• Petrol

Är din katt rädd för gurka?

Lite märklig fråga kanske, men min katt verkar en smula rädd för gurka av alla grejer, om jag skär en bit och håller fram åt honom luktar han, och springer sen in under sängen och stannar där, varje gång. Han ryggar till och med om man visar honom en hel gurka utan att han behöver nosa på den.

Provade att ge en bekants katter gurka för någon dag sedan och hennes katter reagerade lite på samma sätt, ryggar tillbaka och gömmer sig en stund.

Skulle inte ni kunna ge er katt en bit gurka och rapportera reaktionen? Jag tror helt klart det ligger något lurt i relationen mellan gurkor och katter.

• Svar på tråden Är din katt rädd för gurka?
  • Fatheya

Syrrans ena katt älskar gurka. Står det framme så vägrar den äta av sin mat.

• Petrol

Vafalls, är det bara jag som råkar ut för gurkfobiker alltså? Märkligt.

• Regnig måndag

Min ena katt äter allt utom lök, tom sopor äter hon. Kräks  Så gurka är rena delikatessen.
    Den andre rynkar på näsan åt allt som inte är det invanda fodret. Hon är dock rädd för det mesta men inte gurka.

Jag diskuterar generellt. Det finna alltid undantag till allt, speciellt på FL, man kan fortfarande diskutera generellt.
  • Edda2

Gurka gillar min katt även haft en annan som gillat det :)
    Majs och ärtor är också jätte gott!!

• Lilia

Det måste jag prova. Jag har ingen gurka hemma just nu. Men jag har en katt som är rädd för kameror och mobiler. Ytterst irriterande då jag älskar att fota mina djur.

• Zebrima

Vår ena katt älskar gurka, han kommer tvärtom framspringande när man tar fram en gurka! Tunna gurkskivor är det bästa han vet!

• Lattjo

Min ena katt ÄLSKAR gurka, han försöker alltid hoppa upp på bänken för att sno åt sig en bit ;) När jag är klar får han en bit och springer rätt ut på mattan i vardagsrummet och smaskar i sig så nej, min katt är inte rädd för gurka :) Den andra katten bryr sig inte det minsta...

• Cornellia

Vår katt älskar gurka, och enda sättet att få skära gurka ifred är att skära upp lite till henne innan. 

• Melan

Min minsta katt är helt galen i gurka. Han fick tag i en hel en gång med plast på, bet av all plast och åt upp nästa halva gurkan. Det går inte att ha gurka ifred hemma. Samma med potatis.

Svar på tråden Är din katt rädd för gurka?