Anonym (168 cm) skrev 2013-05-05 09:14:18 följande:
Jag brukar inte själv hålla koll på mina mått men när jag såg din tråd blev jag nyfiken och sprang efter måttbandet och slog det om låret. Och, ursäkta mig TS, men jag blev helt full i skratt. Jag är två centimeter kortare än du och har svårt att hitta byxor som inte sitter som påsar kring rumpa och lår. Och mitt lår är på det bredaste stället 54,5 centimeter.
Men när jag jämför våra andra mått så blir det mer tydligt varför du ser dina lår som breda. Som övriga i tråden också skriver: du har en oerhört späd överkropp. Själv har jag betydligt bredare midja samt breda axlar och ganska stora bröst vilket gör att mina proportioner inte är så iögonenfallande som dina (57 kg, 76 cm under brösten, 71 i midjan, 96 över stussen, för att jämföra med dina mått).
Jag tycker inte att du ska lägga så mycket energi på att försöka ändra din kropp. Det är antagligen inte möjligt att göra så väldigt mycket åt att du är skapt som du är. Lär dig att gilla din kropp och att klä den på ett sätt som framhäver dess bästa sidor!
Och om du fortfarande inte tror på att det är din smala midja som får låren att se breda ut så kika in i den här omröstningstråden!
www.familjeliv.se/Forum-24-95/m65781225-1.htm...Tack! ditt inlägg muntrade upp

jobbar på att försöka bli nöjd med kroppen, brukar faktiskt ofta få komplimanger över min kropp, men antar att det är lite svårt att ta till sig när ens kompisar är så små och smala (särskilt benen). Men, men antar att jag får försöka acceptera hur kroppen ser ut.