Kan man blanda bröstmjölk och ersättning tillsammas?
Hej! Kan man blanda ersättning och bröstmjölk tillsammas, och då menar jag pulvret utan att använda vatten då. Tacksam för svar
Hej! Kan man blanda ersättning och bröstmjölk tillsammas, och då menar jag pulvret utan att använda vatten då. Tacksam för svar
Nja, blir inte det lite kaka på kaka
Nej, varför vill du göra det? Har du inget vatten?
Jo vatten har jag:) bröstmjölken har blivit som vatten. Går inte upp och blir inte mätt. Ger henne ersättning men tänkte att lite bröstmjölk är kvar då kan hon få det med lite pulver i än blanda med vatten.
Kanske får man ont i magen? Beror ju oxå på hur mycket pulver man blandar om jag har 100 ml bröstmjölk?
Du kan blanda till ersättning på vanligt sätt och sedan blanda den färdiga ersättningen med bröstmjölk. Så gjorde jag, när jag slutade amma mitt andra barn och gick över till att ge ersättning.
Javisst kan man blanda bröstmjölk och ersättning. Först blandar du ersättning (rätt mängd pulver med rätt mängd vatten), sen häller du i bröstmjölken! Ersätt inte vattnet i ersättningen med bröstmjölken utan blanda ersättningen enligt förpackningen :)
Nej, du bör använda vattnet också.bättre att hälla i bröstmjölken efter ersättningen är blandad. Ersättning är gjord för att blandas med vatten. Ett annat alternativ är att hälla i lite ersättning från terta i de flaskor du blandar med bröstmjölk.
Men, om det är så att hon inte går upp och mjölken blivit vattning kan det vara så att du behöver amma/pumpa oftare för att få upp mer produktion (om du vill amma/pumpa).
Tack alla
Det kan ju vara så att ditt barn är i en ökningsperiod och vill äta hela tiden för att öka produktionen. Då motverkas detta om du ger ersättning också, så då kan det hända att du alltid måste ge ersättning. Om du vill amma helt så bör du helt enkelt amma oftare och mer under den här perioden.