• liinaa

Tonårsmamma, nu ensamstående, hjälp!

Är 19 år och jag och exet har en dotter på 1.5 år. I går gjorde vi slut. Mina tankar snurrar, hur ska vi göra nu.. Han bor 4 mil härifrån så det är inte jätte långt. Ni som har separerat hur gör ni? Tror jag kommer ha henne i veckorna. Gud va jobbigt detta är.
    linaungmamma.bloggplatsen.se

• Svar på tråden Tonårsmamma, nu ensamstående, hjälp!
  • 20130510

Jag kan ta hand om ditt barn. jag låser absolut inte ut barnet på balkongen på nätterna

• liinaa

??? vem du nu är så vill jag inte ha hjälp så du kan ta bort ditt inlägg

• 20130510
    liinaa skrev 2013-05-02 20:28:23 följande:
    ??? vem du nu är så vill jag inte ha hjälp så du kan ta bort ditt inlägg
    Men kom igen jag kan ändra mig. Snälla ta mig tillbaka
  • Masken84

Tror att familjerätten dömer att det är för hattigt och att barnet inte ska flytta vecko viss förän efter 3 år ålder men jag kan ha fel!!

• Litet My
    Ahmed Ali Talib Jawdan skrev 2013-05-02 20:24:47 följande:
    Jag kan ta hand om ditt barn. jag låser absolut inte ut barnet på balkongen på nätterna

Vadå låsa ute barnet på balkongen? är du verkligen i rätt tråd?
  • Litet My
    Masken84 skrev 2013-05-02 20:48:59 följande:
    Tror att familjerätten dömer att det är för hattigt och att barnet inte ska flytta vecko viss förän efter 3 år ålder men jag kan ha fel!!

Familjerätten kan inte döma alls!!!

Däremot brukar de inte rekomendera varannan vecka före 3 års ålder däremot korta men täta umgängen med den förälder barnet inte är hos. Med andra ord är det bättre med flera kortare umgängen än tex varannan helg för att barnet skall behålla minnesbilden av båda föräldrarna tex övernattning eller dyl 1-2 gånger i veckan och sedan ses därimellan som exempel.
  • Zayco
    Litet My skrev 2013-05-02 20:58:48 följande:

Familjerätten kan inte döma alls!!!

Däremot brukar de inte rekomendera varannan vecka före 3 års ålder däremot korta men täta umgängen med den förälder barnet inte är hos. Med andra ord är det bättre med flera kortare umgängen än tex varannan helg för att barnet skall behålla minnesbilden av båda föräldrarna tex övernattning eller dyl 1-2 gånger i veckan och sedan ses därimellan som exempel.
    Före två år brukar det väl vara..
Svar på tråden Tonårsmamma, nu ensamstående, hjälp!