• lyckeliten22

Prata skit om funktionshindrade människor...

Vad hade ni gjort om någon i eran närhet pratade illa om funktionhindrade/handikappade?

Vad hade ni gjort om er pojkvän/flickväns kompis kallade handikappade barn för downie barn och skojjade om det?

• Svar på tråden Prata skit om funktionshindrade människor...
  • Themis

"Vet du, det finns genier som får DIG att se ut som en efterbliven, man får hoppas att de har fått bättre uppfostran. För de flesta umgås trots allt hellre med någon som är lite bakom än en som är medvetet elak."

Generellt får man de svar man förtjänar. Ibland är det inga alls.
  • JECJ

Tja .. på samma sätt som om dom pratade om någon utan handikapp.

Även personer med funktionshinder kan bete sig illa/vara elaka eller snacka skit om andra...

En rullstol ska väl inte vara ett frikort socialt?

Men om någon snackar skit om folk obefogat så är dom inga vänner till mig :)      

• seandra82

de beror väl på hur de säger de o nedvärderar handikappet/funktionshindret o sjklart hade jag sagt till denne o frågat varför.

• astegmatism
    Themis skrev 2013-05-04 21:26:15 följande:
    "Vet du, det finns genier som får DIG att se ut som en efterbliven, man får hoppas att de har fått bättre uppfostran. För de flesta umgås trots allt hellre med någon som är lite bakom än en som är medvetet eS
    Detta är så sant, som detta är sagt
  • astegmatism
    Themis skrev 2013-05-04 21:26:15 följande:
    "Vet du, det finns genier som får DIG att se ut som en efterbliven, man får hoppas att de har fått bättre uppfostran. För de flesta umgås trots allt hellre med någon som är lite bakom än en som är medvetet elak."
    Så sant som detta är sagt, de som kallar sig friska och välstädade innanför pannbenen är medvetet elaka och respektlösa, åtminstone dom jag har stött på. Jag är s,k otursförföljd, skolan gick åt fanders och mitt synhandikapp, no respekt
  • astegmatism
    lyckeliten22 skrev 2013-05-04 21:14:03 följande:

Vad hade ni gjort om någon i eran närhet pratade illa om funktionhindrade/handikappade?

Vad hade ni gjort om er pojkvän/flickväns kompis kallade handikappade barn för downie barn och skojjade om det?

Det slår tillbaka åt den, som föraktar svagare, med besked. Jag hatar folk, som inte kan acceptera svagare
  • johannessssss

det är sinnesjukt.

blev påhoppad precis av puss och en annan kille.

dom sa att jag var världens sämsta människa och att jag aldrig kommer finna någon som är som mig och därför måste leva livet ut helt ensam.

när jag gav svar på tal så skrattade dom åt mig och kallade mig dum i huvudet.

• Litet My

Beror väl på om de talar illa om personen för att den har ett funktionshinder eller för att personen i övrigt beter sig illa.

• Mia70Mia

Jag är en kvinna, mamma, fru till två barn som är födda 00 och 02. Pojken är 14 år och flickan är 12 år. Jag är 43 år. Vi bor på landet i ett stort hus med våra djur. Vi bor i Kronobergs län som ligger i Småland. Vi söker seriösa, ärliga vänner, utåtrikta människor i vår ålder att kunna umgås med att hittar på olika saker med. Hoppas på svar! Man kan säga att våra barn är utfluga nu. Både gott och ont. Kan man säga att det är. Dom bor i en stödfamilj som man tycker mycker om. Jag har Autism, Asberger, utvecklingstörning m.m. Bra att man kan utnyttja Socialen på pengar m.m. Nu är jag och min man fira från allihopp och vi kan göra precis vad vi vill nu med våra egna liv. Bra va! Det är ju bra att Socialen kan tar hand om våra barn när man inte har någa vänner alls. Som inte vill har med oss att göra. Det är ju bra med skattepengar. Ni får ju ändå betala med skattepengar till Socialen. När man är kontaktlös. Vi ska utnyttja socialen till max.            

• astegmatism
    Mia70Mia skrev 2014-07-04 14:33:58 följande:

Jag är en kvinna, mamma, fru till två barn som är födda 00 och 02. Pojken är 14 år och flickan är 12 år. Jag är 43 år. Vi bor på landet i ett stort hus med våra djur. Vi bor i Kronobergs län som ligger i Småland. Vi söker seriösa, ärliga vänner, utåtrikta människor i vår ålder att kunna umgås med att hittar på olika saker med. Hoppas på svar! Man kan säga att våra barn är utfluga nu. Både gott och ont. Kan man säga att det är. Dom bor i en stödfamilj som man tycker mycker om. Jag har Autism, Asberger, utvecklingstörning m.m. Bra att man kan utnyttja Socialen på pengar m.m. Nu är jag och min man fira från allihopp och vi kan göra precis vad vi vill nu med våra egna liv. Bra va! Det är ju bra att Socialen kan tar hand om våra barn när man inte har någa vänner alls. Som inte vill har med oss att göra. Det är ju bra med skattepengar. Ni får ju ändå betala med skattepengar till Socialen. När man är kontaktlös. Vi ska utnyttja socialen till max.            

Vad har din man för funktionshinder?
  • Mia70Mia
    astegmatism skrev 2014-07-04 20:22:32 följande:
    Vad har din man för funktionshinder?
    Tror du att jag säger det. Så tror du helt fel!
  • astegmatism
    Mia70Mia skrev 2014-07-04 20:38:00 följande:
    Tror du att jag säger det. Så tror du helt fel!
    Okej du behöver inte säga det, men jag är synhandikappad. det kommer fram vare sig jag vill det eller ej.
Svar på tråden Prata skit om funktionshindrade människor...