Ovanligaste namnen i Sverige?
Har googlat men hittar inte.. Kan man någonstans se vilka namn som är ovanligast i Sverige?
Har googlat men hittar inte.. Kan man någonstans se vilka namn som är ovanligast i Sverige?
Det står väl i namnboken? Fast jag tror inte det finns någon lista på det som så, utan man får kolla själv vilket namn som minst antal personer heter.
Annars tror jag att Shinetto är ett rätt ovanligt killnamn iaf
Hittade namnboken men den var inte mycket att hurra över. Jag har tittat på scb men hittade bara de vanligaste namnen.
Jag har en kompis som har ett barn med ovanligt namn. Det typ bara 35 som heter så I Sverige. Men jag vet inte om det står någonstans.
Vad vill du uppnå med att få informationen? Kan du inte välja ett namn du gillar till ditt barn?
Jag har en dotter som är ensam om sitt namn i Sverige.
Jag är ensam med mitt namn i Sverige o vad jag vet i världen :) pratat med folk i England, USA, Frankrike o Australien som aldrig hört någon ha de namnet :)
Min dotters namn finns inte med i namnboken, men enligt svenska namn finns de 172 i Sverige som har det namnet. Så kolla flera källor på ett namn, och inte bara en.
På SCB får man ju lätt reda på hur många som heter vad.
På länken högre upp, scb? Fanns inte min dotters namn heller med. Så nu vart jag nyfiken.
Här kan man se hur många som har ett visst namn:
svenskanamn.alltforforaldrar.se/soknamn
Visst kan man söka på ett visst namn, men det vore också kul att kunna se en lista för att se vilka ovanliga namn som finns.
Listan med namn uppdateras en gång om året, så har man bebis med ovanligt namn kan det ta ett tag innan det registreras.