• NightLight

Tips på Grön paprika och billig mat!

Har lite grön paprika hemma som ingen egentligen tycker om...men har någon nån tips o recept med vad göra med den tex soppa och liknande..

sen söker jag  en del billiga msträtter med ev recept för den här månaden blev lite knasig med ekonomin....

• Svar på tråden Tips på Grön paprika och billig mat!
  • Anks

Dela paprikan i halvor, fyll med valfri fyllning toppa med ost, in i ugnen ett tag, klart. =)

Det är bara att blanda lite gott av sånt man har hemma, köttfärs, eller champinjoner, lök osv. Sen kan man ha potatis till och så blir det ju riktigt billigt om man gör en kall sås med till exempel gräddfil och vitlök i. 

• Braindead

Jag brukar peta ner både grön och röd paprika i biff stroganoff. 

Billiga maträtter finns det mängder av!

korv stroganoff och ris
    Köttbullar/falukorv och makaroner
    pannkakor
    fläskpannkaka
    storkok på köttfärssås
    kycklingklubbor med pommes/ris
    storkok på köttsoppa eller grönsakssoppa
    korv med potatismos

Ica har någon gratistidning i butikerna, med "billiga veckan", där kan man hitta en massa billiga rätter med recept :) Tror de går att hitta på deras hemsida med. 

• Lillmajsan

Chili con carne (stavning??) gör jag ofta.

Du behöver
    Köttfärs
    gul lök
    vitlök
    chili
    krossade tomater
    vita bönor i tomatsås
    grön paprika
    Kryddor
    (majs)

Stek köttfärs och hackad lök, i med hackad chili och pressad vitlök. Krydda med valfria kryddor. (jag har i salt, svartpeppar, paprikapulver och lite piffi) På med tomaterna och låt puttra i minst en halvtimme, gärna längre. På slutet ha du i bönerna, paprikan och majsen om du nu vill ha i majs. Ibland ha jag även i lite riven ost bara för att det är gott.Glad

Svar på tråden Tips på Grön paprika och billig mat!