• Anonym (bonusmor+mor)

Jag är bonusmamma till 2barn snart....

Hur hanterar man dethär...

Konflikterna, rädslan ifrån mina vänner som skjuter undan mig mer och mer ju mer de får umgås med
     min pojkvän, vi har varit tillsammans i snart 2månader och precis innan han träffade mig hade
     han en kk (ja han verkade först stolt över det) när vi träffades var vi ärliga emot varandra och jag ryckte på
     axlarna, tänkte alla har vi väll dumma saker för oss i förflutna, men nu börjar det förflutna komma ifatt
     och vi fick veta för ca 2 veckor sedan PÅ SMS. att hans xkk väntar hans barn, ja han vill självklart
     ha faderskaps test och han tvekar fortfarande på om hon är gravid iallafall då hon tog nyheten om mig och pojkvännen ganska hårt, då hon hade svårt att förstå att han hade skaffat en flickvän. Hon ville bara ligga
     igen och sedan kom detta beskedet 2 veckor efter han talat om att han var tillsammans med mig.
     Han säger att hon sagt att hon lider av deprition/djup ångest och tagit mediciner för dethär,
     nu är hon gravid som sagt enligt henne själv och nu ska hon på ultraljud på inskrivnings tiden när hon ska till
     bvc tydligen. Helt sne drivet allting, jag är orolig att släppa iväg honom själv, delvis för att om det inte är sant och det är ett trick för henne att se vart han står kanske han faller tillbaka för frestelsen och har sex med henne igen
     jag vet väldigt lång sökt man ska lita på varandra, men jag litar inte på henne, hon verkar inte riktigt stabil...

MEN hur hanterar jag detta om hon nu mot förmodan är gravid, det kommer att vara hans första ultraljud
     nånsing (då han inte fick närvara på förra barnets) för mamman....
     jag ville att våran ev gemensamma barn skulle vara den där magiska stunden av ultraljudet
     av vårat barn... och nu kommer hon att ha något som är hans och hennes, han tror inte att hon kommer
     att utnytja det, men jag vet precis hur det fungerar, hon verkar bra på att få som hon vill hela tiden..

Han påstår hon bara var ett ligg för honom, men jag vetr inte, känslorna åker berg dalbana just nu och samtidigt
     som jag vill gärna ge oss en chans, jag känner att vi har något mellan oss, men detta sätter så många
     käppar i hjulet på mig på mer sätt än jag kunde ana..

Hon vill att han ska hänga med i juni månad för ultraljudet, ja känner bara paniken växer inom mig
     jag vet att oavsett vad så är det ett barn liksom, klart man är glad att man ska bli förälder men att om han
     ska vara delaktig i det barnets liv oxså så kommer det att skapa konflikter oss melllan,
     jag kommer ha svårt att acceptera hela situationen även om det var precis innan vi träffades...

har jag fel som tänker såhär, har ni något tips hur jag får bort det negativa och istället stöttar honom
     på något konstigt vis så känner jag mig ändå besviken, kan inte förklara känslan..
     kanske beror på att han kan göra andra på smällen men mig är svårare pga av min pco-s och att det tog
     tid innan jag fick mitt barn...

Jag är ensamstående mamma på heltid till min undebara dotter på snart 4år. Jag vill bana bra för våran framtid
     och samtidigt känns det som att jag hela tiden fastnar i det negativa... han vill absulut inte förlora mig och han
     önskar så inneligt att hon ljuger om graviditen och att han slipper dethär helvete detta kommer att skapa
     men som han sa han vill inte vara en dålig pappa heller, så han kommer att kräva att få ha barnet ibland
     sedan, hur ska jag ställa mig till alltdethär`

plötslgt kommer vi ha 3 barn hemma då, 2 på mindre än halv tid och 1 på heltid..

Hur ska jag orka...?? hur ställer man sig in på detta, hur ska jag kunna agera extra mamma när jag inte
     ens fått chansen att känna på det ännu med hans första barn???

jag är rädd att jag inte räcker tilll, hela situationen är ny och skrämmande och ärligt talat har jag många dagar
     bara velat ge upp helt =(

• Svar på tråden Jag är bonusmamma till 2barn snart....
  • Ess

Ni har inte ens varit tillsammans i två månader, och du känner dig dessutom väldigt obekväm i situationen. Gå vidare. Skulle era vägar korsas igen om ett år eller så, och det visar sig att han inte var pappa till barnet, då kan du fundera över om han är värd att bli ihop med och om han är en person som du litar på. 
    Men i dagsläget så tycker jag att du ska gå vidare, det är för jobbigt att gå och oroa sig över om du kan lita på honom eller inte. Själv hade jag inte velat ha en kille som lade så mycket tid på sitt ex och skulle gå med på ul osv. 

• Anonym (bonusmor+mor)
    Ess skrev 2013-05-01 10:02:15 följande:
    Ni har inte ens varit tillsammans i två månader, och du känner dig dessutom väldigt obekväm i situationen. Gå vidare. Skulle era vägar korsas igen om ett år eller så, och det visar sig att han inte var pappa till barnet, då kan du fundera över om han är värd att bli ihop med och om han är en person som du litar på. 
    Men i dagsläget så tycker jag att du ska gå vidare, det är för jobbigt att gå och oroa sig över om du kan lita på honom eller inte. Själv hade jag inte velat ha en kille som lade så mycket tid på sitt ex och skulle gå med på ul osv. 
    tack för ditt svar

ja många tycker det i min vänner krets =/
    men jag känner för mycket för honom redan kan inte förklara det =(

jag vet låter som låg stadie nivå, men det pirrar i magen såfort han tittar mot mig =/

Han har sagt att vi kan prata om det, men att han ändå vill finnas där som pappa sedan,
    visst kan förstå honom men samtidigt vet jag att detta kommer att slita på vårt förhållande =( 
  • Ess
    Anonym (bonusmor+mor) skrev 2013-05-01 10:04:19 följande:
    tack för ditt svar

ja många tycker det i min vänner krets =/
    men jag känner för mycket för honom redan kan inte förklara det =(

jag vet låter som låg stadie nivå, men det pirrar i magen såfort han tittar mot mig =/

Han har sagt att vi kan prata om det, men att han ändå vill finnas där som pappa sedan,
    visst kan förstå honom men samtidigt vet jag att detta kommer att slita på vårt förhållande =( 
    Det sliter på ett förhållande med andras barn inblandade, för att inte prata om att exet ska involveras i semester planeringar osv i 18 år framöver. Jag skulle aldrig välja en man med barn igen, det bara tar ifrån en, det ger inget tillbaks.
  • Bok

Du har varit tillsammans med en person, som nu skall få ett barn med en annan person, i mindre än två månader och du talar redan om att "ni kommer att ha 3 barn hemma"? 

Nej. Ge upp honom med en gång, sätt din dotter i första rummet och tänk inte ens på att flytta ihop med någon efter så kort tid i din situation. 

• soffliggaren

Du skapar oreda i dina tankar och det är helt onödigt. Jag fattar inte problemet för du kan gå vidare istället med din dotter.

Två månader ! Bor ni ihop redan ?

• Anonym (Don't)

Jag har varit i din situation och kunde jag vrida tillbaks tiden skulle jag inte fortsatt träffa honom. Det behöver ju inte va så för er, men det är fruktanvärt påfrestande för förhållandet och är han nu pappan kommer ju mestadels av tiden gå åt att hjälpa till med barnet hemma hos mamman eftersom han från början inte kan ha barnet längre stunder hemma hos sig om mamman väljer att amma.

• smulpaj01

Säger som många andra - gå vidare. Ni har nyss träffats och detta är inte bara en liten bump på vägen, detta är ett stort problem för dig/er!

• Anonym (bonusmor+mor)

tack för eran svar

jag vill inte göra misstaget bara att dumpa och så visar det sig vara fel

han har fortfarande kvar sin lägenhet, han bor långt ifrån mig därför han bor här mellanåt
    för att underlätta, eftersom jag har dottern heltid och dagis osv här, därför vi valt göra så..

Men detta kom som en chock denna nyheten jag känner iaf att jag måste veta lite hur mycket krav jag kan ställa på situationen, jag förstår att han vill ta ansvar för det ofödda barnet med, MEN han måste oxså mogna och inse att hans ansvar inte alltid betyder att vara där hela tiden

återkommer senare 

• soffliggaren

Du måste mogna och inse att efter 2 månader så kan du inte ställa krav. Tycker du verkar lite hysterisk.

Vad menar du i din sista mening ? Inse att hans ansvar inte betyder att vara där hela tiden.

Han skulle göra pappatest så du/ni ska nog invänta det svaret.

Hur är hans relation med första barnet ?

• Anonym (Jadu)

Jadu, jobbigt läge. Jag förstår att du är uppriven över att plötsligt få veta att din nya pojkvän ska bli pappa. Det som jag funderar mest på är att ni inte varit tillsammans så länge och inte känner varann så bra än så länge. Det innebär att ni kommer att ha en tuff tid framför er. Särskilt med tanke på att du verkar ha tillitsproblem. Har din pojkvän gjort nånting som fått dig att tvivla på hans pålitlighet? Eller är det bara dina hjärnspöken? För om det bara är dina hjärnspöken får du försöka släppa det och lita på vad din pojkvän säger. Det spelar ju ingen roll om exet är opålitligt om din pojkvän inte är det. Helt ärligt tror jag aldrig att det kommer att funka om ni inte kan lita på varann. Sedan kommer ni ju ha flera månader på er att stärka er relation och lära känna varann bättre tills dess blir dags för den nya bebisen att komma. Ni får ta en sak i taget.

• M166

Nej, nej, nej! Det du beskriver är inte alls någon bra utgångsläge för en ny relation, så som det sliter på dig redan nu och det är bara början för en lång resa för honom. Med en biomamma som har psykiska problem, ett föräldrarpar som aldrig har varit ett par? Nä, gör din egen dotter en tjänst och gå vidare. Om era vägar korsas igen vid ett senare tillfälle då HAN har sorterat sitt liv, ja då kan du fundera på saken igen. Men i kaoset som håller på att byggas upp ser jag inget utrymme för dig och ditt barn.

• Anonym (Lycklig)
    Anonym (bonusmor+mor) skrev 2013-05-01 09:52:06 följande:
     Hur hanterar man dethär...  Konflikterna, rädslan ifrån mina vänner som skjuter undan mig mer och mer ju mer de får umgås med  min pojkvän, vi har varit tillsammans i snart 2månader och precis innan han träffade mig hade  han en kk (ja han verkade först stolt över det) när vi träffades var vi ärliga emot varandra och jag ryckte på  axlarna, tänkte alla har vi väll dumma saker för oss i förflutna, men nu börjar det förflutna komma ifatt  och vi fick veta för ca 2 veckor sedan PÅ SMS. att hans xkk väntar hans barn, ja han vill självklart  ha faderskaps test och han tvekar fortfarande på om hon är gravid iallafall då hon tog nyheten om mig och pojkvännen ganska hårt, då hon hade svårt att förstå att han hade skaffat en flickvän. Hon ville bara ligga  igen och sedan kom detta beskedet 2 veckor efter han talat om att han var tillsammans med mig.  Han säger att hon sagt att hon lider av deprition/djup ångest och tagit mediciner för dethär,  nu är hon gravid som sagt enligt henne själv och nu ska hon på ultraljud på inskrivnings tiden när hon ska till  bvc tydligen. Helt sne drivet allting, jag är orolig att släppa iväg honom själv, delvis för att om det inte är sant och det är ett trick för henne att se vart han står kanske han faller tillbaka för frestelsen och har sex med henne igen  jag vet väldigt lång sökt man ska lita på varandra, men jag litar inte på henne, hon verkar inte riktigt stabil...  MEN hur hanterar jag detta om hon nu mot förmodan är gravid, det kommer att vara hans första ultraljud  nånsing (då han inte fick närvara på förra barnets) för mamman....  jag ville att våran ev gemensamma barn skulle vara den där magiska stunden av ultraljudet  av vårat barn... och nu kommer hon att ha något som är hans och hennes, han tror inte att hon kommer  att utnytja det, men jag vet precis hur det fungerar, hon verkar bra på att få som hon vill hela tiden..    Han påstår hon bara var ett ligg för honom, men jag vetr inte, känslorna åker berg dalbana just nu och samtidigt  som jag vill gärna ge oss en chans, jag känner att vi har något mellan oss, men detta sätter så många  käppar i hjulet på mig på mer sätt än jag kunde ana..  Hon vill att han ska hänga med i juni månad för ultraljudet, ja känner bara paniken växer inom mig  jag vet att oavsett vad så är det ett barn liksom, klart man är glad att man ska bli förälder men att om han  ska vara delaktig i det barnets liv oxså så kommer det att skapa konflikter oss melllan,  jag kommer ha svårt att acceptera hela situationen även om det var precis innan vi träffades...  har jag fel som tänker såhär, har ni något tips hur jag får bort det negativa och istället stöttar honom  på något konstigt vis så känner jag mig ändå besviken, kan inte förklara känslan..  kanske beror på att han kan göra andra på smällen men mig är svårare pga av min pco-s och att det tog  tid innan jag fick mitt barn...  Jag är ensamstående mamma på heltid till min undebara dotter på snart 4år. Jag vill bana bra för våran framtid  och samtidigt känns det som att jag hela tiden fastnar i det negativa... han vill absulut inte förlora mig och han  önskar så inneligt att hon ljuger om graviditen och att han slipper dethär helvete detta kommer att skapa  men som han sa han vill inte vara en dålig pappa heller, så han kommer att kräva att få ha barnet ibland  sedan, hur ska jag ställa mig till alltdethär`  plötslgt kommer vi ha 3 barn hemma då, 2 på mindre än halv tid och 1 på heltid..  Hur ska jag orka...?? hur ställer man sig in på detta, hur ska jag kunna agera extra mamma när jag inte  ens fått chansen att känna på det ännu med hans första barn???  jag är rädd att jag inte räcker tilll, hela situationen är ny och skrämmande och ärligt talat har jag många dagar  bara velat ge upp helt =(  

Anonym (bonusmor+mor) skrev 2013-05-01 09:52:06 följande:
     Hur hanterar man dethär...  Konflikterna, rädslan ifrån mina vänner som skjuter undan mig mer och mer ju mer de får umgås med  min pojkvän, vi har varit tillsammans i snart 2månader och precis innan han träffade mig hade  han en kk (ja han verkade först stolt över det) när vi träffades var vi ärliga emot varandra och jag ryckte på  axlarna, tänkte alla har vi väll dumma saker för oss i förflutna, men nu börjar det förflutna komma ifatt  och vi fick veta för ca 2 veckor sedan PÅ SMS. att hans xkk väntar hans barn, ja han vill självklart  ha faderskaps test och han tvekar fortfarande på om hon är gravid iallafall då hon tog nyheten om mig och pojkvännen ganska hårt, då hon hade svårt att förstå att han hade skaffat en flickvän. Hon ville bara ligga  igen och sedan kom detta beskedet 2 veckor efter han talat om att han var tillsammans med mig.  Han säger att hon sagt att hon lider av deprition/djup ångest och tagit mediciner för dethär,  nu är hon gravid som sagt enligt henne själv och nu ska hon på ultraljud på inskrivnings tiden när hon ska till  bvc tydligen. Helt sne drivet allting, jag är orolig att släppa iväg honom själv, delvis för att om det inte är sant och det är ett trick för henne att se vart han står kanske han faller tillbaka för frestelsen och har sex med henne igen  jag vet väldigt lång sökt man ska lita på varandra, men jag litar inte på henne, hon verkar inte riktigt stabil...  MEN hur hanterar jag detta om hon nu mot förmodan är gravid, det kommer att vara hans första ultraljud  nånsing (då han inte fick närvara på förra barnets) för mamman....  jag ville att våran ev gemensamma barn skulle vara den där magiska stunden av ultraljudet  av vårat barn... och nu kommer hon att ha något som är hans och hennes, han tror inte att hon kommer  att utnytja det, men jag vet precis hur det fungerar, hon verkar bra på att få som hon vill hela tiden..    Han påstår hon bara var ett ligg för honom, men jag vetr inte, känslorna åker berg dalbana just nu och samtidigt  som jag vill gärna ge oss en chans, jag känner att vi har något mellan oss, men detta sätter så många  käppar i hjulet på mig på mer sätt än jag kunde ana..  Hon vill att han ska hänga med i juni månad för ultraljudet, ja känner bara paniken växer inom mig  jag vet att oavsett vad så är det ett barn liksom, klart man är glad att man ska bli förälder men att om han  ska vara delaktig i det barnets liv oxså så kommer det att skapa konflikter oss melllan,  jag kommer ha svårt att acceptera hela situationen även om det var precis innan vi träffades...  har jag fel som tänker såhär, har ni något tips hur jag får bort det negativa och istället stöttar honom  på något konstigt vis så känner jag mig ändå besviken, kan inte förklara känslan..  kanske beror på att han kan göra andra på smällen men mig är svårare pga av min pco-s och att det tog  tid innan jag fick mitt barn...  Jag är ensamstående mamma på heltid till min undebara dotter på snart 4år. Jag vill bana bra för våran framtid  och samtidigt känns det som att jag hela tiden fastnar i det negativa... han vill absulut inte förlora mig och han  önskar så inneligt att hon ljuger om graviditen och att han slipper dethär helvete detta kommer att skapa  men som han sa han vill inte vara en dålig pappa heller, så han kommer att kräva att få ha barnet ibland  sedan, hur ska jag ställa mig till alltdethär`  plötslgt kommer vi ha 3 barn hemma då, 2 på mindre än halv tid och 1 på heltid..  Hur ska jag orka...?? hur ställer man sig in på detta, hur ska jag kunna agera extra mamma när jag inte  ens fått chansen att känna på det ännu med hans första barn???  jag är rädd att jag inte räcker tilll, hela situationen är ny och skrämmande och ärligt talat har jag många dagar  bara velat ge upp helt =(  

GÅ INNAN DE ÄR FÖRSENT!!!!!!!!!!
  • LillaMyn
    Anonym (bonusmor+mor) skrev 2013-05-01 13:42:14 följande:
    tack för eran svar

han har fortfarande kvar sin lägenhet, han bor långt ifrån mig därför han bor här mellanåt
    för att underlätta, eftersom jag har dottern heltid och dagis osv här, därför vi valt göra så..

Men detta kom som en chock denna nyheten jag känner iaf att jag måste veta lite hur mycket krav jag kan ställa på situationen, jag förstår att han vill ta ansvar för det ofödda barnet med, MEN han måste oxså mogna och inse att hans ansvar inte alltid betyder att vara där hela tiden

återkommer senare 
    Vad menar du med det? Vill du begränsa tiden han spenderar med sitt ev. barn? Är det det du säger?
    Du kan inte ställa några som helst krav överhuvudtaget. Är det hans barn ska han vara så involverad han vill och har möjlighet till. Du har ingenting att säga till om det och ska heller inte ha något att säga till om det.  

Sedan undrar jag hur du tänker när du säger att du ville att ultraljudet av era ev. gemensamma barn skulle bli det "magiska ögonblicket"? Menar du att du ville att hans första ultraljud skulle vara av erat barn? Du har ju redan varit på ultraljud kan jag anta... Det spelar alltså ingen roll att du redan upplevt det? Han ska ändå inte få uppleva det med någon annan än dig? Du ska vara hans "första" trots han inte är din första, det är det du menar eller? Sen undrar jag även hur du tänker när du verkar planera barn med den här mannen redan efter två månader tillsammans, trots att situationen är allt annat bra.

Jag anser faktiskt att det är du som ska mogna i det här fallet och det säger jag utan att försöka vara taskig. Du måste inse att det inte kommer hålla mellan er. Du är svartsjuk på hans ev. ofödda barn. Du är svartsjuk på hans f.d. kk. Du måste inse att hans barn är viktigare än dig. Alltid. Precis som jag hoppas att din dotter är viktigare för dig än honom. Alltid. Mitt råd till dig är att lämna honom så fort som möjligt och gå vidare. Det spelar ingen som helst roll hur kär du är i honom. Du måste lämna honom för det kommer inte komma något bra ur ert förhållande. Inte för någon inblandad.
  • Snultan

Det går inte. Jag hade själv en relation för några år sedan med en kille. Hans ex var gravid (hon var knäpp och han fick inte närvara) DESSUTOM så väntade en av hans tidigare ragg oxå hans barn. Vi hade just träffats men jag kände ju inom mig att det kommer inte hålla i längden. Och HELT rätt. Han försummade mig. Så vi gick skilda vägar

Idag lever jag i en ny relation och vi väntar vårt första barn tillsammans!

Jag skulle råda dig att gå ur relationen

Och finna någon som du kan börja om på nyttmed

Gravid i vecka 17! ****** BF 11 Oktober!
  • Anonym (1)
    Anonym (bonusmor+mor) skrev 2013-05-01 13:42:14 följande:
    tack för eran svar

återkommer senare 
    Men nu förstår jag ingenting. Du har ju själv barn, på heltid verkar det som. Du behöver kanske inte heller ställa upp på din unge hela tiden? Och tänk på den stackarn som helt plötsligt får en 4-åring på halsen. Stackars karl. 
  • SupersurasunkSara

Varför ska han vara med på ultraljudet?

Fö, jag håller med de som säger att du ska gå, att vara bonusförälder är inte alltid lätt och att känna som du gör nu hur ska du då känna när han umgås ofta med mamman för att knyta an till sitt barn? Varannan dag i början, ett par tim per gång kan bli dealen. Det blir först hos mamman/med mamman och sen kan han gå iväg själv en stund.

• Anonym (bonusmor+mor)
    Anonym (Jadu) skrev 2013-05-01 14:12:16 följande:
    Jadu, jobbigt läge. Jag förstår att du är uppriven över att plötsligt få veta att din nya pojkvän ska bli pappa. Det som jag funderar mest på är att ni inte varit tillsammans så länge och inte känner varann så bra än så länge. Det innebär att ni kommer att ha en tuff tid framför er. Särskilt med tanke på att du verkar ha tillitsproblem. Har din pojkvän gjort nånting som fått dig att tvivla på hans pålitlighet? Eller är det bara dina hjärnspöken? För om det bara är dina hjärnspöken får du försöka släppa det och lita på vad din pojkvän säger. Det spelar ju ingen roll om exet är opålitligt om din pojkvän inte är det. Helt ärligt tror jag aldrig att det kommer att funka om ni inte kan lita på varann. Sedan kommer ni ju ha flera månader på er att stärka er relation och lära känna varann bättre tills dess blir dags för den nya bebisen att komma. Ni får ta en sak i taget.
    tack för ditt svar

Jo faktiskt hjärn spöken sedan mitt x tyvär jag jobbar fortdarande på det med en kurator,
    men har kommit bra bit på vägen framåt...

• Anonym (bonusmor+mor)

Ps som det ser ut nu så verkar det som att hon inte alls är gravid iallafall att det var lögn allt, vad ska man tro på?
     hon kanske bara är rädd att han inte tar sitt ansvar, eller kräver sin rätt som förälder nu???

KLART ATT JAG alltid sätter min dotter i första hand, hon är mitt prio ett. jag har tillräkligt med livs erfarenhet
     för att förstå när en relation är skadlig eller inte, jag inser själv att vi har tagit ett för långt kliv framåt
     och att vi måste backa lite granna, men det menas inte att jag missunnar honom chansen att bli
     pappa på nytt igen, om det nu visar sig att hon trots allt är gravid iaf och vill behålla barnet..

jag kommer aldrig att missunna honom chansen att visa att han är en bra pappa,
     men samtidigt behöver inte jag känna mig skyldig heller att om jag inte kan ställa vissa
     önskemål som andra kallar för krav på honom, för att stärka våran relation sins mellan oss
     för att våran relation ska fungera på ett bättre sätt, för att jag ska bebehålla lugnet och tilltron til honom
     och samtidigt att han ska få vara en närvarande pappa till sitt barn. Men det kräver alltid kompromissande
     i ett förhållande, man är alltid två i ett förhållande, eller i detta är vi redan halvt som halvt nästan 4 personer
     som man ska ta hänsyn till osv...

Det är inte bara att kasta om framtiden som tärningar och hoppas på det bästa

Det som störde mig som inte framgick i texten var att han till en början var stolt över att ha sått sin säd
     och på så vis blev jag sur, förtvivlad och ledsen över hans omogna beteende då han faktiskt
     har barn just nu, men det hela visade sig vara missförstånd i sån bredd att han helt enkelt utryckte sig klantigt
     i en mening när vi bråkade och ja det är mycket bråk och dynamik redan nu, pga av att vi har valt att
     vara fullkomligt ärliga mot varandra, då vi båda kommer ifrån dåliga förhållanden och vi vill vara
     så öppna och raka mot varandra som möjligt, för att kunna bygga uppåt på relationen, inte sänka ner den

Men det kommer i fortsättningen att bli mycket sådana här åtskilda konflikter osv, men jag försöker att
     på ett moget och respektabelt sätt att ändå sätta mig in i situationen, även om vi fått veta ryktesvägar
     nu att det inte är sant, att det hela är påhittat så måste jag ändå ha i bak huvudet att det kanske
     är sant iaf, att om 7 månader kanske hon kommer knackades på dörren med en unge i famnen,
     man vet aldrig förens man sitter där senare, men det får man ta senare, för just nu så vill jag fokusera
     på att se om vi har något tillsammans att bygga vidare på, hur vi ska komma över just
     detta hindret som tar upp så mycket vardaglig energi ifrån mig

och hurvidare jag agerar som förälder eller inte till min dotter i denna frågan tycker inte jag är relevant
     för jag tänker alltid på min dotter i första hand, kan vem som helst intyga. Jag måste få agera vuxet
     och moget  i frågan och därför jag känner min dotter bäst.

Jag fösöker att skapa oss en ny framtid där hon slipper hamna i konflikt bråk igen,
     därav har jag och pojkvännen diskuterat och kommit överens om när vi bråka
     så gör vi det öga mot öga, tillsammans i ett annat rum, utan höjda röster som jag och dotterns
     pappa alltid gjorde misstaget. Man får som sagt komma på lösningar som passare varandra.

Jag kommer nog alltid att bära med mig mina erfarenhet ifrån mitt förflutna, likaså som han
     Man kan aldrig komma undan sitt barns andra förälder men man kan välja hur man väljer att möta det 
     eller se på det...

Den dagen om jag ser att min dotter inte trivs eller är otrygg skulle jag inte tveka att bryta upp
     men just nu känns allting okey igen men tiden får utvisa vad framtiden säger
     ingenting kommer med säkerhet, så är det med livet och det är bara att acceptera

• smulpaj01

Vad säger den "blivande mamman" när din pojkvän konfronterar henne med att hon kanske ljuger gällande graviditeten?

• Anonym (bonusmor+mor)
    smulpaj01 skrev 2013-05-03 08:53:00 följande:
    Vad säger den "blivande mamman" när din pojkvän konfronterar henne med att hon kanske ljuger gällande graviditeten?

Hon vet om det och hon ville att han skulle följa med på ultraljudet nu i juni månad
     vi har inte pratat så mycket mer om det sedan han sa att ryktet sa att det inte stämmde =/ 
Svar på tråden Jag är bonusmamma till 2barn snart....