• Anonym (Hoho)

Ge mig alla tips att bli snygg på kort tid !!

Ska på en stor betydelsefull fest om en månad och känner mig sååå risig ! Ge mig tips på bra skönhetsknep , typ bra för håret, naglar, hud osv. Jag vill se fräsch och snygg ut ! :) känner mig i dagsläget riktigt ful och var inte beredd på denna fest :(

• Svar på tråden Ge mig alla tips att bli snygg på kort tid !!
  • puss

Klipp dig
    Polera upp naglarna
    Sola
    Köp snygga örhängen

• jashrinah

gå och färga fransar och ögonbryn och låt ett proffs noppa/vaxa/tråda dem ! 

• 123

Instämmer med de föregående och vill tillägga (detta är sånt du bör börja med redan nu för att få full effekt Tiils festen):
    Mild peeling och ansiktsmask
    Skrubba kroppen lite oftare och smörj in noga
    Basta om det finns badhus i närheten 
    Drick extra vattenransoner med pressad citron
    Hårinpackning
    Toning
    Nya underkläder (kanske ingen annan ser men du vet, rrrrr!)

Om du funderar på ny makeup-rutin, börja öva i god tid! Noppa och färga fransar/bryn minst två dagar innan så du hinner vänja dig.

• giggle

Ögonfransförlängning gör mirakel med utseendet! Och sen behöver du inte sminka dem heller.
    Gå iväg och gör shellac på naglarna, det får en att känna sig superfräsch och naglarna ser fantastiska ut länge. Fransk manikyr funkar alltid. Jag har lyckats få mina sköra naglar att bli långa med hjälp av detta.

Sola upp lite snygg bränna eller kör spraytan på salong.

Gör higlights i håret.

• rumpnissen1989

Fixa ögonbrynen! Ögonbrynen gör så himla mycket för ett ansikte!

• Anonym (Hoho)

Tack så jättemycket för tipsen ! :) har köpt bra hudvård och får gå ner på stan och köpa ansiktsmask och peeling, någon som har tips på en bra ? Ögonbrynen var jag och noppa&färgade igår och kände mig direkt mycket fräschare :) vad är shellac ?

• Pimpinellan

Rök inte så sluta om du gör det
    Sov så länge du bara kan
    Ät e-vitamin -gör susen för huden!
    Gå ner nåt kilo om du är lite mullig
    Pedikyr gör inte bara susen för fötterna utan för hela självkänslan
    Köp en riktigt bra bh till festen,"damerna" ska sitta tight och uppåt!

• giggle

Kan du inte lägga upp en bild så är det ännu enklare att ge skräddarsydda tips till dig!

• Vanilla ice queen

Har ingen aning om hur du ser ut men börja träna om du inte redan gör det. Hyn blir finare och man blir piggare snabbt av det samt att man tightar till kroppen

Se till att få lite färg på kroppen i form av BUS eller några korta vändor i ett solarium (om man vill det). Lite färg är iaf väldigt uppiggande för utseendet.

Slinga håret och se till att ha fräscha toppar

Kika över din make up. Personligen är jag helt såld på Id bare minerales som gör huden helt fantastisk. Ögonskuggor som läggs snyggt är också ett stort lyft för utseendet.

• EJL

Färga håret om det behövs. Köp en riktigt bra hårinpackning och föna håret efter duschen dagen då du ska till festen!

Att sola ger mycket!!

Och när det gäller den mentala biten... Jag känner mig alltid snyggare om jag sminkar mig och fixar håret samt klär mig till peppande musik!

• Anonym (tippsaren)

Gör hårförlägning,fransförlägnin g och om du vill kan du förstora läpparna lite.

du kan också ändra hårfärg men vanlig toning. 

• Beutiful girl

En solbränna är ju alltid snyggt.  Sov med huvudet högt, det förhindrar mörka ringar runt ögonen.

Glad

• Anonym (jojo)

MOtion! Jag brukar alltid känna mig tio gånger snyggare om jag kommit upp i frekvens då jag går på gymmet/simhallen/joggingspåret. Gladare och piggare, känner själv hur jag strålar

Långa/målade naglar och onaturligt hår tycker jag själv ser förfärligt hemskt ut, men om du tycker det är fint så ska du förstås fixa det! 

Unna dig en klippning och djuprengöring av ansiktshuden om du gillar sånt, och lycka till! 

• LindaLL

Det e pinsamt hur alla ska ge råd om att göra massa skönhets operationer eller bara fixa håret och färga det och allt annat, det är ju inte som att det är någon nyhet att de blir fräschare med uppfixning av håret, ögonbryn , fransar, men att ge någon ett tips på att göra en skönhetsoperation eller att säga att de ska gå ner i vikt utan att ens sett personen e ju bara sjukt.  Ett bra tips kan ju vara t.e.x om man kan göra egna ansiktsmasker eller bra saker att äta istället för att ge tips om att gå till en plastik kirurg..

• Anonym (fff)

promenera och drick mycket vatten, hårinpackning och ansiktsmask, måla naglarna, färga håret kanske, ta på dig en god parfym eller köp en ny, sov,  raka benen Flört

• Anonym (äpplen)

Äppelcidervinäger, drick en sked innan middagen.

• Kleopatra44
    LindaLL skrev 2014-02-01 22:12:01 följande:
    Det e pinsamt hur alla ska ge råd om att göra massa skönhets operationer eller bara fixa håret och färga det och allt annat, det är ju inte som att det är någon nyhet att de blir fräschare med uppfixning av håret, ögonbryn , fransar, men att ge någon ett tips på att göra en skönhetsoperation eller att säga att de ska gå ner i vikt utan att ens sett personen e ju bara sjukt.  Ett bra tips kan ju vara t.e.x om man kan göra egna ansiktsmasker eller bra saker att äta istället för att ge tips om att gå till en plastik kirurg..
    Tror det är för hon frågade hur man blir snygg och inte hur man blir hälsosam.

Jag t.ex. försöker ta hand om mig på ett näst intill löjligt sätt vad gäller det basala ; promenerar varje dag, äter jättesunt, försöker sova så mycket jag kan och är i eget tycke egentligen inte alls ful.  Har fin hy, bra kropp, välskött hår etc.

Men jag sminkar mig aldrig, sätter alltid upp håret i en uppsnurrad grej där bak, noppar ögonbryn gör jag ibland om jag hinner, målar aldrig naglar, har aldrig varit på en skönhetssalong i hela mitt liv, sätter bekvämlighet före snygghet i kläder, går inte med stolt hållning och visar upp mig utan springer ofta från det ena till det andra.

Tyvärr blir jag ofta kallad ful, eller att man inte lägger märke till mig.
Svar på tråden Ge mig alla tips att bli snygg på kort tid !!