• Jenny1991

    Vad är det för fisk och groda?

    Jag har nyligen fått tagit över dessa små varelser utav en kompis, dock så visste hon inte namnet på dessa förutom mal och groda :P Så tänkte höra mer er om någon vet vad de har för namn. :)



  • Svar på tråden Vad är det för fisk och groda?
  • LillaJag06

    Den där nere är väl en sån som äter "smuts" i akvariet? Har glömt bort namnet. Den andra vet jag inte :)

  • Jenny1991
    LillaJag06 skrev 2013-05-03 20:29:08 följande:
    Den där nere är väl en sån som äter "smuts" i akvariet? Har glömt bort namnet. Den andra vet jag inte :)
    Jo en mal, men tänkte mer på fiskens hela namn :) men tack ändå! :)
  • MrsMikas

    Hm.. Är malen en gibbiceps eller ancistrus tro? Googla och kolla bilder. Lite osäker på stavningen dock...
     

  • Jenny1991
    MrsMikas skrev 2013-05-03 20:38:06 följande:
    Hm.. Är malen en gibbiceps eller ancistrus tro? Googla och kolla bilder. Lite osäker på stavningen dock...
     
    ska kolla upp gibbiceps för innan hade jag två ancistrus och de är mindte än denna jag har :) Tack!
  • MrsMikas
    Jenny1991 skrev 2013-05-03 20:44:16 följande:
    ska kolla upp gibbiceps för innan hade jag två ancistrus och de är mindte än denna jag har :) Tack!
    Nu är det längesen jag hade akvarium.. Men jag har för mig att både gibbiceps och ancistrus kan bli rätt stora?? Men de växer inte så snabbt. Men det är några år sen som sagt så jag kan blanda ihop... 
  • Turbomorsan

    Afrikansk albinoklogroda har jag för mig att den grodan heter och malen kan nog vara en Glyptoperichthys Joselimianus eller en gibbiceps, men har för mig att gibbicepsen har mer som ett "rutigt" mönster

  • JennieAnderson

    Kan också googla på "drakmal" så får du upp flera olika sorters malar.

    Har själv en gibbiceps hemma som är ca 20 år gammal och dryga 40 cm stor. Hade två st innan men rivaliteten blev för hög så jag skänkte bort den ena till en större akvarieaffär (där den fortfarande finns kvar Glad)
    När det kommer till den sortens mal så växer dom med akvariet. dvs ju större kar, destu större mal
    Min mal har fått namnet Brutus   

  • Jenny1991
    JennieAnderson skrev 2013-05-28 09:40:32 följande:
    Kan också googla på "drakmal" så får du upp flera olika sorters malar.

    Har själv en gibbiceps hemma som är ca 20 år gammal och dryga 40 cm stor. Hade två st innan men rivaliteten blev för hög så jag skänkte bort den ena till en större akvarieaffär (där den fortfarande finns kvar Glad)
    När det kommer till den sortens mal så växer dom med akvariet. dvs ju större kar, destu större mal
    Min mal har fått namnet Brutus   
    okej, jag har endast malen kvar då grodan inte klarade sig. Men jag hade hen i några veckor innan hen dog iaf, funderar på att skaffa nya eller satsa helt på gurami, då de är så snygga! :) 
Svar på tråden Vad är det för fisk och groda?