tips på bra shampoo för lockigt hår?
Hej
använder mig av lanza just nu men vill gärna prova nåt annat. ni som har frissigt hår Vilken shampo/balsam använder ni? tacksam för svar
Hej
använder mig av lanza just nu men vill gärna prova nåt annat. ni som har frissigt hår Vilken shampo/balsam använder ni? tacksam för svar
Jag använder Macadamian oil eller schampo med arganolja. Superbra för mitt hår. Använder också hårolja och leave in balsam.
Jag kör med balsammetoden, mitt hår blir jätte fint och lockigt. Har du testat balsammetoden? :)
Jag har Matrix total results curl! Bästa !!!
vet inte så mycket om balsammetodet men jag har hört att man inte får använda shampo och det tycker jag inte är ett bra ide.
Säger också balsammetoden. Körde jag med hela vintern,jag hade aldrig elektriskt/frissigt hår! Ger mer volym och det blir lättare att få fram lockarna också.
men jag måste använda shampoo. speciellt eftersom jag använder ricinolja och olivolja 2 gånger per vecka och hur ska jag rengöra mitt hår utan shampoo?
Jag använder efter massor av testande ett naturligt schampo som heter urtekram, utan kemikalier med hagtorn som verksam ingrediens. Helt plötsligt har alla dessa vanliga problem försvunnit och jag är stolt över mitt lockiga, fina hår Har även testat flera andra av deras produkter men just denna med hagtorn i framhäver verkligen mina lockar på ett mycket vackert sätt och håret blir aldrig frissigt eller känns torrt eller konstigt!
Jag testade förövrigt balsam-metoden. Det fungerar säkert jättebra för vissa, men inte för mig. Håret kändes konstigt och det kändes inte som att det blev rent. Kemikalier finns även i alla balsam som säljs i vanliga affärer nu för tiden, så det är väldigt svårt att hitta ett balsam som kan fungera så som tänkt tror jag.
Att det inte skulle vara någon bra idé bara för att man undviker att använda vanligt schampo håller jag däremot inte alls med om. Ju mer kemikalier i håret man kan undvika desto bättre är det ju, det är kemikalierna som förstör håret, inte tvärtom. Hela tänket handlar ju om att hitta en produkt som stärker och framhäver ditt lockiga hår och dess naturliga vackra egenskaper. Inte använda produkter som gör håret trasigt, sprött och frissigt.
Jag kör balsammetoden, blir hur rent och fint som helst. Enda skillnaden mot när jag använde schampoo är att topparna slutat klyva sig så det ser mycket friskare ut och blir ju längre eftersom jag inte måste klippa så mycket.
Jag använder mig av orofluidos schampo, balsam och olja.
Jag har torrt och frissigt hår, använder aussies schampoo och hårinpackning. Det som har funkat bäst för mig hittills!
Vad använder ni för balsam ni som kör balsammetoden?
Bed Head foxy curls.... Bästa schampo och balsam som finns för frissigt lockigt hår. Köper pumpflaskor på nätet 400.- för balsam och schampo som håller i ca 8 månader och jag har tjockt hår ner till midjan. Får massa beröm över hur fint hår jag har.