• Anonym (Jag)

Syns särskild postadress i registren?

Situation: Jag ska resa utomlands förhoppningsvis ca 1,5 år.

Jag tänkte begära eftersändning av min post till min killkompis. Jag har inga andra kompisar och mina föräldrar är döda så jag har ingen annan att fråga.

Men han är aktuell hos KFM. Jag såg nu att jag måste begära särskild postadress som kommer synas för myndigheter, det räckte inte att bara begära eftersändning. Kan min kompis (eller jag) få problem genom att myndigheterna på något sätt tror att jag bor hos honom?

Om han kan få problem, finns det något annat sätt jag kan få min post på?

• Svar på tråden Syns särskild postadress i registren?
  • kamomillmilla

Så länge han inte har något speciellt bidrag som gör att han får extra pengar av någon baserat på inkomst och personer i hushållet t.ex bostadsbidrag så borde det inte vara något problem. Är dock inte helt säker!

William 2011-02-08
  • spirituality

Nej, det ska inte vara några problem. Om någon skulle fråga är det bara att förklara att du är utomlands.
    Kommer du resa runt en del? Annars kan du få posten eftersänd till din adress utomlands. Det finns även möjlighet att lagra posten. 

• Anonym (fbf)

om du ska vara ute i mer än ett år så ska du ju anmäla utvandring. då står det ju klart att du bara har post dit när du är utomlands

Svar på tråden Syns särskild postadress i registren?