• Anonym (Orolig)

Ätit kall krossad tomat, någon risk?

Kokade lite pasta såhär på kvällen och hade inget att ha på, så slängde på lite kall krossad tomat. Sån där tetra. Finns det någon risk att äta den kall, t ex toxoplasma eller nåt? Den var tillverkad i Italien.

• Svar på tråden Ätit kall krossad tomat, någon risk?
  • Anonym (mamma till två)

Du kan vara helt lugn ts, ingen fara.

• Anonym (Orolig)

Tack! Skönt. Är gravid alltså men det förstod du kanske.

• Nyfiken gul

krossade tomater är redan tillrett eftersom dom är kokta från början , jämför med att äta typ vita bönor direkt ur burken.

Jag levde på krossade tomater i början av andra graviditeten då jag mådde illa av allt annat.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Orolig)

Men inte kalla väl?

• Nyfiken gul
    Anonym (Orolig) skrev 2013-05-04 22:22:32 följande:
    Men inte kalla väl?
    jovisst . Kanske inte så gott kallt. 

Vita bönor i tomatsås är ju en maträtt i sig eftersom du måste koka vita bönor I en tomatsås för att få det...  

allt som är konserv är helt ofarligt att äta kallt.  Det är ju det som är vitsen med konserver. 
  • Anonym (Orolig)

Jo vita bönor förstår jag men är enbart krossad tomat också tillrett så då? Skit vad jag ångrar att jag inte värmde upp det.

• Nyfiken gul
    Anonym (Orolig) skrev 2013-05-04 22:29:17 följande:
    Jo vita bönor förstår jag men är enbart krossad tomat också tillrett så då? Skit vad jag ångrar att jag inte värmde upp det.
    ja men jag sa ju det.   Krossade tomater är kokta för att kunna bli just krossade tomater. Eftersom dom är skalade också. 

• Anonym (Orolig)

Okej. Då tackar jag för svaret!

• Anonym (Orolig)

Den sista länken fungerade inte..

• Anonym (fråga)

äter du inte råa grönsaker alls, ts?

• Anonym (Orolig)

Jo det är klart. Men sköljer ju noga.

Svar på tråden Ätit kall krossad tomat, någon risk?