Min dotter äter bara fil!!
Min 16 åriga dotter har alltid varit väldigt kinkig med maten. Är det inte pannkakor, riskvillig eller köttbullar så vägrar hon äta. Idag hade jag lagat en fin middag med gott kött och potatis och hon bara petade i maten och sa att hon skulle ta lite fil innan hon skulle dra istället. Vi har flera gånger försökt med "du äter det som bjuds annars blir det inget" men då har hon gått och lagt sig utan mat och då hon redan är underviktig är det väldigt viktigt att hon äter. En normal vecka är att hon äter frukost bestående av fil eller havregrynsgröt till frukost, lunch i skolan (läraren har nämnt på utvecklingsamtal att dom reagerat på att hon nästan bara äter sallad till lunch) och 5 av 7 kvällar äter hon fil till kvällsmat, en dag havregrynsgröt och en dag något av de hon går med på att äta. Utöver det så tränar hon 5 gånger i veckan och jag förstår inte vart den energin kommer från.. Ska jag bara laga maten hon gillar eller Hur ska jag göra?? Är så trött på att laga fina middagar när hon tar en kopp fil istället..