• Anonym (kluven)

vad tycker ni om mina mått?

Hej,

jag är väldigt kluven över mina mått och hoppas få annat perspektiv genom att fråga er här i fl.
    Jag är 170 cm och väger 58 kg. Problemet för mig är mina mått, vill ha smalare lår men vet inte om jag bör gå ner ett par kg eftersom jag har en väldigt smal överkropp, man kan bla skymta mina revben både från sidan och ryggen. även mina nyckelben är ovanligt tydliga.

Mina mått:

Midja: 54cm
    under bröst: 68cm
    rumpan: 92.5
    lår (där det är tjockast): 54cm

Så bör jag gå ner ca 2 kilo eller tror ni överkroppen blir för smal?

• Svar på tråden vad tycker ni om mina mått?
  • Anonym (hmmm)

Risken är ju stor att fettet försvinner på överkroppen eftersom det verkar vara så du är uppbyggd.

• Anonym (no)

Tycker inte du ska gå ner nåt. Snarare tvärtom isf om de skulle lägga sig på överkroppen.
    I

• Anonym (träna ben)

Statiska benövningar. Ex jägarvila.

• Mylla

Vad tror du om träning? Jag ser likadan ut, känner mig lite för smal om överkroppen och lite för slapp om rumpa och lår. Jag tror träning är det enda sättet att fixa det men jag har inte tid med det.

• Anonym (kluven)
    Mylla skrev 2013-05-04 12:02:24 följande:
    Vad tror du om träning? Jag ser likadan ut, känner mig lite för smal om överkroppen och lite för slapp om rumpa och lår. Jag tror träning är det enda sättet att fixa det men jag har inte tid med det.
    jag tränar rätt så mycket, ca 3 ggr i veckan på gym plus antingen cyklar eller promenerar varje dag. Så benen är rätt så vältränade och det har inte gjort dem smalare bara mer formadeGlad
  • Anonym (kluven)

Så det känns som enda sättet är att gå ner i vikt

Anonym (kluven) skrev 2013-05-04 12:06:50 följande:
    jag tränar rätt så mycket, ca 3 ggr i veckan på gym plus antingen cyklar eller promenerar varje dag. Så benen är rätt så vältränade och det har inte gjort dem smalare bara mer formadeGlad
    Så det känns som det enda sättet är att gå ner i vikt.
  • Anonym (Ridbyxa)

Tja, inte för att jag vet om det hjälper dig, men jag kan ju delge dig mina mått. Jag är ca 160 cm, väger runt 54 kg, midja 67 cm (dvs där jag är som allra smalast), stuss 89 cm och lår 54,5 cm (där de är som tjockast). Jag har också alltid velat ha smalare lår, men jag tror ytterst få (utöver mig) upplever att de är tjocka. Folk verkar uppleva mig som väldigt liten rent kroppsligt (förmodligen bla för att jag är kort), och jag får höra att jag är smal/inte har något underhudsfett osv.

Så, med din längd borde dina lår se betydligt smalare ut än mina(?), rent proportionellt. Jag har därmed svårt att tänka mig att dina lår ser det minsta tjocka ut, det är väl snarare din överkropp och midja som är väldigt smal? Låter inte som att det blir snyggt att gå ner i vikt iaf. Tyvärr kan man ju inte bestämma varifrån fettet ska tas...

• Mylla
    Anonym (kluven) skrev 2013-05-04 12:06:50 följande:

Ok. Då tycker jag nog du bör acceptera den kroppsform du har om du redan är vältränad. Eller möjligtvis träna överkroppen lite mer så det jämnar ut sig.
  • Anonym (kluven)
    Anonym (no) skrev 2013-05-04 11:57:06 följande:
    Tycker inte du ska gå ner nåt. Snarare tvärtom isf om de skulle lägga sig på överkroppen.
    I
    Vill inte få större överkropp, är nöjd men min överkropp som den är nu, undrar bara om jag skulle få för smal överkropp om jag gick ner i vikt, utifrån måttet jag postade.
  • Anonym (no)

Är du som en annan så skulle inte låren bli så mycket större om man gick upp några kilon. De kilona skulle sätta sig på överkroppen.
    Precis som (hmmm) skrev så är risken stor att om du går ner i vikt att de då tar mer på överkroppen, vilket du absolut inte behöver. Ju smalare du blir upptill desto större ser ju låren ut då om de inte också blir smalare.

Mina mått är runt rumpa är 98 cm och lår 58 cm. Är dessutom överviktig. När jag vägde 10 kg mindre så var de ingen större skillnad. Däremot så var jag smalare runt mage och hade mer synliga nyckelben. Kan säga att de tom syns nu med.

• Sorbus

Du har ju inte stora lår. Det verkar inte som du har mycket till fett på dem heller baserat på din beskrivning, utan att det är mest muskler. Däremot verkar du precis som så många andra vara formad så att du är smalare i överkroppen. Att försöka banta nederdelen smalare tror jag inte hjälper, jag skulle satsa på mer träning för överkroppen för att komplettera din nuvarande träning. Bygger du på axlar och överkroppen så du får lite mer bulk upptill kommer du att se mer proportionerlig ut.( Om det är ett mer timglasformat utseende man ser som ideala proportioner alltså, andra proportioner är ju faktiskt fint det med). Så inte banta, mer träna överkropp är mitt tips

• Anonym (kluven)
    Anonym (no) skrev 2013-05-04 12:17:53 följande:
    Är du som en annan så skulle inte låren bli så mycket större om man gick upp några kilon. De kilona skulle sätta sig på överkroppen.
    Precis som (hmmm) skrev så är risken stor att om du går ner i vikt att de då tar mer på överkroppen, vilket du absolut inte behöver. Ju smalare du blir upptill desto större ser ju låren ut då om de inte också blir smalare.

Mina mått är runt rumpa är 98 cm och lår 58 cm. Är dessutom överviktig. När jag vägde 10 kg mindre så var de ingen större skillnad. Däremot så var jag smalare runt mage och hade mer synliga nyckelben. Kan säga att de tom syns nu med.
    Har gått upp ett par kilo tidigare, det som hände var att jag fick putmage och byxorna satt tightare om låren, så känns inte som att det är något alternativ.
  • Anonym (no)
    Anonym (kluven) skrev 2013-05-04 12:24:30 följande:
    Har gått upp ett par kilo tidigare, det som hände var att jag fick putmage och byxorna satt tightare om låren, så känns inte som att det är något alternativ.
    okidoki.
  • Anonym (168 cm)

Jag brukar inte själv hålla koll på mina mått men när jag såg din tråd blev jag nyfiken och sprang efter måttbandet och slog det om låret. Och, ursäkta mig TS, men jag blev helt full i skratt. Jag är två centimeter kortare än du och har svårt att hitta byxor som inte sitter som påsar kring rumpa och lår. Och mitt lår är på det bredaste stället 54,5 centimeter.

Men när jag jämför våra andra mått så blir det mer tydligt varför du ser dina lår som breda. Som övriga i tråden också skriver: du har en oerhört späd överkropp. Själv har jag betydligt bredare midja samt breda axlar och ganska stora bröst vilket gör att mina proportioner inte är så iögonenfallande som dina (57 kg, 76 cm under brösten, 71 i midjan, 96 över stussen, för att jämföra med dina mått).

Jag tycker inte att du ska lägga så mycket energi på att försöka ändra din kropp. Det är antagligen inte möjligt att göra så väldigt mycket åt att du är skapt som du är. Lär dig att gilla din kropp och att klä den på ett sätt som framhäver dess bästa sidor!

Och om du fortfarande inte tror på att det är din smala midja som får låren att se breda ut så kika in i den här omröstningstråden!
    www.familjeliv.se/Forum-24-95/m65781225-1.html

• Anonym (kluven)
    Anonym (168 cm) skrev 2013-05-05 09:14:18 följande:
    Jag brukar inte själv hålla koll på mina mått men när jag såg din tråd blev jag nyfiken och sprang efter måttbandet och slog det om låret. Och, ursäkta mig TS, men jag blev helt full i skratt. Jag är två centimeter kortare än du och har svårt att hitta byxor som inte sitter som påsar kring rumpa och lår. Och mitt lår är på det bredaste stället 54,5 centimeter.

Men när jag jämför våra andra mått så blir det mer tydligt varför du ser dina lår som breda. Som övriga i tråden också skriver: du har en oerhört späd överkropp. Själv har jag betydligt bredare midja samt breda axlar och ganska stora bröst vilket gör att mina proportioner inte är så iögonenfallande som dina (57 kg, 76 cm under brösten, 71 i midjan, 96 över stussen, för att jämföra med dina mått).

Jag tycker inte att du ska lägga så mycket energi på att försöka ändra din kropp. Det är antagligen inte möjligt att göra så väldigt mycket åt att du är skapt som du är. Lär dig att gilla din kropp och att klä den på ett sätt som framhäver dess bästa sidor!

Och om du fortfarande inte tror på att det är din smala midja som får låren att se breda ut så kika in i den här omröstningstråden!
    www.familjeliv.se/Forum-24-95/m65781225-1.htm...
    Tack! ditt inlägg muntrade uppGlad jobbar på att försöka bli nöjd med kroppen, brukar faktiskt ofta få komplimanger över min kropp, men antar att det är lite svårt att ta till sig när ens kompisar är så små och smala (särskilt benen). Men, men antar att jag får försöka acceptera hur kroppen ser ut. 
  • Anonym (camilla)

är dina lår lika tjocka som din midja!
    jag är ledsen, men jag vill se bild, får det inte att gå ihop i huvudet!

• Anonym (kluven)
    Anonym (camilla) skrev 2013-05-05 20:19:22 följande:
    är dina lår lika tjocka som din midja!
    jag är ledsen, men jag vill se bild, får det inte att gå ihop i huvudet!
    Oj! Har skrivit fel, 64 ska det stå på midjan.
Svar på tråden vad tycker ni om mina mått?