• lanalei

Tomma, genomskinliga pumpflaskor

Jag letar efter tomma pumpflaskor att ha i duschen för att fylla på med schampo, balsam och duschcreme. Flaskorna man köper med schampo och sånt är så stora och osmidiga och vi har en liten hylla i duschen, så vore smidigt att ha tre eller fyra lika stora flaskor med pump så det blir enkelt att använda. Vill ha genomskinliga/klara så jag enkelt ser när det är dags att fylla på och så ska jag fixa lappar att sätta på dem. 

Någon som har en aning om vart jag kan hitta såna? Jag vet att Åhléns och Kicks har liknande, fast de är i resestorlekar på ca 50 ml och tänker mig att de ska rymma ungefär 200-300 ml.

Kan ju köpa flaskor med innehåll och använda dessa när de är tomma, men vore smidigast att hitta tomma flaskor direkt :)  

• Svar på tråden Tomma, genomskinliga pumpflaskor
  • rosyposy

Har du kollat på Granit?

• Ann Lee

Rusta säljer tvålflaskor genomskinliga (dock med tvål i). Men etiketten går lätt att lossa. Dessa kostar 19,90 kr flaskan. Finns även med handkräm. Löjligt billiga. Min gäster frågar jämt var jag köper dessa lyxiga tvålar och handkräm (finns även som handkräm). 

Gå in på den här sidan på Rusta, så ser du en bild: http://www.rusta.se/Halsa--Skonhet/Kropp--Skonhet/ 

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • lanalei
    rosyposy skrev 2013-05-02 20:40:07 följande:
    Har du kollat på Granit?
    Ja, tittade lite där men bor inte i närheten av någon av deras butiker. För de har väl ingen webbshop? 
    Ann Lee skrev 2013-05-02 21:54:53 följande:
    Rusta säljer tvålflaskor genomskinliga (dock med tvål i). Men etiketten går lätt att lossa. Dessa kostar 19,90 kr flaskan. Finns även med handkräm. Löjligt billiga. Min gäster frågar jämt var jag köper dessa lyxiga tvålar och handkräm (finns även som handkräm). 

Gå in på den här sidan på Rusta, så ser du en bild: www.rusta.se/Halsa--Skonhet/Kropp--Skonhet
    Väldigt snygga, men tyvärr tror jag de är lite för breda för vår hylla. Skulle nog behöva lite mer långsmala.
  • jassikan

Palmolive och Bliw brukar ha transparenta pumpflaskor till sina tvålar. Palmolive brukar ha etiketter, de borde gå att ta bort. Har ingen koll på hur det är med Bliws flaskor.
    Men båda sorterna är ganska smala.

Svar på tråden Tomma, genomskinliga pumpflaskor