men jag vet precis hur det fungerar, hon verkar bra på att få som hon vill hela tiden..
Han påstår hon bara var ett ligg för honom, men jag vetr inte, känslorna åker berg dalbana just nu och samtidigt
som jag vill gärna ge oss en chans, jag känner att vi har något mellan oss, men detta sätter så många
käppar i hjulet på mig på mer sätt än jag kunde ana..
Hon vill att han ska hänga med i juni månad för ultraljudet, ja känner bara paniken växer inom mig
jag vet att oavsett vad så är det ett barn liksom, klart man är glad att man ska bli förälder men att om han
ska vara delaktig i det barnets liv oxså så kommer det att skapa konflikter oss melllan,
jag kommer ha svårt att acceptera hela situationen även om det var precis innan vi träffades...
har jag fel som tänker såhär, har ni något tips hur jag får bort det negativa och istället stöttar honom
på något konstigt vis så känner jag mig ändå besviken, kan inte förklara känslan..
kanske beror på att han kan göra andra på smällen men mig är svårare pga av min pco-s och att det tog
tid innan jag fick mitt barn...
Jag är ensamstående mamma på heltid till min undebara dotter på snart 4år. Jag vill bana bra för våran framtid
och samtidigt känns det som att jag hela tiden fastnar i det negativa... han vill absulut inte förlora mig och han
önskar så inneligt att hon ljuger om graviditen och att han slipper dethär helvete detta kommer att skapa
men som han sa han vill inte vara en dålig pappa heller, så han kommer att kräva att få ha barnet ibland
sedan, hur ska jag ställa mig till alltdethär`
plötslgt kommer vi ha 3 barn hemma då, 2 på mindre än halv tid och 1 på heltid..
Hur ska jag orka...?? hur ställer man sig in på detta, hur ska jag kunna agera extra mamma när jag inte
ens fått chansen att känna på det ännu med hans första barn???
jag är rädd att jag inte räcker tilll, hela situationen är ny och skrämmande och ärligt talat har jag många dagar
bara velat ge upp helt =(