• Anonym (Söker)

Utemöbler i rotting, hållbarhet?

Sitter & planerar vilka eventuella utemöbler vi ska ha till vårt trädäck som ska byggas nu i vår.
    Skulle vilja ha sådana där snygga svarta rotting möbler ett set med divansoffa & bord, ungefär som på bilden. Vi kommer inte ha tak på trädäcket men ett parasoll är tanken. Hur pass hållbara är dessa rottingmöbler för sol & regn etc?

• Svar på tråden Utemöbler i rotting, hållbarhet?
  • Anonym (Söker)

Ingen som vet något om hur de håller sig?

• Anonym (j)

de ruttnar väldigt fort utomhus. Men köper ni konstrotting gjorda av plats som ser exakt likadant ut, skulle de hålla många år.

• Anonym (Söker)
    Anonym (j) skrev 2013-05-02 12:17:01 följande:
    de ruttnar väldigt fort utomhus. Men köper ni konstrotting gjorda av plats som ser exakt likadant ut, skulle de hålla många år.
    hmmm ok får googla & se om jag hittar de då, tack för hjälpen =)
  • Anonym (j)
    Anonym (Söker) skrev 2013-05-02 12:19:31 följande:
    hmmm ok får googla & se om jag hittar de då, tack för hjälpen =)
    varsågod. Jag köpte mina konstrotting förra året. De ser likadant ut efter en vinter utomhus, under en presenning.
  • Anonym (Söker)

roligt att höra =) då får det bli sådana i konstrotting, hittade finfina på bauhaus & till bra pris tror jag.....Vart köpte ni era?

• Anonym (j)
    Anonym (Söker) skrev 2013-05-02 12:28:19 följande:
    roligt att höra =) då får det bli sådana i konstrotting, hittade finfina på bauhaus & till bra pris tror jag.....Vart köpte ni era?
    Mio. skitsnygga, men dyra och jättesvårt att sätta ihop. Rekommenderar inte mio möbler, överpris.
  • Anonym (Söker)

ok ja Mio brukar kunna ligga lite i överkant......

• Erki

Jag har haft ett set svart konstrotting som min vän designat och tillverkats i Kina. Det har stått ute sommar som vinter i 5-6 år nu och det ser ut som när jag köpte det!
    Älskar konstrotting :)

• s02x9jPy

Köpte konstrottningsgrupp typ bord+4 stolar 2015 på Jysk. Dessa började gå sönder maj 2017 och vi fick byta ut stolarna. Man kunde trycka med fingrarna och det gick sönder, det lossade bitar. Mycket dålig kvalite, möblerna har stått inomhus vintertid.

• Snuttis2

Vi har liknande som på bilden i konstrotting! De står ute året om men under tak vintertid(utan presenning) !

Oklart märke (är köpt i en lokal butik ej större butikskedja)men medelklass kan jag tänka mig?!

Vi har haft dem i typ 7 år och det är inte en skråma på någon av dem! Dock börjar kuddarna vara lite mer påverkade i färg! Men jag har tvättat några av överdragen för att fräscha till dem (vilket man inte ska) men det har behövts då de är ljust cremefärgade så därav har tyget tagit lite mer skada .... men som sagt inga fel på något av ett än!

• BBOoutreach

Jag vet att detta är super gammalt inlägg! Men om någon annan hittar detta inlägg så som jag gjorde så kan ni gärna kolla på Parasoll Utemöbler så hjälper dom dig men fina utemöbler!

Svar på tråden Utemöbler i rotting, hållbarhet?