• smurfmillan

Bästa blekning/färgslingning?? Erfarenhet??

Jag har just nu färgar ungefär brunt med lite rött i.. Har tänkt att bleka/ljusa upp håret med massa massa slingor. Någon som har förslag på märke och nyans mm?? Jag bryter inte ihop OM håret skulle bli mindre fint. Men tar som sagt gärna emot tips !!

• Svar på tråden Bästa blekning/färgslingning?? Erfarenhet??
  • L i n n

Att bleka röda toner är det svåraste man kan göra.

Men om du testar rekommenderar jag H

• smurfmillan

Ska testa schwartzkopf slingor och göra massa slingor...
    Men vilket är " bäst " av att köra två slingningar i omgångar eller en omgång och sen lägga i någon blond färg??

• L i n n

Oj, ser nu att halva texten försvann.
    Jag menar Hennes och Mauritz egna blekning.

Ska du göra massa slingor själv?

• smurfmillan

L i n n : ja en kompis som brukar färga mitt hår ska göra det på mig.
    Men det finns ju några " nyanser " å välja bland, en hel djungel !! Både på slingorna och färg/toning.
    Så jag vet inte riktigt vilken jag ska köpa och just det om man bör slinga håret två gånger vid behov eller lägga slingor och någon färg?? Inte samtidigt förstås...

• L i n n

Fel.
    På blekning finns det inga olika nyanser i den meningen.
    Blekning kan finnas i olika styrkor (oftast 6%) men beroende på verkningstid kan man uppnå olika nyanser.

När jag gör slingor på mina kunder behöver jag inte lägga på färg på slingorna, jag bleker ju tills jag får den "färg"/nyans jag vill ha.

Vad jag förstått vill du bli lite ljusare och förhoppningsvis räcker det med blekning.
    Kanske att de kan bli lite gula pga det röda i ditt hår, men det kan du testa att "trolla bort" med ett silverschampo eller skonsam toning som innehåller blåa pigment.

• smurfmillan

Oki tack så jättemycket för dina svar !!
    Så sammanfattat då föreslår du en slingning och ett silverschampo efter??
    Har du använt eller har du erfarenhet av schwartzkopf slingor??

• smurfmillan

Just de.. Angående silverschampo?? Något märke du rekommenderar??
    Eller mild toning då sol du skrev??

• Rouge
    smurfmillan skrev 2013-05-04 21:15:48 följande:
    Jag har just nu färgar ungefär brunt med lite rött i.. Har tänkt att bleka/ljusa upp håret med massa massa slingor. Någon som har förslag på märke och nyans mm?? Jag bryter inte ihop OM håret skulle bli mindre fint. Men tar som sagt gärna emot tips !!
    Jag gick till frissan och de la slingor i ca 4 omgångar men de fick inte bort det röda tonen så jag fixade hemma själv med färg märket Mood 100 den har silver i så den tar bort det röda.
    Gör själv är mitt tips, tyvärr är det inte många frisörer som vågar bleka bort den röda tonen.

Jag gick från mocca till candre (hederlig skandinavisk råttfärgat :) ) 

Lycka till1 
  • L i n n

Ja. Men som sagt, det kan bara lite krångligt att få till det själv när man är mörk/röd i håret.

Väljer man att försöka få bort gula skiftningar av en toning ska man vara försiktig med verkningstiden, håret kan annars få en blå ton.
    Jag föreslår en toning med "ask" i sig.

• smurfmillan

Imorgon ska jag köpa slingor !! Får bli schwartzkopf som jag skrev.. Men sen är de ju de hur många paket man ska köpa och om man bör köpa en mild toning som du sa, så man har det hemma ifall det skulle behövas...
    Det finns ju silverblont, pärlblont osv... Askblont också..
    Ja ursäkta alla frågor men vill veta ju !!

• smurfmillan

Gjorde en omgång slingor i hela håret i tisdags och en omgång igår.. Ska göra fler men håret ska få vila lite..
    Vet ni hur man lägger in bilder här i forumet?? Tänkte om ni ville se hur det ser ut just nu.

• smurfmillan

Kollade i appen och där gick det inte ladda upp bild, så jag testar här.. Detta är iaf först kort på hur mitt hår såg ut innan fast de skiftade lite mer i rött än man ser på bilden..

• smurfmillan

Jo en fråga till.. Hur ofta bör man göra inpackning?? Fick några påsar inpackning som var med blåa pigment i..

Svar på tråden Bästa blekning/färgslingning?? Erfarenhet??