• Anonym (Orolig)

Farligt att äta vitlök som gravid? Orolig!

Blev bjuden på mat hos en kompis innan, någon fisksoppa. När vi ätit klart säger min kompis; "oj, jag kanske inte skulle lagt i vitlök nu när du är gravid. Läste en gång på netdoctor att det kan framkalla abort." Nu är jag helt förstörd, ligger och gråter. Hon hade i ca 1-2 klyftor till soppan.

• Svar på tråden Farligt att äta vitlök som gravid? Orolig!
  • Anonym (mini)

Det är inte farligt. Du kan lugna ner dig. Hade det varit så superfarligt att ha 2 klyftor vitlök i en middag så hade du nog varit betydligt fler varningar om vitlök.

• webby

Jag åt jätte mycket vitlök när jag var gravid, har två fina och välmående barn. Men är du orolig så fråga bm eller 1177. Men tror inte att det är farligt, och 1-2 klyftor i en soppa är inte mycket, så du kan nog vara lugn

• Anonym (mini)

Jag har vitlök i princip all mat jag lagar. Det är inte farligt. Att det förr kunde användas för att framkalla missfall, ja då pratar vi om betydligt större mängder än ett par klyftor.

• Anonym (Orolig)

Tack alla!

• Twinisar

Hahah ojojoj om man skulle akta sig för allt va folk säger.. Då skulle vi sitta isolerade dygnet runt med superkontrollerade måltider :) och tänk hur många utav oss som inte skulle funnits idag :o man ska väll va lite varsammare på utgångsdatum osv men mycket är överdrivet till sin spets :) haha har aldrig hört om vitlöken :p

• Anonym (j)

osannoligt att viklök skulle öka risken för nån att gå till doktor o be om en abort.

Svar på tråden Farligt att äta vitlök som gravid? Orolig!