• SeZret

BB-väskan, vad finns på BB i Falun

Det är dags att packa BB väskan så jag tänkte starta denna tråd där jag söker er som nyligen varit till vårat "fina" temporära BB i Falun (samt förlossningen i Falun) och vet vad som gäller och finns samt inte finns. Finns det handdukar/morgonrock eller är det ens egna som gäller? Finns det kyl/frys att tillgå? 
    Något i din BB-väska som du saknade som du trodde fanns men inte gjorde det? Samt något som fanns som du inte trodde skulle finnas?  Tack på förhand! :)

• Svar på tråden BB-väskan, vad finns på BB i Falun
  • pralinen86

För att vara byggbaracker så är det faktiskt väldigt fint. =)
    Handdukar finns och man får ju även låna sjukhusskjortor. Morgonrock och tofflor är bra att ta med själv.
    På BB finns det iaf kyl, tror det fanns frys med, men hade inget behov av något av det. Jag åt ju det som serverades och sambon hade med sig sånt som klarade sig i kylväska över dagen.
    Jag hade packat med mig bindor, för det hade jag läst att man skulle ha. Men det fanns bindor på BB och jag tog med mig ett par hem också. Blöjor till bebisen fanns också.

• pralinen86
    FlitigaLis skrev 2013-05-03 14:44:27 följande:
    Vår barnmorska tyckte vi skulle haft med oss dextrosol eller red bull typ.
    Vi hade med dextrosol, men fick ingen användning för det.
  • SeZret

okej tack för era svar! :) Dextrosol har vi packat i, sedan får vi se om det behövs.
    Det jag funderar på är morgonrock, är det något ni verkligen ville ha / hade velat ha (om ni inte hade det) eller är det något man kan skippa? Den tar ju plats och jag har mycket packning redan tycker jag.. :o 

• moster helen

jag hade skippat morgonrocken. Jag tyckte de var så varmt och sen hade jag mina vanliga kläder så fort som möjligt. Lokalerna är fräsha och fina och att de är bara tillfälliga kan man inte se! (var där i mars) De viktigaste som jag tycker är toalettsaker, mobilladdare, kamera och sköna mjukisbyxor=) Jag hade inte tofflor/inneskor men de kan va bra o ha..golven är inte super rena kanske! Bebiskläder i olika stl kan va bra också. Jag tog bara med stl 50 och ut kom en bebis som vägde nästan 4.7 kg...lycka till!

• pralinen86

Jag saknade inte någon morgonrock. Använde sjukhusskjortan först och bytte till mina egna myskläder ganska snart. Tofflor var däremot skönt att ha, iaf för mig som är ganska frusen om fötterna.
    Ett skönt amningslinne (rekommenderar de från lindex) är något jag tipsar om och som jag saknade. Jag hade med en amnings-bh, men den passade inte alls efter förlossningen.

• Miah21
    pralinen86 skrev 2013-05-05 19:38:57 följande:
    Jag saknade inte någon morgonrock. Använde sjukhusskjortan först och bytte till mina egna myskläder ganska snart. Tofflor var däremot skönt att ha, iaf för mig som är ganska frusen om fötterna. Ett skönt amningslinne (rekommenderar de från lindex) är något jag tipsar om och som jag saknade. Jag hade med en amnings-bh, men den passade inte alls efter förlossningen.

pralinen86 skrev 2013-05-05 19:38:57 följande:
    Jag saknade inte någon morgonrock. Använde sjukhusskjortan först och bytte till mina egna myskläder ganska snart. Tofflor var däremot skönt att ha, iaf för mig som är ganska frusen om fötterna. Ett skönt amningslinne (rekommenderar de från lindex) är något jag tipsar om och som jag saknade. Jag hade med en amnings-bh, men den passade inte alls efter förlossningen.

Amningslinne från lindex? Jag hade egna myskläder med mig som jag gick i. Och foppa tofflor. Morgonrock är inget som behövs. Handdukar har landstinget.
    Mamma till Julia, 100126 + Liten i magen, 130526
  • pralinen86
    Miah21 skrev 2013-05-05 19:45:12 följande:

Amningslinne från lindex? Jag hade egna myskläder med mig som jag gick i. Och foppa tofflor. Morgonrock är inget som behövs. Handdukar har landstinget.
    Ja, från lindex. Var det något konstigt? Glad
  • Miah21
    pralinen86 skrev 2013-05-05 19:53:07 följande:
    Ja, från lindex. Var det något konstigt?

pralinen86 skrev 2013-05-05 19:53:07 följande:
    Ja, från lindex. Var det något konstigt?

Har aldrig sett dom. Måste jag kolla efter. Trodde inte dom hade amnings/mamma kläder.
    Mamma till Julia, 100126 + Liten i magen, 130526
Svar på tråden BB-väskan, vad finns på BB i Falun