LindaLL skrev 2014-02-01 22:12:01 följande:
Det e pinsamt hur alla ska ge råd om att göra massa skönhets operationer eller bara fixa håret och färga det och allt annat, det är ju inte som att det är någon nyhet att de blir fräschare med uppfixning av håret, ögonbryn , fransar, men att ge någon ett tips på att göra en skönhetsoperation eller att säga att de ska gå ner i vikt utan att ens sett personen e ju bara sjukt. Ett bra tips kan ju vara t.e.x om man kan göra egna ansiktsmasker eller bra saker att äta istället för att ge tips om att gå till en plastik kirurg..
Tror det är för hon frågade hur man blir snygg och inte hur man blir hälsosam.
Jag t.ex. försöker ta hand om mig på ett näst intill löjligt sätt vad gäller det basala ; promenerar varje dag, äter jättesunt, försöker sova så mycket jag kan och är i eget tycke egentligen inte alls ful. Har fin hy, bra kropp, välskött hår etc.
Men jag sminkar mig aldrig, sätter alltid upp håret i en uppsnurrad grej där bak, noppar ögonbryn gör jag ibland om jag hinner, målar aldrig naglar, har aldrig varit på en skönhetssalong i hela mitt liv, sätter bekvämlighet före snygghet i kläder, går inte med stolt hållning och visar upp mig utan springer ofta från det ena till det andra.
Tyvärr blir jag ofta kallad ful, eller att man inte lägger märke till mig.