• Lilaa

Disneyland Paris nån som varit där?

Jag vill åka dit med mina två barn det jag undrar över är vad det kostar? Ingår alla attraktioner i entré priset eller kostar allt inne i parken med? Hur mycket pengar bör man ha med sig? Hur många dagar var ni där? Räcker 2 dagar? Tacksam för era erfarenheter .

• Svar på tråden Disneyland Paris nån som varit där?
  • Aprille

Har du någon gång sett en Disneyfilm?! Den kvinnosyn som förmedlas där är inget bra för små barn! Alla gör som de vill men jag föreslår att ni tänker över era semesterplaner och överväger något mer uppbyggligt! (Menar inte detta dömande men vill väcka frågan om vilka vi egentligen vill att våra barn ska bli och vilket samhälle vi ska ha!)

Älskande. Dansande. Levande! Stolt mor till tonårsson, djärv utforskare av kosmos.
  • Jespis

Två dagar är lagom. I parken betalar man entréavgift och sedan ingår allt utom mat eller fika.

• Anfa

Jag var där för tretton år sedan då jag var tio år.... Så jag har ingen aning om priser mm. Har för mig att pappa köpte något slags 2/3dagars kort som var för inträde o åka de olika attraktionerna. Jag kan fråga honom hur mycket det kostade men det är antagligen inte samma pris nu :P

den tiden vi var där räckte iallafall bra! det var roligt att se alla disneyfigurer gå omkring och de hade dina parader o fyrverkerier. Att som barn åka till disneyland är en rolig upplevelse :) blev inte förstörd av deras kvinnosyn..

Finns det ingen hemsida där man kan se priser?

• Ante94

Vi var med hela familjen för några år sedan. Du betalar inträde sen ingår allt åkande. Räkna med att det blir DYRT!, det finns mycket krimskrams att köpa och maten är svindyr. Ni kommer säkert att få en superkul upplevelse :)

• TomMon

En kollega ska dit snart med man och två barn. För en familj på fyra kostade inträde 2000kr per dag.

• firewoman

Vi har varit på Disney i Losa Angeles i Orlando och Paris och alla parkerna är fantastiska på sitt sätt.

Räkna med en dag per park. Ni kommer inte att hinna båda på en dag. Kolla upp vilka attraktioner som har fast-pass innan och planera besöket i parkerna efter det så att ni får med alla attraktioner ni vill göra. Ibland kan köerna tyvärr vara grymma, men fastpass-systemet är jättesmidigt.

Allt ingår men maten i Paris var dyr. Betydligt dyrare än i USA.Ta gärna med matsäck för del av dagen.  

• mia maria
    firewoman skrev 2013-05-18 10:53:59 följande:
    Vi har varit på Disney i Losa Angeles i Orlando och Paris och alla parkerna är fantastiska på sitt sätt.

Räkna med en dag per park. Ni kommer inte att hinna båda på en dag. Kolla upp vilka attraktioner som har fast-pass innan och planera besöket i parkerna efter det så att ni får med alla attraktioner ni vill göra. Ibland kan köerna tyvärr vara grymma, men fastpass-systemet är jättesmidigt.

Allt ingår men maten i Paris var dyr. Betydligt dyrare än i USA.Ta gärna med matsäck för del av dagen.  

Får man ens ta med sig matsäck in i parken? :-/

--------------------------------------------------------------------------------

Hur som haver så råder jag TS att ta en titt på hemsidan för korrekt information om priser o vad som ingår osv:
     http://www.disneylandparis.se
  • BymBym

Vi är i Paris nu Mina tips är: ta med matsäck, maten inne i parken kostar mycket. Kolla upp innan vad ni vill se och åka. Utnyttja fastpass, de kostar inte extra (kolla på hemsidan vad som gäller). Två dagar var lagom för oss

• Stårschan

Mitt tips är - Åk till Parc Asterix istället! Det ligger också precis utanför Paris, och är mycket billigare än Disney. Åkattraktionerna är riktigt bra, allt ingår, och maten som säljs inne i parken är inte oskäligt dyr. Det är OK att ha med sig fika in på området. Det är dock en fördel om man kan lite franska. Två dagar var lagom.

Svar på tråden Disneyland Paris nån som varit där?