• NikitaS

Vem äger bilen?

Min backvarnare i bilen gick inte att lita på idag på ICAs parkering, så naturligtvis backade jag på en stackare.

Tog regnumret eftersom jag hade bråttom hem, men nu hittar jag inget ställe där man kan få reda på vems bilen är?

Tacksam för hjälp så jag kan göra rätt för mig!

• Svar på tråden Vem äger bilen?
  • NikitaS

Allt jag hittar på den sidan kräver att man har en smartphone. Och det har jag ingen : /

• NextUp

Ring polisen på 11414, de kan leta reda på kontaktuppgifter till ägaren.

• NikitaS

Tack så hemskt mycket!

Ska man ta bort en tråd när den inte är aktuell längre? Hur gör man i så fall?

• Colisa
    NikitaS skrev 2013-05-02 16:03:53 följande:
    Allt jag hittar på den sidan kräver att man har en smartphone. Och det har jag ingen : /
    Har du ingen vanlig mobil då, det räcker ju att du kan skicka ett sms!
    " Via sms-tjänsten Vem äger fordonet? kan du på ett enkelt sätt få fordons- och ägaruppgifter direkt till din mobiltelefon genom att du skickar aktuellt registreringsnummer till 72503. "
  • Colisa
    NikitaS skrev 2013-05-02 16:16:05 följande:
    Tack så hemskt mycket!

Ska man ta bort en tråd när den inte är aktuell längre? Hur gör man i så fall?
    Det behövs inte, någon annan som undrar samma sak kanske kan ha nytta av den i framtiden.

Men är det inte lite riskabelt att ringa polisen och erkänna att man gjort sig skyldig till en smitning? Jag skulle hellre tagit det med ägaren direkt.
  • NikitaS

Smitning? Jag var tvungen att åka tillbaka till arbetet och ägaren kunde ju dröja timmar. Är väl bara en smitning om man inte har för avsikt att kontakta ägaren?

Hursomhelst har jag pratat med ägaren och allt är löst :)

Och det numret du la upp funkar bara om du har "mywallet". Vilket kräver att du har en smartphone.

• Johanna Rosén

Det finns flera sätt.
    Det står på sidan "www.Vem äger bilen.nu" att det fungerar genom transportstyrelsen.
    Det går också att smsa 118100 eller något liknande företag eller kontakta carfax eller polisen :)

Hoppas alla kan ta reda på detta nu oavsett om de har en smartphone eller ej x)

Svar på tråden Vem äger bilen?