• spöke

Majnamn (Vilket pojknamn gillar du bäst?)

Inspirationslista

Almanackan är en bra start när man ska börja leta namn. Här finns en massa namn - både klassiker och mer ovanliga/lite bortglömda namn.

Här har jag listat alla namnsdagsgossarna i maj. Kommentera gärna vilka namn du gillar/ogillar.

Januari: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m68262461.html
    Februari: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m68632216.html
    Mars: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m68999240.html
    April: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m69383482.html

SpökeTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 11:00
    Majflickor: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m69744103.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Majnamn (Vilket pojknamn gillar du bäst?)
  • MaaxMaax

Ruben är ett så coolt namn!  Hade jag fått en son skulle jag kunna tänka mig det, om det inte vore för att jag inte kan uttala bokstaven R. 
    Känner en som heter Rouven, tror att det är någon variant (?) tycker det är väldigt fint också :) 

Veni Sancte Spiritus - - - Blogg: stadiggrund.blogspot.se/
  • spöke
    MaaxMaax skrev 2013-05-02 11:10:24 följande:
    Ruben är ett så coolt namn!  Hade jag fått en son skulle jag kunna tänka mig det, om det inte vore för att jag inte kan uttala bokstaven R. 
    Känner en som heter Rouven, tror att det är någon variant (?) tycker det är väldigt fint också :) 
    Ja, det är en variant av Ruben.
  • fluu

Henning är så fint,en av mina absoluta favoriter till en son! Gillat det sedan tidiga tonåren då jag läste P.A Fogelströms "Mina drömmars stad" och förälskade mig i karaktären Henning.

Erik är också väldigt fint,men det heter min bästa kompis så det kan vi inte använda.

Esbjörn är coolt och det heter en av mina största idoler,men sambon ratade namnet :(

Åke är också coolt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • spöke
    fluu skrev 2013-05-02 21:15:29 följande:
    Henning är så fint,en av mina absoluta favoriter till en son! Gillat det sedan tidiga tonåren då jag läste P.A Fogelströms "Mina drömmars stad" och förälskade mig i karaktären Henning.

Erik är också väldigt fint,men det heter min bästa kompis så det kan vi inte använda.

Esbjörn är coolt och det heter en av mina största idoler,men sambon ratade namnet :(

Åke är också coolt.
    Solig
  • LunaLunatic

Konstantin är fint!

Styrbjörn, då ser jag en nalle som står på ett gammaldags träskepp och styr. 

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Idun

Jag gillar Henning jättemycket, men kommer inte att välja det som tilltalsnamn då jag tycker att det är för långt. 

• LunaLunatic
    spöke skrev 2013-05-06 16:16:58 följande:
    En styrman?
    En styrnalle!
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
Svar på tråden Majnamn (Vilket pojknamn gillar du bäst?)