• tuvali

netdoktor om övervikt

några som håller till där?

jag har blivit medlem men tycker inte att jag fattar riktigt hur man ska fylla i vad man har ätit och så. sen är deras tips om jag ska behålla min nuvarande vikt ska jag äta 1.600 kalorier om dan och ska jag gå ner ska jag dra bort 600 kalorier, låter inte det lite?
    de beräknar ju att man ska gå ner 0,5 kg i veckan bara?

säkert jag som är väck o inte fått in rutinen men jag är tacksam över lite reflektioner och erfarenheter om deras forum.

sköt om er

• Svar på tråden netdoktor om övervikt
  • Liria

Behöver du verkligen gå ner i vikt???

• vårsol

Det låter extremt lite. Man ska helst inte gå ner under 1500 kalorier eftersom det är vad kroppen behöver för att dra runt sig själv. Sen går det ju åt mer om man tar en promenad, städar, tränar osv.

• dutten

Det allra bästa är att ta kontakt med en dietist eller liknande så att man får ställa sig på en sån där bra våg...där a l l t står hur mycket fett o vatten man har i kroppen hur mycket man bör äta för att hålla vikten och för att gå ner - för alla har en olik uppsättning av grejer som gör att inte går att generalisera dvs du är 160 cm lång o ska väga 55-65kilo...

dutten

som tycker att det var lite väl lite att äta på en dag!

• tuvali

trådstartaren här :-9

tack för era svar, jag misstänkte att det var väl lite kalorier på en dag de rekommenderar. lite skumt faktiskt, man tror ju att de ska vara kunniga på sånadär ställen.

jag behöver egentligen inte gå ner så mkt mer i vikt, lär nog inte få fastare hull av det. har himla tunn benstomme och mycket daller kring lår och ända som inte försvinner ändå, därför vill jag äta rätt och sunt i kombination med träning så man kan få lite fastare former.
    men har man fött barn är det väl än ganska vanlig åkomma

tack för era svar!

• vårsol

Jag tror inte att du behöver räkna kalorier. Träning och sund mat gör susen för de flesta!

• Matilda

Jag e väl inloggad där tror jag Vad har du för namn där tuvali?

jag e min "matilda" som jag alltid e över allt

Men jag kan inte skriva den där matlådan för det fattas nåt program och jag vet inte............ datorer och jag passar inte ihop

Svar på tråden netdoktor om övervikt