• Svenskflicka

Muslim diskriminerad när inte namnet Muhammed används i Coca Cola Kampanj...

Coca Cola valde ut de 150 vanigaste namnen i Sverige för att pryda flaskan, men namnet Muhammed togs inte med. Detta pga av hänsyn & hänsyn, Coca Cola anser namnet som stötande för muslimer. Men genast är det någon som känner sig diskriminerad, denna gång är det Mahmoud Aldebe, ordförande för stiftelsen kultur och integration till Aftonbladet, som känner sig orättvist behandlad. LOL!!

Vad tycker du? Var det rätt av CC att inte ta med namnet Muhammed, eller inte?? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-04 15:16
    "Det är profetens namn och det kan finnas människor som tar illa vid sig om vi som ett kommersiellt företag trycker just det namnet på våra produkter", säger Gustaf Wetterwik, marknadschef på Coca-Cola Sverige, till TT.

• Svar på tråden Muslim diskriminerad när inte namnet Muhammed används i Coca Cola Kampanj...
  • jennielbg

det var väl för att det (coca cola) är så starkt förknippat med usa som de inte tog med namnet? inte för att någon muslim skulle bli stött...

• Svenskflicka
    jennielbg skrev 2013-05-04 15:09:51 följande:
    det var väl för att det (coca cola) är så starkt förknippat med usa som de inte tog med namnet? inte för att någon muslim skulle bli stött...
    "Det är profetens namn och det kan finnas människor som tar illa vid sig om vi som ett kommersiellt företag trycker just det namnet på våra produkter", säger Gustaf Wetterwik, marknadschef på Coca-Cola Sverige, till TT.
  • Grande Rock
    Momalicious skrev 2013-05-04 15:05:04 följande:
    Men herregud, ALLA namn kan inte vara med. Mitt är inte med, spela roll.

är ditt nam ett av de 150 vanligaste?

PandaaN skrev 2013-05-04 15:09:33 följande:
    Mitt namn är inte heller med, ska jag anmäla det till DO? Herre gud
    är ditt namn ett av de 150 vanligaste? isåfall Ja

The Devil Stole the Beat from the Lord
  • jennielbg
    Svenskflicka skrev 2013-05-04 15:16:20 följande:
    "Det är profetens namn och det kan finnas människor som tar illa vid sig om vi som ett kommersiellt företag trycker just det namnet på våra produkter", säger Gustaf Wetterwik, marknadschef på Coca-Cola Sverige, till TT.
    Aha såg på dn:s artikel att han sa att det var så förknippat med usa och så någonting bla bla synd om usa haha. förstod knappt artikeln själv. Men okej :) 
  • Svenskflicka
    jennielbg skrev 2013-05-04 15:18:29 följande:
    Aha såg på dn:s artikel att han sa att det var så förknippat med usa och så någonting bla bla synd om usa haha. förstod knappt artikeln själv. Men okej :) 
    Var själv tvungen att läsa 2 gånger, lite otydligt framlagt tycker jag. 
  • jennielbg
    Svenskflicka skrev 2013-05-04 15:20:03 följande:
    Var själv tvungen att läsa 2 gånger, lite otydligt framlagt tycker jag. 
    ja jo och jag var på jobbet så förstod ingenting och hade inte tid att läsa ordentligt, men a hade jag gjort det hade jag förstått vad du menade haha. sorry!

tycker för övrigt (ang din fråga i ts) att det är väldigt märkligt att bli upprörd över något så ointressant som namn på cola-flaskorna... men visst, ska det vara de vanligaste namnen så ska det. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Muslim diskriminerad när inte namnet Muhammed används i Coca Cola Kampanj...