• seandra82

vad är skillnaden från förs.kassan

på från och med alltså from den ex 1 april  
    eller gäller den 1 april

fick brev från förskkassan att de vill ha intyg att jag varit hemma med min dotter som varit förkyld. hon var hemma v 13 o 14 o de vll ha intyg från den1-5 april + helgen också. men det står att det är den 1 april det ska gälla .första vecka ska man inte behöva ha ngt intyg från dem utan bara vara hemma . pratade med förs.kassan i min stad o poängterade att det står faktiskt 1 april ska det gälla då gills ju inte v 13 . o första veckan som då blir v 14 ska man inte behöva ngt intyg. hon jag pratade med tyckte det va klumpigt skrivet o sa att den 8 dagen inföll den 1 april. o de skriver i slutet av brevet att jag inte kanske kan få vab/tilläfllig föräldrapenning pga av detta. hon sa även att jag kunde ringa föräkringskassan men det är ju inte de snabbaaste folket i stan direkt. jag är mer för att det ska gälla 1 april  för de står 1 april 

• Svar på tråden vad är skillnaden från förs.kassan
  • seandra82
    Whitetrash86 skrev 2013-05-03 14:36:46 följande:
    menar dom kanske intyg från förskola/skola om att hon inte varit där?
    intyg från fsk tog man bport förra året de är från vc de vill ha intyg de är inga problem o fixa men det jag är ute efter det är att de står 1 april men tanten på min förskkassa envisades att den 8 dagen inföll den 1 april o jag ser det mer som att 1-5 är första veckan hon var sjuk o då är det 1a veckan hon är sjuk o då skall man inte behöva skicka in ngt intyg o det står 1 april o jag räknar det som dag 1 
  • Flickan och kråkan

Jag förstår faktiskt inte vad du menar. Om ni var hemma v.13 och v.14 för sjukdom så är det ju för andra veckan ni behöver intyg. Alltså från den 1 april och följande vecka.

• Whitetrash86

men v13 är ju 25-31 Mars
    och v14 är 1-7 april så det stämmer ju mycket väl i att dom vill ha intyg eftersom det är den 8e dagen som barnet är hemma och är sjuk. 

Svar på tråden vad är skillnaden från förs.kassan