• MrsPenn

    Vad hände med tråden om Barnläkaren från ALB?

    Satt precis i tråden som hette "Barnläkaren "gråter ut" idag i P1 idag lördag"

    - plötsligt är tråden försvunnen! Är det min dator som fått spader eller har FL raderat tråden?

    I så fall - varför??


    Om ditt namn innehåller ordet ''Anonym'' så läser jag inte vad du skriver.
  • Svar på tråden Vad hände med tråden om Barnläkaren från ALB?
  • mamita64
    MrsPenn skrev 2013-05-04 23:15:54 följande:
    Satt precis i tråden som hette "Barnläkaren "gråter ut" idag i P1 idag lördag"

    - plötsligt är tråden försvunnen! Är det min dator som fått spader eller har FL raderat tråden?

    I så fall - varför??
    Men va fan. Jag satt precis med den framme och skrev ett långt inlägg om hur mitt barnbarn dog och hur läkaren sa att de var rädda för att ge " för mkt" morfin pga detta fallet och hur vi önskade och pratade om att det hade varit bättre medan vi vakade vid Max dödsbädd. Så postade jag och så fanns den inte kvar? Anledningen till att jag hade den kvar var för att jag hade börjat skriva, gick och såg på tv och nu kom tillbaka efter några timmar

    Jag kan i alla fall säga som så att jag hade föredragit en spruta framför de sista timmarna i Max´liv. Han kämpade och kämpade, men dog inte för hans hjärta var så starkt. 25 timmar tog det. Och visst de första 20 var han ju med och allt var jättefint, men den kampen..........
  • MrsPenn
    mamita64 skrev 2013-05-04 23:40:24 följande:
    Men va fan. Jag satt precis med den framme och skrev ett långt inlägg om hur mitt barnbarn dog och hur läkaren sa att de var rädda för att ge " för mkt" morfin pga detta fallet och hur vi önskade och pratade om att det hade varit bättre medan vi vakade vid Max dödsbädd. Så postade jag och så fanns den inte kvar? Anledningen till att jag hade den kvar var för att jag hade börjat skriva, gick och såg på tv och nu kom tillbaka efter några timmar

    Jag kan i alla fall säga som så att jag hade föredragit en spruta framför de sista timmarna i Max´liv. Han kämpade och kämpade, men dog inte för hans hjärta var så starkt. 25 timmar tog det. Och visst de första 20 var han ju med och allt var jättefint, men den kampen..........
    Gråter
    Om ditt namn innehåller ordet ''Anonym'' så läser jag inte vad du skriver.
  • mamita64

    Jag tyckte att det kändes som att där fanns en hel del som ansåg att hon mördat barnet och att hon inte blev friad utan att det inte kund bli en dom "för bevisningen inte räckte"
    Det var mest till dem hardcoremänniskorna som jag skrev. De har förmodligen aldrig suttit och hoppats att ett litet barn skall sluta andas


  • micromat
    mamita64 skrev 2013-05-04 23:53:18 följande:
    Jag tyckte att det kändes som att där fanns en hel del som ansåg att hon mördat barnet och att hon inte blev friad utan att det inte kund bli en dom "för bevisningen inte räckte"

    Det var mest till dem hardcoremänniskorna som jag skrev. De har förmodligen aldrig suttit och hoppats att ett litet barn skall sluta andas



    Hemskt det ni var med om :'( blir ännu värre när det handlar om barn/unga än äldre som jag jobbar med.. Men som jag skrev i den tråden. Varför förlänga lidandet på någon som ändå ska dö? Är det då inte bättre att dom får somna in lugnade och smärtfria? Vad gör det om dom får lite för mycket? Är bra mycket värre att ge för lite och det verkar ju som att sjukvårdspersonal blivit rädda sen den händelsen. Något som påverkar många människor..
  • Bradbury

    Denna hetsjakt på människor som försöker göra sitt allra yttersta för att lindra lidande i en kaotisk och tragisk situation. Det är vidrigt.

  • mamita64
    micromat skrev 2013-05-05 00:25:37 följande:



    Hemskt det ni var med om :'( blir ännu värre när det handlar om barn/unga än äldre som jag jobbar med.. Men som jag skrev i den tråden. Varför förlänga lidandet på någon som ändå ska dö? Är det då inte bättre att dom får somna in lugnade och smärtfria? Vad gör det om dom får lite för mycket? Är bra mycket värre att ge för lite och det verkar ju som att sjukvårdspersonal blivit rädda sen den händelsen. Något som påverkar många människor..
  • Waldo

    Det var väl ännu en av dessa TS som inte fick medhåll och kontaktade moderatorerna och fick sin tråd borttagen

  • MrsPenn
    Waldo skrev 2013-05-06 08:45:42 följande:
    Det var väl ännu en av dessa TS som inte fick medhåll och kontaktade moderatorerna och fick sin tråd borttagen
    Åh herregud vad patetiskt. Varför agerar moderatorerna på precis allting? Okynnesanmälningar av hela trådar och sånt. Är de botar eller människor?
    Om ditt namn innehåller ''Anonym'' så låtsas jag inte läsa vad du skriver.
  • tessylin

    poliserna tog kött från hennes frys för en ev analys vid en husrannsakan. detta var rådjurskött som hon fått av en vännina. leif GW perssson, vad säger du om detta mån tro?

  • Anonym (rätt)

    Alltså det blir ju fjantigt när vittnesmål från helt okunniga ska räknas som tillförlitliga. Hon spolade vpk:n med natriumklorid. Det är ju ngt vi gör flera ggr per dygn även om man inte ger ngt som helst läkemedel i den infarten. Man måste spola då och då så att den ska fortsätta fungera. Så tror någon tomte till anhörig tror att allt som sprutas är stark medicin. Ingen stark genbank precis.. Skönt att hon blev friad tycker jag. Dessutom skrev ju domaren specifikt att hon INTE blev friad endast pga brister i teknisk bevisning utan att flera helt andra omständigheter också var helt ute och cyklade. Så här blir det när medicinskt okunniga muppar ska sitta och tycka till om läkares yrkesutövning, riktigt pinsamt. De som fortfarande tror att hon dödade barnet: hoppas ni är ok med att lida er till döds sen för att läkaren sparar in på smärtis till er. 

  • Anonym (tips)

    Lyssna på P3 dokumentär om fallet: sverigesradio.se/sida/avsnitt/284711


    Detta är en oerhörd rättskandal. En mycket erfaren och uppskattad narkosläkare får sitt liv och sin karriär förstört av poliser, åklagare och advokater som saknar all form av medicinsk kompetens för att bedöma om något brottsligt begåtts. Tack och lov så friades hon.

Svar på tråden Vad hände med tråden om Barnläkaren från ALB?