• Anonym (Ingen bild)

"Hur ser du ut"? En fråga man får på dejtingsida, vad svarar man på det?

Ja vad ska man ge för svar? Har ingen bild och får ofta brev om att jag ska beskriva hur jag ser ut.

Uppgifter som längd, hårfärg, ögonfärg står redan i profilen.

Ni som också är med på en dejtingssida och får samma typ av fråga, vad berättar ni?

Jag är en kvinna 50+.

• Svar på tråden "Hur ser du ut"? En fråga man får på dejtingsida, vad svarar man på det?
  • Anonym (.)

Ja, så frågar folk när de fiskar efter bild.

• Anonym (Spelar roll)

Det är väl lite naivt att tro att utseendet inte är viktigt. När jag dejtade så lade jag inte upp någon bild i min presentation men skickade till dem jag tyckte verkade intressanta.

• Anonym (Ingen bild)

Jag förstår det, men jag har ingen lust att skicka bild till höger och vänster och sen vill jag inte ha en bild av olika skäl.

Tack ändå för tipsen :) 

• Anonym (Spelar roll)
    Anonym (Ingen bild) skrev 2013-05-01 15:32:17 följande:
    Jag förstår det, men jag har ingen lust att skicka bild till höger och vänster och sen vill jag inte ha en bild av olika skäl.

Tack ändå för tipsen :) 
    Men varför nätdejta om du inte vågar visa vem du är? För att du ska komma någonstans (som till en dejt IRL) så behöver man ju vara ganska öppen om sig själv så att andra kan lära känna en litegrann.

Klickar du själv enbart på profiler utan bild? Eller är det lite dubbelmoral som pågår? Du ska inte ha någon bild, men du vill gärna se hur andra ser ut?
  • Anonym (Ingen bild)
    Anonym (Spelar roll) skrev 2013-05-01 15:30:36 följande:
    Det är väl lite naivt att tro att utseendet inte är viktigt. När jag dejtade så lade jag inte upp någon bild i min presentation men skickade till dem jag tyckte verkade intressanta.

Utseendet är viktigt, absolut. Har skickat bild men att inte få något svar efteråt är inte så där jättekul. Jag ser bra ut men har antagligen inte varit rätt typ för personen ifråga och har därför slutat med det.
  • Anonym (håller med)
    Anonym (Ingen bild) skrev 2013-05-01 14:48:49 följande:
    Ja vad ska man ge för svar? Har ingen bild och får ofta brev om att jag ska beskriva hur jag ser ut.

Uppgifter som längd, hårfärg, ögonfärg står redan i profilen.

Ni som också är med på en dejtingssida och får samma typ av fråga, vad berättar ni?

Jag är en kvinna 50+.
    Jag förstår dig,TS
    Jag har dejtat i många år på nätet,och haft bild med min profil i flera år,men nu har jag slutat att ha bild med,för folk har inte ett trevligt bemötande.det händer liksom inget. Man blir så besviken när man inte träffar nån trevlig.

Så fort man skickar bild så slutar dom direkt att skriva.
    Och jag ser heller inte illa ut. Jag tycker det är ett lumpet beteende,som gör att man till slut inte vill skicka bild. 
  • Anonym (Ingen bild)
    Anonym (Spelar roll) skrev 2013-05-01 15:35:13 följande:
    Men varför nätdejta om du inte vågar visa vem du är? För att du ska komma någonstans (som till en dejt IRL) så behöver man ju vara ganska öppen om sig själv så att andra kan lära känna en litegrann.

Klickar du själv enbart på profiler utan bild? Eller är det lite dubbelmoral som pågår? Du ska inte ha någon bild, men du vill gärna se hur andra ser ut?
    Visst klickar jag på dom som har bild, vore konstigt annars. Men jag klickar minst lika mycket, om inte mer på dom som inte har bild också, men inte frågar jag hur dom ser ut i första brevet och ber att få en bild tillskickat mig för att avgöra om jag vill fortsätta att skriva med dom.

Det är breven som gör mig intresserad, hur han skriver och om vad, sen efter en tid av kontakt när jag känner att det är någon som verkar intressant kan bild komma på fråga.

• Anonym (Ingen bild)
    Anonym (håller med) skrev 2013-05-01 15:46:16 följande:
    Jag förstår dig,TS
    Jag har dejtat i många år på nätet,och haft bild med min profil i flera år,men nu har jag slutat att ha bild med,för folk har inte ett trevligt bemötande.det händer liksom inget. Man blir så besviken när man inte träffar nån trevlig.

Så fort man skickar bild så slutar dom direkt att skriva.
    Och jag ser heller inte illa ut. Jag tycker det är ett lumpet beteende,som gör att man till slut inte vill skicka bild. 
    Tack  

Känner igen det där du beskriver med att ha bild men inget händer. Har också av den anledningen tagit bort den efter en tid. Är man inte supersnygg är man inte intressant, det är sanningen.
  • Anna74a

Är det ingen som har testat att lägga ut bild men knappt någon text och se vad som händer?

• Musik

Du upplever att dina egenskaper och din personlighet ska locka till dig män, inte utseendet. För det är så du vill välja en man.

Om du skulle välja att inte ge dem ett foto och istället säga att ni kan ses irl istället, vore det något som passade dig bättre?  

• smulpaj01
    Anna74a skrev 2013-05-01 19:23:37 följande:
    Är det ingen som har testat att lägga ut bild men knappt någon text och se vad som händer?

Japp......... en bild räcker. Ser man okej ut får man alltid massor av svar - så ytliga är folk!
  • Anna74a

Det behöver inte betyda ytlighet,en bild kan säga mer än tusen ord när man ex ser någons ögon.

• markvii

Kvinnor: Stort Arsle o Liten Bak -  PäronFormad o med Stora Bröst -
    HängPattar och BallongMage - Inga Hängpattar och slank?
    Vacket ansikte och magiska mått.

Killar: Stora Öron Liten Kuk - Fy Faan Vad Jag Ser Ut

• markvii

Rättelse - stort arlse och små bröst skulle det stå först

• Anonym (:))

Svara samma som i profilen då? En del verkar ju knappt ens läsa den ändå. Jag förstår att du inte vill ha bild, ska man ragga på sitt utseende är krogen betydligt mer lämplig plats. Jag tycker själv att utseende är ganska viktigt, men för mig räcker det rätt långt med en skriftligt beskrivning eftersom det jag föredrar/inte föredrar går att beskriva med ord. Jag gillar hår på huvudet, inget skägg, normal vikt och kroppslängd som är lagom för mig. Det plus en uppfattning av livsstil funkar långt. Om deras näsa är sned eller att de har acneärr på vänster kind är inte avgörande med rätt personlighet, det är inget jag dissar nån för ändå. 

• markvii

Va läser inte männen ens Era damers profiler.

Är de så desperata för hoppet om doppet eller för
    att ö h t få prata/chatta/träffa kvinnor.

Att den sexuella nöden hos män i landet är extremt
    stor det är inte nytt.

Men den är faktiskt så stor att många mäns enda
    damkontakter är stället de handlar mat och tankar
    på, fikar på och äter på

Svar på tråden "Hur ser du ut"? En fråga man får på dejtingsida, vad svarar man på det?