• Trixxy

Skall det inte ingå bil-larm när man köper en ny bil?

Vi tittar lite på nya bilar. Bla Kia och Ford.
    När vi väljer "bygg din egen bil" på Fords hemsida så står det att de tar 2900:- för larmsystem i bilen.Skall inte sådant ingå i en ny bil?
    de tar även betalt för elhissar där bak, annars får man en klassisk vev..

När man väljer Kia däremot så står det inget om bil-larm och elhisssar därbak, så antar att det ingår?

• Svar på tråden Skall det inte ingå bil-larm när man köper en ny bil?
  • MajaVira

Det är väldigt optimistiskt att anta att det ingår, står det ens att bilen har larm eller elhissar bak?

• Grande Rock

det lär vara försäljaren som väljer vad som ingår, det som lagstadgas är väl detlajer som rör trafikduglighet. Dit hör varken larm eller elhissar.

The Devil Stole the Beat from the Lord
  • Trixxy

trodde larm var en självklarhet i en bil, likväl som det finns nycklar till hemmadörren..jaja...

• AnnaL1

Jag hade varit glad om jag kunde välja bort larm, men vevfönster bak?! Finns det ens fönstervevar fortfarande? Får man kassettdäck också om man ,väljer det?

• Grande Rock
    Trixxy skrev 2013-05-02 20:55:54 följande:
    trodde larm var en självklarhet i en bil, likväl som det finns nycklar till hemmadörren..jaja...
    Nyckel till bilen ingår nästan alltid, Med den kan man låsa dörrarna så att obehöriga inte kommer in i bilen utan extra tillhyggen.
  • Grande Rock
    AnnaL1 skrev 2013-05-02 20:59:02 följande:
    Jag hade varit glad om jag kunde välja bort larm, men vevfönster bak?! Finns det ens fönstervevar fortfarande? Får man kassettdäck också om man ,väljer det?

öppnar du fönsterna bak ofta? här är det väldigt sällsynt.

Har man en bil med AC finns det bara två anledningar att öppna rutor, fråga efter vägen och handla snabbmat. Båda företeelserna är tämligen sällsynta.

• FruLarsson
    Nycklar till bilen kan man nog se som en självklarhet ja. Billarm och elhissar nej. Jag har en ny bil med varken larm eller elhissar i baksätet.
  • Retro
    Det är inte speciellt rättvist att jämföra nycklar med larm.

Det är en självklarhet att det medföljer nycklar när du köper en bostad, ja. 
    Men det är ju även en självklarhet att det finns nycklar till bilen när du köper den, eller hur?! 
    Däremot är det inte en självklarhet att bostaden du köper har medföljande larmsystem.
    Det samma gäller när du köper bil - det är ingen självklarhet och alla vill/behöver inte larm.
    ★ ☆ ✰ Alex, Sam, Charlie, Juliet, Alfred, Harry ✰ ☆ ★
  • Tonårsmamman1
    Larm är väl inte samma sak som att kunna låsa en dörr. 
  • AnnaL1
    Grande Rock skrev 2013-05-02 21:03:25 följande:

öppnar du fönsterna bak ofta? här är det väldigt sällsynt.

Har man en bil med AC finns det bara två anledningar att öppna rutor, fråga efter vägen och handla snabbmat. Båda företeelserna är tämligen sällsynta.

Det går inte att åka till stranden med AC och digilistmusik! Då ska det vara nervevade rutor och Gyllene Tider (från de gamla goda gyllene tiderna...)!
Svar på tråden Skall det inte ingå bil-larm när man köper en ny bil?