• Bimsan

Jag undrar hur ni firar stor helger när ni är skilda

De är så att jag och mitt X ska skiljas , men vi har sagt till varandra att vi måste vara vänner för barnens skull. Men jag och han föräldrar och han brors familj är ovänner. Så jag tänker mycket på födelsedagar, jular och stor helger hur man ska lösa de:( Hur har ni gjort med dom dagarna? Tacksam för tips:)

• Svar på tråden Jag undrar hur ni firar stor helger när ni är skilda
  • Trolle40

Vi firar dom ihop efter 10 år som skilda o omgifta

• Mercurialis

Mina föräldrar har varit skilda i snart 20 år. De har i alla år firat födelsedagar, jul, nyår, påsk, midsommar mm tillsammans med oss barn (och numera barnbarn).

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Bimsan

Ok, de är så att jag inte har svenska föräldrar så mina föräldrar firar inte som svenskarna gör, så vi har ju alltid firat med mitt X familj. Men jag har sagt att alla jular, nyår och påsk vill jag att vi firar ihop och att dom få åka dagarna efter så han och barnen kan fira ihop med hans familj. Men han har iallafall sagt att han kommer alltid låta mig fira julafton med våra barn.Hans pappa är så mycket för våran son , så han blir så arg när han fick reda på att våra barn alltid kommer att vara på hemma plan på julen. Han tycker att de inte är bara jag som ska bestämma, men de är mitt och X: s beslut har vi sagt.Han har förstört så mycket för oss. De är mitt X som kommit på att vi ska skilja oss för att han har länge känt att jag inte har några känslor för honom, fast jag har de men jag kanske inte har visat de så tydligt. Men så är bland annat fallet . Mitt X har fått ett förtidsarv så att han och barnen kan bo kvar i huset och hans pappa har sagt fler tal gånger att han kommer bli jätte besviken om de blir vi två igen för att han har fått ett arv av hans pappa. Men X har sagt att om de skulle bli vi två igen så skiter han i vad hans pappa säger. Men de vet man aldrig vad som händer i framtiden. Därför är jag så orolig hur man ska fira helgdagarna.

• whitestar

Min man och hans ex delar på julafton, dvs halva julafton var. Dom turas om att ha förmiddag respektive eftermiddag vartannat år. Alla lov har vi för för det funkar bäst för oss.

• Bimsan

Whitestar : de va ju smart att göra så på julafton, de är nog de snällaste mot barnen:)

• Mamma till Philip Nova Elliot

Varannan jul/nyår. Ibland julaftons morgon här t ex om det är pappans jul och tvärtom. Födelsedag tar jag ledigt så vi kan göra ngt kul. Annars kör vi våra veckor rakt av resten av året men delar upp sommaren i varannan vecka hur det passar oss (båda) bäst. I sommar t ex ska sonen vara hos pappan 2 v men inte i rad och vi ska till Frankrike och "behöver" honom 2 v i rad. Man får ge och ta och anpassa sig lite. Lyssna på barnet när det är gammalt nog att tycka själv :)

★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
Svar på tråden Jag undrar hur ni firar stor helger när ni är skilda