• Alf1981

Matlådor jobb...behöver tips

Halloj! Nu vet jag inte om jag hamnar rätt men iaf. Jag börjar på nytt jobb om en vecka där det inte finns något lunchställe i närheten! Därför rekommenderas att man tar med sig lunchlåda hemifrån. Mitt problem, jag KAN verkligen inte äta rester, det funkar inte... Jaja i-landsproblem jag vet, men det e skiftarbete och det är viktigt att jag får i mig energi och är mätt och belåten när jag jobbar. Så jag önskar tips på olika måltider man kan förbereda eller köpa färdigrätter som ändå är någorlunda nyttiga! Jag är inte på nåt sätt någon hyper nyttomänniska men vet att jag inte kan leva på micro-panpizza varje dag:) Alla tips mottages tacksamt Med vänlig hälsning,

• Svar på tråden Matlådor jobb...behöver tips
  • Linda5

Nudlar i kopp Sallad Potatissallad med kallskuret Pastasallad Pastasallad med kyckling Grillad kyckling Soppa i mattermos Paj Piroger Vanlig mat i mattermos

• SockerStinn

Färdigrätter är väl rester? De är lagade innan och nerkylda för att ätas senare. Precis som rester hemifrån Obestämd Så vad är ok färdigrätter för dig?

• Majuni

Men gör storkok av olika maträtter och ät inte samma dagen efter så har du ju färdiga matlådor. Precis som dem som du köper på affären.

• Lemonysnickets

Puylinser med vinägrett  och några skivor parmaskinka plus sallad till är gott och mättar längre.

Köp gärna en matlåda med lite olika fack, så att allt inte behöver mixas, plus små lådor till frön, nötter och dressing - finns billigt på te.x eBay!

Du kan spara så mycket pengar på att ha matlåda med till jobbet! 

Om man bäddar får man inte ligga!
  • Insomniax

Jag kan inte heller äta rester, har aldrig gjort och kan inte förmå mig själv att göra heller. Uppvärmd mat smakar inte äckligt, men konstigt och konsistensen är helt annorlunda plus att det är "fel" värme på maten.

Kräsen? Så in i.. 

Har jag med mig matlåda så är det alltid kalla rätter, oftast sallader. 

• Kimona

pastasallad med olika tillbehör, ex kyckling,tonfisk, fetaost

Svar på tråden Matlådor jobb...behöver tips