• Anonym (fula ankungen)

Svullen i ansiktet och whiskyröst!!!

Börjar fasen bli riktigt orolig! 
    Varje morgon vaknar jag med ett så svullet ansikte så de ser inte klokt ut, kan knappt öppna upp ögonen, kinderna och hela ansiktet känns pluffsigt.
    Dessutom blir min röst så mörk på morgonen då jag är svullen, låter som nån whiskyröst, Hemskt och jag skäms för min man dom dagarna!

Va fasen kan de bero på?

Ja jag har varit till Vc och där hitta man inget (man tog flera blodprover och urinprov). (dock något förhöjd sänka men de brukar jag alltid ha).

Dessutom skickade läkaren en remiss till neurologen.

Nån som har nå tips eller råd? Så vore jag tacksam för svar!  

• Svar på tråden Svullen i ansiktet och whiskyröst!!!
  • Anonym (fula ankungen)

Ingen som har nåt att säga? 

• NenneLo

Tänker Hypotyreos? Fast har ingen egen erfarenhet men läste nyligen nåt med att rösten kan bli mörk och man kan svullna...

2011-09-13 Loke <3
  • NenneLo

Fast det kanske läkarna borde ha sett

2011-09-13 Loke <3
  • Nynave

Kvalsterallergi? Jag har det och vaknar upp med samma symptom som du!

• Anonym (fula ankungen)
    NenneLo skrev 2013-05-02 09:13:56 följande:
    Tänker Hypotyreos? Fast har ingen egen erfarenhet men läste nyligen nåt med att rösten kan bli mörk och man kan svullna...
    Äter redan levaxin mot hypo sen ca 1år tillbaka. Men kanske måste öka dosen? Får ringa och be om nya prover för det då isf. 

Tack för svar!
    Nynave skrev 2013-05-02 09:14:33 följande:
    Kvalsterallergi? Jag har det och vaknar upp med samma symptom som du!
    Ja de kan de ju va kanske. Tack för svar! 

• Anonym (fula ankungen)

Tror mig veta vad detta är nu... Va ute i max 1timme me sonen och lekte och hoppa i vattenpölarna.... Sluta med att jag fick lov att vända hem snabbt som attan, för jag fick inte luft, vart yr och mådde illa. 
    Bor uppe i Norr och tydligen e de inte helt ovanligt att man kan reagera mot snömögel.
    Så kan de även vara sälg.  

Svar på tråden Svullen i ansiktet och whiskyröst!!!