• Sunshine02

Tvättar ni era barns kläder med parfymerat tvättmedel?

Ja som rubriken lyder och om ni tidigare tvättat med oparfymerat, när började ni använda er av parfymerat tvättmedel?

Jag tycker ju såklart parfymerat tvättmedel luktar bra mycket fräschare men har hittills bara använt mig av oparfymerat tvättmedel till sonen som är lite mer än 3 år. Vill inte ge han några allergier etc. men undrar egentligen hur "farligt" det är?

Råkade dock köpa fel tvättmedel igår när jag hade bråttom och jag var illa tvungen att tvätta kläder så han kunde ha på sig något idag, så då tvättade jag för första gången med parfymerat tvättmedel. Är det väldigt dåligt att fortsätta med det? Dum fråga kanske..

• Svar på tråden Tvättar ni era barns kläder med parfymerat tvättmedel?
  • Pumpkin

Tvättar inte någons kläder med parfymerat tvättmedel och har inte gjort det sen sonen föddes (han är nu 3 år). Nu kommer lillasyster vilken dag som helst, så vi kommer fortsätta med oparfymerat minst lika många år till. Vet inte om jag någonsin kommer gå tillbaka till parfymerat faktiskt...

Ludvig 100520 - enpumpa.blogspot.com - Lillasyster BF 130504
  • Anonym (ingen fara)

Vet inte egentligen men kan tänka mig att det är mest "viktigt" att ha oparfymerat för små bebis då deras hud är känsligare osv.. Tror du kan  fortsätta med parfymerat tvättmedel bara du har uppsikt ifall din son skulle få utslag eller börja klia så får du byta tillbaks helt enkelt :) 

• HWR

Jag har använt oparfymerat sen barnen föddes. Försökte att använda parfymerat nu för ett par veckor sen men 3-åringen fick prickar på hela magen och ryggen. De försvann när jag bytte tillbaka igen.

• Anonym (Mamma parfym)

Ja.. visste inte om att parfymerat tvättmedel var ett big no no när dottern föddes så har alltid kört parfymerat. Hon lever än och är inte allergisk.

• sextiotalist

Vi har använt det, men nu är sambon väldigt känslig så vi fick byta.

Nu är det väl lite bättre, men jag testade några miljövänliga tvättmedel när mitt barn var liten, det gick inte bra, både jag och vårt barn fick utslag, så vi gick tillbaka till Ariel som vi då använde.
    Men för att par år sedan började sambon få problem, vi har testat igenom de flesta märken och konstaterat att ICA basic är det som fungerar bäst  

• Trolle40

Har aldrig kört oparfymerat

• pigglet

Körde opafymerat innan barnen och har fortsatt med det. Jag har riktigt svårt för parfymen, speciellt sköljmedlet - hur kan någon vilja gå runt och lukta så starkt?

• Trolle40

Nu finns det ju milda sköljmedel som inte luktar starkt

• Anonym (ingen fara)
    pigglet skrev 2013-05-03 20:52:05 följande:
    Körde opafymerat innan barnen och har fortsatt med det. Jag har riktigt svårt för parfymen, speciellt sköljmedlet - hur kan någon vilja gå runt och lukta så starkt?
    Det luktar inte speciellt mkt om man doserar rätt. 
Svar på tråden Tvättar ni era barns kläder med parfymerat tvättmedel?