• Mannen82

Sverigedemokraterna populära hos homosexuella och muslimer, varför?

Det Sverigevänliga alternativet i politiken är som bekant det tredje största i riksdagen, det som inte många vet är att dom även är övervägande störst bland homosexuella samt är större hos muslimska väljare än många andra partier.

För mig är det en indikation på att dom har väldigt bred och stark politik på en rikstäckande nivå, vad tror ni?

SD störst bland homosexuella:

avpixlat.info/2013/04/20/sd-popularaste-partiet-bland-hbt-personer/

SD fick 3% bland muslimer och var större än både KD,FP och C, tyvärr har de politiskt korrekta plockat bort artikeln ifrån Metro. Fanns på denna länk innan:

www.mixcloud.com/Magasinet/magasinet-26-april-om-behovet-av-konsneutrala-platser-och-demonstration-mot-studentaftons-debatt/

Helt plötsligt någonting annat? Skäms över mediekåren Tyst

• Svar på tråden Sverigedemokraterna populära hos homosexuella och muslimer, varför?
  • elyse

Jag tycker inte att en ytlig undersökning på QX kan representera alla Sveriges HBT-människor. Jag skulle också vilja påstå att det är vänsterpartierna som är störst bland HBT-kretsar. Likaså bland muslimer. 

• Zayco

Jag tar ingenting seriöst som kommer ifrån den källan du angivit, ''avpixlat'' och jag behöver inte ens tala om varför. 

• Mannen82
    elyse skrev 2013-05-03 21:09:43 följande:
    Jag tycker inte att en ytlig undersökning på QX kan representera alla Sveriges HBT-människor. Jag skulle också vilja påstå att det är vänsterpartierna som är störst bland HBT-kretsar. Likaså bland muslimer. 
    Vad grundar du det på? Det här är ju trots allt en undersökning, en undersökning som bara var tillgänglig för inloggade medlemmar på gay-tidningen QX, tvivlar starkt på att den heterosexuella massan har konton där.

Varför säger du att vänsterpartiet är störst? Man kan ju inte bara säga saker utan att ha något underlag för dom åsikter man uttalar?

Menar du inte att du tror att det är så? Isåfall är det en viss skillnad.
  • Mannen82
    Zayco skrev 2013-05-03 21:25:24 följande:
    avpixlat.info/2013/04/20/sd-popularaste-parti.../  är det man ser, så står det avpixlat. Sen klickar jag inte på länkarna givetvis
    Har det uppstått någon slags problematik i PK-tankarna? Vi vanliga förstår nämligen hur källkritik och vanligtvis också hur sökfunktionen på google fungerar.

Hade du någonting du ville diskutera i sakfrågan med?
  • Anfa

Lol. De muslimer som röstar på sd har antingen förväxlat med S eller så e de själva emot muslimer+islam vilket inte gör dem till muslimer isf. Det e som att en jude skulle rösta på hitler :p finns inte

• DandelionDust

En kommentar som någon skrivit på första länken:

Jag kan kanske tillägga att undersökningen gjordes av en enskild användare på Qruiser, som är mycket aktiv i diskussioner kring frågor som rör Israel och Palestina. Användaren är ofta i diskussion med personer som har Sverigedemokratiska sympatier. Sedan var de flesta om inte alla konton som röstat på SD i undersökningen utan ansiktsbild och nyskapade i tid nära knuten till själva omröstningen.

• Zayco
    Anfa skrev 2013-05-03 21:32:17 följande:
    Lol. De muslimer som röstar på sd har antingen förväxlat med S eller så e de själva emot muslimer+islam vilket inte gör dem till muslimer isf. Det e som att en jude skulle rösta på hitler :p finns inte
  • FMGA
    Mannen82 skrev 2013-05-03 21:07:14 följande:
    Det Sverigevänliga alternativet i politiken är som bekant det tredje största i riksdagen, det som inte många vet är att dom även är övervägande störst bland homosexuella samt är större hos muslimska väljare än många andra partier.

För mig är det en indikation på att dom har väldigt bred och stark politik på en rikstäckande nivå, vad tror ni?

SD störst bland homosexuella:

avpixlat.info/2013/04/20/sd-popularaste-parti.../

SD fick 3% bland muslimer och var större än både KD,FP och C, tyvärr har de politiskt korrekta plockat bort artikeln ifrån Metro. Fanns på denna länk innan:

www.mixcloud.com/Magasinet/magasinet-26-april.../

Helt plötsligt någonting annat? Skäms över mediekåren Tyst
    "Det Sverigevänliga alternativet i politiken är som bekant det tredje största i riksdagen".

Tja, det har du väl rätt i även om jag inte tror att MP skulle tala om sig själva i dessa termer. Och sedan är väl också C och FP större än det lilla främlingsfientliga partiet.

Att SD får många röster i nätomröstningar år man ta för vad det är. Här på FL har vi t ex Suffering som röstar på SD under en mängd alias. Själv tror jag inte att den terapeutiska effekten av sverigedemokratens lekar och stoj på nätet är särskilt positiv  - jag tror att hen skulle må bra mycket bättre om hen blev satt i arbete i stället för att ägna dagarna till att ränna runt på nätet och rösta via en mängd alias och ip-adresser.

Bifogar en länk från en till en lugn period på FL då Suffering tillfälligt var blockad - och då hen sökte hjälp på Flashback.

https://www.flashback.org/t1820754 
  • Mannen82
    FMGA skrev 2013-05-03 22:04:03 följande:
    "Det Sverigevänliga alternativet i politiken är som bekant det tredje största i riksdagen".

Tja, det har du väl rätt i även om jag inte tror att MP skulle tala om sig själva i dessa termer. Och sedan är väl också C och FP större än det lilla främlingsfientliga partiet.

Att SD får många röster i nätomröstningar år man ta för vad det är. Här på FL har vi t ex Suffering som röstar på SD under en mängd alias. Själv tror jag inte att den terapeutiska effekten av sverigedemokratens lekar och stoj på nätet är särskilt positiv  - jag tror att hen skulle må bra mycket bättre om hen blev satt i arbete i stället för att ägna dagarna till att ränna runt på nätet och rösta via en mängd alias och ip-adresser.

Bifogar en länk från en till en lugn period på FL då Suffering tillfälligt var blockad - och då hen sökte hjälp på Flashback.

www.flashback.org/t1820754 
    MP är det fjärde största partiet på 8,8%, SD har 9,1% enligt aprilmätningarna och är med marginal det tredje största.

status.st/

Det andra du säger förstår jag inte riktigt? Har du någon slags poäng?

Svar på tråden Sverigedemokraterna populära hos homosexuella och muslimer, varför?