• Anonym (Flingan)

Nidblödning?

Sex förra Fredagen. Inatt kom en ljusrosa liten blödning. Visst är det ungefär så många dagar till blödningen kan komma?

Har nyligen fått barn och har noll koll på mensen!!

Har aldrig haft någon form av mellan blödningar förutom just nidblödningar vid mina tidigare 3 graviditeter...

Hur tidigt kan man börja testa nu?

Nerverna ligger utanpå!

• Svar på tråden Nidblödning?
  • Anonym (L)

Kommer inte nidisen ungefär den tid mens egentligen skulle komma? Då är det väl dags att kolla.

Hur gammal är plutten du har?

• Anonym (Flingan)
    Anonym (L) skrev 2013-05-04 14:10:49 följande:
    Kommer inte nidisen ungefär den tid mens egentligen skulle komma? Då är det väl dags att kolla.

Hur gammal är plutten du har?
    Jag vet inte? Jag tycker det står så olika överallt.

Hon är "bara" 3 månader  Hjärta
  • Anonym (L)

Shit du e galen...Tyst  Oskyldig. När sonen var tre månader fick gubben inte ens tänka tanken att krypa på.... Fast vi är ju alla olika (med allt vad som händer vid förlossning och efter).

Ta ett test nu och gör ett om några dagar. Det kan ju vara förtidigt.

• Anonym (L)

Hm, grattis förresten till dottern Solig

• Anonym (testa om 1 v)

Ammar du?
    Har du fått tillbaka mens?

Amning ger ju ett visst skydd genom att förhindra ägglossning, men ammar du inte är det ju mycket möjligt att din ägglossningar har kommit igång även om du inte haft din första mens.

Jag hade väntat en vecka till eller lite drygt det och testat, då får du ju ett resultat du kan lita på.
    Testar du nu och får neg kan det lika gärna bero på att du testar för tidigt.

• Anonym (Flingan)
    Anonym (L) skrev 2013-05-04 14:17:59 följande:
    Shit du e galen...Tyst  Oskyldig. När sonen var tre månader fick gubben inte ens tänka tanken att krypa på.... Fast vi är ju alla olika (med allt vad som händer vid förlossning och efter).

Ta ett test nu och gör ett om några dagar. Det kan ju vara förtidigt.
    Haha. Jag har aldrig haft problem med sex efter förlossningarna. ca 2 veckor bara. Med kondom såklart för risken med infektion. :)

Grejen är att när jag fick min första dotter för 3 år sedan blev jag också gravid PÅ EN GÅNG. Det skulle skilja 11 månader mellan dom barnen. Men jag valde då abort. Men är jag gravid nu igen, så kommer jag behålla men då får mannen slå knut på "den" ;) Även om det skulle vara helt oplanerat och kanske vid fel tillfälle så har jag andra förusättningar nu än vad jag hade den gången...

Jag har beställt stickor från testlagret. Så jag ska vänta in dom så börjar jag testa på en gång när dom kommer hem! :)
  • Anonym (Flingan)
    Anonym (testa om 1 v) skrev 2013-05-04 14:21:14 följande:
    Ammar du?
    Har du fått tillbaka mens?

Amning ger ju ett visst skydd genom att förhindra ägglossning, men ammar du inte är det ju mycket möjligt att din ägglossningar har kommit igång även om du inte haft din första mens.

Jag hade väntat en vecka till eller lite drygt det och testat, då får du ju ett resultat du kan lita på.
    Testar du nu och får neg kan det lika gärna bero på att du testar för tidigt.
    Jag ammar inte mer och jag har hunnit haft 2 mens. Men jag har inte någon som helst koll på den sista gången... Brydde mig aldrig i att anteckna den..

Jag har beställt test från testlagret så testar jag när dom kommer tror jag..
  • Anonym (Flingan)
    Anonym (testa om 1 v) skrev 2013-05-04 14:24:07 följande:
    "I samband med att ägget fastnar kan man ibland få en liten blödning som kallas för nidationsblödning. En sådan blödning kommer ca 6-12 dygn efter ägglossningen"

Från: www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Befruktning/
    Oj...

Ja min första mens hade jag koll på... 16 mars... Den andra var nog ganska regelbunden, har jag för mig. Men skrev aldrig upp det. Det betyder att jag i sånna fall kan ha haft ägglossning förra helgen.

Blir några dagars väntan nu...
  • Anonym (Flingan)

Idag borde gravtesten komma.

Så jag ska prova testa redan idag..... Lååååååånga timmar tills posten kommer...   

• Anonym ()
    Anonym (Flingan) skrev 2013-05-07 06:31:27 följande:
    Idag borde gravtesten komma.

Så jag ska prova testa redan idag..... Lååååååånga timmar tills posten kommer...   
    Hur går det?
  • Anonym (Flingan)
    Anonym () skrev 2013-05-07 12:16:26 följande:
    Hur går det?

Anonym () skrev 2013-05-07 12:16:26 följande:
    Hur går det?

Jag har testat idag och kan skymta en skugga. Det är fortfarande mycket tidigt. Men blir skuggan starkare och starkare kommande dagarna så är jag nog gravid igen. Oj oj...
Svar på tråden Nidblödning?