• Anonym (Solrosen)

Larmet kvar?

Vi badade badtunna igår på Valborgsmässoafton. En av tjejerna som var med hade en ny bikini på sig där larmbrickan fortfarande satt kvar på bikinibandet. Hon hävdade att de glömt ta bort den i kassan bara. Haha sånt som händer, typ. Har aldrig hänt mig att jag fått med ett plagg hem med larmbrickan kvar på från butiken.

Jag tror att hon snott den där nya bikinin, Vad tror ni?

• Svar på tråden Larmet kvar?
  • Anonym (Piiiip)

Är du säker på att det inte var hennes kille som hade en spårningsutrustning monterad på henne ??

• Anonym (händer)

haha jag jobbar i butik och vet för faktum att det händer att man glömt ta bort larmet, jag har även själv råkat få med larmade varor från andra butiker och vet hur irriterande det är, däremot skulle jag aldrig använda plagget förens jag varit tillbaka och fått larmet borttaget

• Anonym (Piiiip)

Då blir du "oskuld" efter det ......   Flört

• nozpa

Har fått med larmet på ett par träningsbyxor. Så visst kan det hända. Gick tbx och bad dom ta bort det såklart..

• Anonym (Piiiip)

Har aldrig hänt mig, men självklart sker det misstag.
    Hur svårt är det att själv få bort dessa larmmojjar ?
    Den med färg går bort direkt, men den där vita som verkar sitta med ngn form av magnet ?

kanske finns ett proffs här på FL 

• hejnina

Jorå det händer att larmet sitter kvar :) men hade inte använt det innan jag fått bort larmet :P

• Anonym (hm)

Hade köpt kalsonger till min bror och upptäckte när jag kom hem att larmet satt kvar. Problemet affären hade stängt och vi skulle åka tåg dan efter och brorsan skulle få dem i födelsedagspresent. Så delade trepacket och gav honom två stycken så länge. Men skulle inte använda utan gå tillbaka till butiken och säga till och ta med kvittot.

• Lattjo

Huruvida just hon snott bikinin kan jag inte svara på men jag har flera ggr fått gå tillbaka med kläder för att dom missat att ta av larmet så nog händer det. Som flera andra skrivit skulle jag dock inte använda plagget förrän jag fått larmet avtaget...

• viseversa

Jag har köpt kläder en gång där kassörskan glömt ta bort larmet. Dock larmade det ju när jag skulle gå ut ur affären så dom tog ju bort det såklart. Hade inte använt kläder med larm på. Konstigt juh.

• Anonym (Hänt mig)

Har hänt mig att de glömt ta bort larmet, åtminstone två gånger som jag kan komma ihåg. Första gånge. Hade jag köpt en hyfsat dyr klänning i en liten butik, och gått ut genom larmbågrna utan signal. Mn det pep när jag gick in i en annan affär... Den andra gången var en H&M-butik i centrala Sthlm...

• Majken03

Det har hänt mig. Köpte en tröja på HM, gick sen in på Lindex, köpte inget där men det pep när jag gick ut, personalen kollade i min påse, kvittot o tröjan låg där i och de hjälpte mig ta bort larmet och sa att det är vanligt.

Men det här som hände mig i december var det konstigaste jag varit med om.

Jag var på stan och handlade julklappar, hade köpt två stycken och var inne på Intersport för att köpa inlines. Betalade de, tog alla mina påsar och gick ut. Då piper det!

Trodde de kanske glömt larma av och de i kassan kollade, men de var avlarmade. Tänkte då att det kanske var nåt av det andra jag köpt som larmet var kvar på. Gick ut med endast de påsarna och det pep. De kollade vad jag hade i och det var avlarmat.

Då fick jag gå utan några påsar och det pep igen! Personalen provade att gå igenom med min handväska och då pep det inte. Fick tömma fickorna på jackan, pep igen, fick ta av mig jackan, pep igen. Personalen gick med min jacka, pep inte. Alltså var det ju JAG som pep, och inget som jag hade handlat.

Till slut säger personalen att jag måste ta av mig skorna!! Då började jag asgarva och frågade om det var ett skämt, men nej de var allvarliga för tydligen kan larm hoppa igång igen. Började med högerstöveln och direkt när de ställde den på avlarmnings-grunkan så pep det till!! Så alltså hade larmet i min högerstövel aktiverats, de skulle då va snälla och försöka hitta larmet i skon (en sån där liten klisterlappsgrejamoj) och tog ut min sula och grävde runt. Tur att jag inte har fotsvett, då hade jag skämts ihjäl! Men de hittade inte nån och nu får jag hoppas att larmet inte aktiveras nån mer gång.

Stövlarna köpte jag på Zara förra året och har använt de massor med gånger men kommer nog inte gå in på Intersport med dom på igen :)!

• MissStrawberry
    hejnina skrev 2013-05-01 15:56:11 följande:
    Jorå det händer att larmet sitter kvar :) men hade inte använt det innan jag fått bort larmet :P

Jag köpte en skidjacka en gång och upptäckte först när jag skulle ta på mig den samma morgon som vi skulle upp till fjällen att larmet satt kvar. Klockan var före sju på morgonen och bara den jackan jag hade så hade inte mycket annat val än att ta på mig den. Tog dock med mig kvittot och som tur var åkte vi förbi en stad påvägen där det fanns ett öppet intersport som kunde ta bort larmet. =)
  • Anonym (händer)
    Majken03 skrev 2013-05-01 22:24:17 följande:
    Det har hänt mig. Köpte en tröja på HM, gick sen in på Lindex, köpte inget där men det pep när jag gick ut, personalen kollade i min påse, kvittot o tröjan låg där i och de hjälpte mig ta bort larmet och sa att det är vanligt.

Men det här som hände mig i december var det konstigaste jag varit med om.

Jag var på stan och handlade julklappar, hade köpt två stycken och var inne på Intersport för att köpa inlines. Betalade de, tog alla mina påsar och gick ut. Då piper det!

Trodde de kanske glömt larma av och de i kassan kollade, men de var avlarmade. Tänkte då att det kanske var nåt av det andra jag köpt som larmet var kvar på. Gick ut med endast de påsarna och det pep. De kollade vad jag hade i och det var avlarmat.

Då fick jag gå utan några påsar och det pep igen! Personalen provade att gå igenom med min handväska och då pep det inte. Fick tömma fickorna på jackan, pep igen, fick ta av mig jackan, pep igen. Personalen gick med min jacka, pep inte. Alltså var det ju JAG som pep, och inget som jag hade handlat.

Till slut säger personalen att jag måste ta av mig skorna!! Då började jag asgarva och frågade om det var ett skämt, men nej de var allvarliga för tydligen kan larm hoppa igång igen. Började med högerstöveln och direkt när de ställde den på avlarmnings-grunkan så pep det till!! Så alltså hade larmet i min högerstövel aktiverats, de skulle då va snälla och försöka hitta larmet i skon (en sån där liten klisterlappsgrejamoj) och tog ut min sula och grävde runt. Tur att jag inte har fotsvett, då hade jag skämts ihjäl! Men de hittade inte nån och nu får jag hoppas att larmet inte aktiveras nån mer gång.

Stövlarna köpte jag på Zara förra året och har använt de massor med gånger men kommer nog inte gå in på Intersport med dom på igen :)!
    Det där är jätte vanligt och händer flera gånger i månaden i vår butik, det larmar oftast redan när kunden går in och då får man börja utfrågningen, ny väska, ny plånbok, ny jacka osv... de där klisterlarmen är jätte jobbiga när de återaktiveras för oftast sitter de ju gömda någonstans och plaggen kan vara flera år gamla.
    Kunderna tycker även de såklart att det är jobbigt, själv tycker jag att de butiker som använder sig utav klisterlarm borde se till att ta bort dem när de säljer varorna istället för att bara avmagnitisera dem eftersom de när som helst kan återaktivera sig själva.  
  • hejnina
    MissStrawberry skrev 2013-05-01 22:29:15 följande:

Jag köpte en skidjacka en gång och upptäckte först när jag skulle ta på mig den samma morgon som vi skulle upp till fjällen att larmet satt kvar. Klockan var före sju på morgonen och bara den jackan jag hade så hade inte mycket annat val än att ta på mig den. Tog dock med mig kvittot och som tur var åkte vi förbi en stad påvägen där det fanns ett öppet intersport som kunde ta bort larmet. =)
    Haha! Vilken tur att det löste sig :) jag har som tur är aldrig hamnat i en situation där jag inte har något val.. 
  • Mowsi

Har man snattat så har man tagit bort larmet i provhytten. Så gör dom i min butik iaf.. Men att hon använder den med larmet på är konstigt.

• Dang it

Hände min brukare när jag jobbade som personlig assistent. Rullstolen kan tydligen ge utslag av någon anledning. Det pep när vi rullade IN i den första affären vi gick in i vid gallerian, men inte ut igen.

Hände mig också i Kista. Köpte en klänning på HM, gick ut och in på Lindex, där pep det. Då var det larmet från HM som pep hos Lindex men inte HM :O

Svar på tråden Larmet kvar?