• Anonym (inte för att)

Var hittar nan billiga nya märkes barnvagnar?

Vi har inte sagt till vår släkt att vi hamnar i en stor ekonomisk svacka när babyn kommer, begagnat är ett stort tabu så vi försöker komma på var man hittar nya märkes barnvagnar billigt?! T.ex. Bugaboo, Emmaljunga eller Brio.
    Årsmodell inte äldre än -11.
    Hjälp tack!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-04 21:37
    Glömde skriva, ska gå att ha ståbräda på!

• Svar på tråden Var hittar nan billiga nya märkes barnvagnar?
  • Odetta

Om ni har lite tid kvar så kan ni BYGGA ihop en bugaboo för betydligt mindre än vad det kostar att köpa en färdig titta på blocket och köp dom olika delarna, eller gå med i en barnvagnsgrupp på Facebook (tex "Bugaboo köp och sälj Sverige" eller "vi som bygger buggor")Det säljs nya delar hela tiden och resultatet blir ju en ny vagn men med ett begagnat pris. Lycka till

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • Anonym (anna)

Vad är billigt för er då?
    och varför inte begagnat? För att ni inte vill eller för att det inte får se begagnat ut? För är det bara utseendet som är viktigt (så ingen kan genomskåda er) skulle jag satsa på en fräsch begagnad, finns massor på blocket.

• Anonym (Pp)

Skit i vad släkten tänker och tycker istället.

• Anonym (Pp)

Förresten, varför skulle släkten tycka det vore så fruktansvärt att ni köpte en begagnad barnvagn?

• Anonym (inte för att)

För att det är slitet och ofräscht med begagnat, sen ska det vara de här 3 märken.

Så klart vi inte bryr oss så hårt vad de tycker men vi orkar inte tjafsa! Enklare OM vi kan hitta fynd.

• Anonym (inte för att)
    Anonym (anna) skrev 2013-05-04 21:25:03 följande:
    Vad är billigt för er då?
    och varför inte begagnat? För att ni inte vill eller för att det inte får se begagnat ut? För är det bara utseendet som är viktigt (så ingen kan genomskåda er) skulle jag satsa på en fräsch begagnad, finns massor på blocket.
    4-5000 kr med frakt omöjligt, känns det som!

Vi har kollat blocket men hittar mest vagnar som är använda av 2 barn och syns att de är använda.
  • Anonym (anna)
    Anonym (inte för att) skrev 2013-05-04 21:34:01 följande:
    4-5000 kr med frakt omöjligt, känns det som!

Vi har kollat blocket men hittar mest vagnar som är använda av 2 barn och syns att de är använda.
    en bugga kan nog bli svår att få för det priset men både emmaljunga och brio är fullt möjligt. Tex:

www.pricerunner.se/pl/674-864006/Barnvagnar/Brio-Happy-Pram-priser

www.pricerunner.se/pl/674-863969/Barnvagnar/Emmaljunga-City-Cross-priser

www.pricerunner.se/pl/674-1154170/Barnvagnar/Emmaljunga-Nitro-City-priser

finns fler också Solig
  • Hemlig123

Men köp en sån billig jag länka till och säg att ni vann den på nån tävling på internet och tänkte ge "budgetskiten" en chans..

• Anonym (inte för att)
    Hemlig123 skrev 2013-05-04 21:41:01 följande:
    Men köp en sån billig jag länka till och säg att ni vann den på nån tävling på internet och tänkte ge "budgetskiten" en chans..
    Kvällens skratt men så smart, det ska jag ge som förslag till mannen!
    Går det att ha ståbräda på alla vagnar?
  • EllisBell

Den där billiga vagnen väger ju som en traktor?! Vill NÅGON köra runt i en sådan? För övrigt går allt tyg på en Bugaboo att tvätta i maskin och dessutom köpa nytt i lösdelar så ofräscht är det knappast meden beg TS. Varför inte köpa en bugga från -11 och ett sprillans nytt toppset?

• Anonym (a)

Vi köpte vår emmaljunga ny för med tillbehör både sitt och liggdel, regnskydd mm för 3000 kr tror jag de var. vet inte om jag får göra reklam här för butiken men det var en av malmös största barnbutiker.

• Anonym (a)

Glömde säga. Just den butiken har ju utförsäljningskampanjer då och då och det var i en sådan vi passade på.

• Hemlig123
    EllisBell skrev 2013-05-04 22:22:28 följande:
    Den där billiga vagnen väger ju som en traktor?! Vill NÅGON köra runt i en sådan? För övrigt går allt tyg på en Bugaboo att tvätta i maskin och dessutom köpa nytt i lösdelar så ofräscht är det knappast meden beg TS. Varför inte köpa en bugga från -11 och ett sprillans nytt toppset?

Väger som en traktor?? Jag har kollat brio, emmaljungas kombi och dom ligger mellan 14-17kg med hårdlift...

Emmaljunga hade någon special edition och det var den som vägde 17kg..

Hur kan då en budgetvagn för 3000kr och som väger 15kg vara en traktor när dyra och kända märket väger mer?
  • EllisBell

Hemlig: Fast Emmaljunga är ju också en traktor i jämförelse med Bugaboo som väger typ 9,5 kg.

Svar på tråden Var hittar nan billiga nya märkes barnvagnar?