Idiotisk läkare på Sös gynmottagning
Gick igenom ett andra MA för ca 3 veckor sedan, idag var vi tillbaks för ett återbesök. Vid de två besök jag gjorde på Sös gynklinik och gyn akut då för 3 veckor sedan så var personalen hur snälla och förståede som helst. Jag och min sambo uttryckte då vår frustration kring att vi på 3 års försök blivit gravida två gånger men båda slutade i MA. (Första gången tog 1 år och 7 månder innan vi plussade och efter det MA tog det ytterligare 1 år innan detta plus, som ju då också slutat i MA.) De vi träffade på Sös för tre veckor sedan var snälla och förstod vår undran om det nu ska ta >1 år till till nästa graviditet osv och sa att vi bokar in er på återbesöket till Dr Xx "hon är inriktad på just dessa frågor" sa de. Så med höga förhoppningar om att få träffa en kompetent och intresserad person gick vi dit i dag. Efter en gynundersökning så undrade hon om det var något mer, ja vi undrar lite kring det här att det tar tid för oss at bli gravida sa vi. Då lutar sig läkaren fram och ler lite "men-lilla-gumman-aktigt" Nej, men ni har ju inte svårt att bli gravida! Vi blir helt paffa och jag försöker igen förklara vad vi går och funderar kring och om vi kan få någon hjälp med tex prover av sköldkörtel osv. Men hon är helt ointresserad av att diskutera med oss. Jag som redan grinar vid det här laget är blir så arg och känner mig så förnedrad, jag bara reser mig upp och går ut från rummet. Min sambo stannar ett litet tag till men upplever att det inte går att diskutera alls med kärringen. Det enda hon sa var att det går ju att bekosta utredningar privat om man vill. Det som gör mig så förbannad är att de andra vi träffat verkligen sagt att nu ska vi få hjälp och det här är verkligen något som vi kan få stöd med osv. Och sen blir man bara idiotförklarad. Hur kan man som läkare säga så här till en patient rakt i ansiktet, som uppenbarligen inte mår bra pga just detta. Det kändes som ett stort jävla slag rakt i ansiktet. Som att jag/vi inte var värda ett enda dugg. Ville bara dela med mig av den här märkliga upplevelsen vi hade idag. Kanske kan det hjälpa någon där ute att inte ha för stora förhoppningar vid besök hos gynmottagningen på Sös.