• Anonym (undran)

Tandsköterska

Jag har blivit kallad till ett obligatoriskt skriftligt test samt personlig intervju på tandsköterskeutbildningen som jag väldigt gärna vill komma in på..
    Nu undrar jag om någon gjort detta skriftliga test och kan förklara på ett ungefär hur det går till?
    Även hur intervjun går till, lite vad de frågar osv :)

Postar den här så att den blir läst av folk, ingen som hänger i studenttrådarna.

Någon tandsköterska måste det ju finnas här inne?

• Svar på tråden Tandsköterska
  • Anonym (Nana)

Är det utbildningarna för Medlearn du sökt? Det har jag med =P
    Om jag fattade rätt när jag frågat så frågar de bland annat om hur du tänkt göra med barnomsorg de dagar du är där och det skriftliga testet är typ ett svenska test...
    Men det kan jag ha fattat fel förstås =) 

• Anonym (undran)
    Småbarnsliv skrev 2013-05-04 12:34:23 följande:
    Oj jag har också precis sökt till tandsköterska utbildning, men dit skulle jag bara skriva varför jag ville läsa denna utbildning så inget om någon intervju eller så...
    Ja det gjorde jag med i ansökan, men sedan får man en kallelse för att komma dit på prov och intervju om man blivit antagen.
    Anonym (Nana) skrev 2013-05-04 12:46:29 följande:
    Är det utbildningarna för Medlearn du sökt? Det har jag med =P
    Om jag fattade rätt när jag frågat så frågar de bland annat om hur du tänkt göra med barnomsorg de dagar du är där och det skriftliga testet är typ ett svenska test...
    Men det kan jag ha fattat fel förstås =) 
    Hm okej :P Jag har googlat lite och provet skall tydligen vara sjukt svårt, mycket IQ samt egna slutsatser och dittan dattan.
    Japp medlearn :)

• Anonym (Nana)
    Anonym (undran) skrev 2013-05-05 17:12:20 följande:
    Ja det gjorde jag med i ansökan, men sedan får man en kallelse för att komma dit på prov och intervju om man blivit antagen.
    Hm okej :P Jag har googlat lite och provet skall tydligen vara sjukt svårt, mycket IQ samt egna slutsatser och dittan dattan.
    Japp medlearn :)

Åh Gud, säg inte så.. Jag är ju redan jätterädd! Gråter

Ska du på intervjun i Kungsbacka eller den i Södertälje?
  • Anonym (undran)
    Anonym (Nana) skrev 2013-05-06 23:36:54 följande:
    Åh Gud, säg inte så.. Jag är ju redan jätterädd! Gråter

Ska du på intervjun i Kungsbacka eller den i Södertälje?
    Samma här, är livrädd haha!

Jag skall på den i kungsbacka, du då?
  • Anonym (Nana)
    Anonym (undran) skrev 2013-05-07 11:32:34 följande:
    Samma här, är livrädd haha!

Jag skall på den i kungsbacka, du då?
    Jag håller på och velar just nu... fördelen är att den i Kungsbacka är ett satt datum redan, men det är mycket dyrare att åka dit men måste bestämma mig idag så ska sitta och grubbla lite på det :p
  • Anonym (undran)
    Anonym (Nana) skrev 2013-05-07 12:25:00 följande:
    Jag håller på och velar just nu... fördelen är att den i Kungsbacka är ett satt datum redan, men det är mycket dyrare att åka dit men måste bestämma mig idag så ska sitta och grubbla lite på det :p
    Hehe okej :) Vart bor du? Jag bor ju i Göteborg, så kba blir ju billigare, är ju så sällan man behöver vara där med :)
  • Anonym (undran)

Ingen som möjligtvis har lite info om provet? :)

• Anonym (Nana)
    Anonym (undran) skrev 2013-05-07 17:18:32 följande:
    Hehe okej :) Vart bor du? Jag bor ju i Göteborg, så kba blir ju billigare, är ju så sällan man behöver vara där med :)
    Bor rätt så nära Västerås ^^ Men det blir Kungsbacka för mig, jag ringde och pratade med nån på Medlearn och tar det säkra föra det osäkra och tar intervjun där :)
  • Anonym (undran)
    Anonym (Nana) skrev 2013-05-08 02:04:18 följande:
    Bor rätt så nära Västerås ^^ Men det blir Kungsbacka för mig, jag ringde och pratade med nån på Medlearn och tar det säkra föra det osäkra och tar intervjun där :)
    Okej :) då hoppas jag på att vi börjar  i samma klass då tjejen
Svar på tråden Tandsköterska